Skocz do zawartości

budowa cessna 182 50 ARF


marcinlota1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie....złozylem cessne i montujac silnik czterotaka ASP 61...nie mieszcze pod spodem tłumika w miejscu gdzie jest wgłebienie od producenta....mam zgiąć kolanko....czy wyciąć dodatkowo w owiewce....co znacznie pogorszy wygląd modelu....boje sie zginac bo jest to nowe i troche kosztuje...jesli wyginac to z zalozonym do silnika czy moze wykrecic i osobno aby nie zerwac gwintu.....czy ktos zakladal ten motorek do tego modelu....a i mjeszcze co do wywazenia...model stoi na kolach ale nie specjalnie go ciąży do przodu....akumulatory mam zamontowanu tuz za kolami ,wiec nie obciazaja przodu...jesli mam założyc ołów na przodzie łoża to ile gram....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób nic z kolankiem bo pęknie (tym bardziej w silniku :x :!: ). Kiedyś dawno składałem cessnę z tym silnikiem i sam tłumik zamontowałem w zagłębieniu na objemce łącząc go z kolankiem rurką silikonową (paskami zaciskowymi).

 

jesli mam założyc ołów na przodzie łoża to ile gram....

Tyle ile potrzeba do wyważenia (zgodnie z instrukcją). Nie mocuj ołowiu do łoża lecz do firewal`a.

Dobrym sposobem jest zakup ołowiu do wyważania felg aluminiowych w jakimś zakładzie wulkanizacyjnym. Paski dzieli się na kawałki 5 i 10 gramowe, doświadczalnie ile potrzeba. Jest na mocnym kleju i możesz go bez obaw stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jaka instrukcja..gdzie to pisze...

Nie masz instrukcji czy nie możesz w niej znaleźć? Tak czy innaczej skorzystaj z programu do znajdowania SC, szczegóły znajdziesz na forum (opcja szukaj)

 

Co do kolanka, jak chcesz, twoja decyzja, ja bym nie ryzykował. Jak Ci się uda opisz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinlota1977, poszukaj informacji na temat wyważania modeli latających. Z Twoich pytań wynika, że nie masz o tym pojęcia, a jest to podstawowa wiedza umożliwiająca przygotowanie modelu do lotu! Jak już będziesz wiedział o co chodzi, to poszukaj informacji nt. gdzie w Twoim modelu powinien być ustawiony środek ciężkości. Poszukaj w instrukcji, Internecie czy spytaj kogoś kto taki model ma. Potem możesz poszukać programu, o którym wspomniał Daniel "Deem", żeby samemu sprawdzić jakie są dopuszczalne odchyłki położenia środka ciężkości od polecanego przez producenta czy innych użytkowników, położenia.

 

Poza tym szukajcie a znajdziecie :-)

 

W tym modelu http://www.hobbyzone.com/rc-planes-hangar9-sundowner-50-arf.htm producent poleca:

 

- CG (center of gravity): 2 1/2 in. back from the leading edge at the fuselage

 

Nie wiem, czy ten model posiadasz ale jeżeli Twój jest tych samych wymiarów to możliwe, że powinieneś ustawić tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie dopasowac kolanko od ASP 61.....nagrzałem ze znajomym lampą i dało rade sie troszke wyprostowac...(twarde)..nałożyłem na wiertło jeden koniec kolanka i przykręciłem do imadła ..po rozgrzaniu drugim wiertłem z drugiej strony...i jest jak ta lala....troche kolor sie zmienił ale to nic gwinty sa ok.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli środek ciężkości płatowca wypada 68-73 mm od krawędzi nararcia skrzydła. W tym miejscu zaznaczonym na rysunku (bo pewnie jest zaznaczone na schemacie) nalezy podeprzeć samolot (np palcami) i tak ułożyć osprzęt aby samolot minimalnie pochylił sie na dziób. Jeśli ułożenie wyposażenia nie pomaga, należy dołożyć ołowiu odpowiednio na dziób lub na ogon, w zależności od tego jak pochyla się samolot.

 

PS. nie pisz posta jeden pod drugim, tylko używaj opcji edytuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę kolega taki średnio wprawny, jeśli jest to cessna z CMPro to raczej nie próbuj jej oblatywać, bo to bardzo szybki model (z naciskiem na słowo "bardzo") i ma dość delikatne podwozie. Zachowuje się trochę jak warbird w locie, bez klap lądowanie jest bardzo trudne.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm mi sie udało oblatac pierwszy raz model bez kraksy to nie znaczy, że Tobie sie nie uda jednak w moim przypadku dzieła zniszczenia dokonał ojciec w swoim pierwszym locie , więc róznie to bywa. Jeżeli Tobie nie ma kto rozwalic modelu to całkiem mozliwe, że tak jak ja będziesz samoukiem, bez pauzy sezonowej jaka miałem po locie ojca :D

 

PS dobrze by było żeby ktoś Ci model wytrymował i przekazał w powietrzu w razie problemów odebrał radio.Jak każdy model Cm pro wymaga sporego trymowania, więc możesz sie zdziwic za pierwszym razem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.