Jump to content

budowa cessna 182 50 ARF


marcinlota1977

Recommended Posts

Witam panowie....złozylem cessne i montujac silnik czterotaka ASP 61...nie mieszcze pod spodem tłumika w miejscu gdzie jest wgłebienie od producenta....mam zgiąć kolanko....czy wyciąć dodatkowo w owiewce....co znacznie pogorszy wygląd modelu....boje sie zginac bo jest to nowe i troche kosztuje...jesli wyginac to z zalozonym do silnika czy moze wykrecic i osobno aby nie zerwac gwintu.....czy ktos zakladal ten motorek do tego modelu....a i mjeszcze co do wywazenia...model stoi na kolach ale nie specjalnie go ciąży do przodu....akumulatory mam zamontowanu tuz za kolami ,wiec nie obciazaja przodu...jesli mam założyc ołów na przodzie łoża to ile gram....

Link to comment
Share on other sites

Nie rób nic z kolankiem bo pęknie (tym bardziej w silniku :x :!: ). Kiedyś dawno składałem cessnę z tym silnikiem i sam tłumik zamontowałem w zagłębieniu na objemce łącząc go z kolankiem rurką silikonową (paskami zaciskowymi).

 

jesli mam założyc ołów na przodzie łoża to ile gram....

Tyle ile potrzeba do wyważenia (zgodnie z instrukcją). Nie mocuj ołowiu do łoża lecz do firewal`a.

Dobrym sposobem jest zakup ołowiu do wyważania felg aluminiowych w jakimś zakładzie wulkanizacyjnym. Paski dzieli się na kawałki 5 i 10 gramowe, doświadczalnie ile potrzeba. Jest na mocnym kleju i możesz go bez obaw stosować.

Link to comment
Share on other sites

z jaka instrukcja..gdzie to pisze...

Nie masz instrukcji czy nie możesz w niej znaleźć? Tak czy innaczej skorzystaj z programu do znajdowania SC, szczegóły znajdziesz na forum (opcja szukaj)

 

Co do kolanka, jak chcesz, twoja decyzja, ja bym nie ryzykował. Jak Ci się uda opisz na forum.

Link to comment
Share on other sites

marcinlota1977, poszukaj informacji na temat wyważania modeli latających. Z Twoich pytań wynika, że nie masz o tym pojęcia, a jest to podstawowa wiedza umożliwiająca przygotowanie modelu do lotu! Jak już będziesz wiedział o co chodzi, to poszukaj informacji nt. gdzie w Twoim modelu powinien być ustawiony środek ciężkości. Poszukaj w instrukcji, Internecie czy spytaj kogoś kto taki model ma. Potem możesz poszukać programu, o którym wspomniał Daniel "Deem", żeby samemu sprawdzić jakie są dopuszczalne odchyłki położenia środka ciężkości od polecanego przez producenta czy innych użytkowników, położenia.

 

Poza tym szukajcie a znajdziecie :-)

 

W tym modelu http://www.hobbyzone.com/rc-planes-hangar9-sundowner-50-arf.htm producent poleca:

 

- CG (center of gravity): 2 1/2 in. back from the leading edge at the fuselage

 

Nie wiem, czy ten model posiadasz ale jeżeli Twój jest tych samych wymiarów to możliwe, że powinieneś ustawić tak samo.

Link to comment
Share on other sites

Udalo mi sie dopasowac kolanko od ASP 61.....nagrzałem ze znajomym lampą i dało rade sie troszke wyprostowac...(twarde)..nałożyłem na wiertło jeden koniec kolanka i przykręciłem do imadła ..po rozgrzaniu drugim wiertłem z drugiej strony...i jest jak ta lala....troche kolor sie zmienił ale to nic gwinty sa ok.....

Link to comment
Share on other sites

aaa i znalazłem w mojej instrukcji ten punkt CG ale nie jaze o co chodzi, bo to nie po polsku...na rysunku jest cos 68-73mm i o co chodzi? ten punkt jest tak zaznaczony na rysunku jakby to byla rurka aluminiowa łącząca w całosc skrzydło.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Czyli środek ciężkości płatowca wypada 68-73 mm od krawędzi nararcia skrzydła. W tym miejscu zaznaczonym na rysunku (bo pewnie jest zaznaczone na schemacie) nalezy podeprzeć samolot (np palcami) i tak ułożyć osprzęt aby samolot minimalnie pochylił sie na dziób. Jeśli ułożenie wyposażenia nie pomaga, należy dołożyć ołowiu odpowiednio na dziób lub na ogon, w zależności od tego jak pochyla się samolot.

 

PS. nie pisz posta jeden pod drugim, tylko używaj opcji edytuj.

Link to comment
Share on other sites

masz mieć samolot gotowy do lotu (czyli cały złożony ale bez paliwa)

najlepiej zaznacz sobie pisakiem na skrzydle przy kadłubie SC (czyli 68-73mm od natarcia) później łatwo można się upewnić na lotnisku że SC jest poprawny bez ponownego odmieżania linijką :P

Link to comment
Share on other sites

Na początku ustaw bliżej przedniej granicy (68mm). Później ewentualnie przesuniesz do tyłu.

 

Wyważanie modelu:

 

8_39.jpg

 

(Zdjęcie z książki Miniaturowe Lotnictwo, zamieszczone na stronie alehar.prv.pl).

Link to comment
Share on other sites

widzę kolega taki średnio wprawny, jeśli jest to cessna z CMPro to raczej nie próbuj jej oblatywać, bo to bardzo szybki model (z naciskiem na słowo "bardzo") i ma dość delikatne podwozie. Zachowuje się trochę jak warbird w locie, bez klap lądowanie jest bardzo trudne.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

jeśli jest to cessna z CMPro to raczej nie próbuj jej oblatywać

 

Eee, dlaczego nie? W końcu raz się żyje ;-) Tylko koniecznie niech kolega nagra film z oblatywania modelu - piszę poważnie! Może być niepowtarzalny :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hmm mi sie udało oblatac pierwszy raz model bez kraksy to nie znaczy, że Tobie sie nie uda jednak w moim przypadku dzieła zniszczenia dokonał ojciec w swoim pierwszym locie , więc róznie to bywa. Jeżeli Tobie nie ma kto rozwalic modelu to całkiem mozliwe, że tak jak ja będziesz samoukiem, bez pauzy sezonowej jaka miałem po locie ojca :D

 

PS dobrze by było żeby ktoś Ci model wytrymował i przekazał w powietrzu w razie problemów odebrał radio.Jak każdy model Cm pro wymaga sporego trymowania, więc możesz sie zdziwic za pierwszym razem :D

Link to comment
Share on other sites

na tym zdieciu jest pokazane ze model jest równo i nie przechyla sie do przodu ,a ktos mi napisal ze ma sie przechylac lekko do przodu wiec jak ma byc...?

 

Statecznik poziomy ma być w poziomie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.