Jump to content

Silnik EMax 2210/30 i trzy czarne przewody z silnika


ojdas

Recommended Posts

Posted

Witam,

 

Kupiłem sobie silnik w modelarski.com, EMax 2210/30 i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu po otworzeniu przesyłki i pudełka z silnikiem zobaczyłem trzy czarne przewody z silnika...

Jak teraz rozpoznać, który jest, który aby po podłączeniu go nie spalić?

Jest to mój pierwszy silnik do modelu, gdyż do tej pory bawiłem się w spalinki i zupełnie zgłupiałem :(

Prośba o pomoc.

 

pzdr.

Piotr

Posted

Kolory przewodów nie mają znaczenia. Silnik jest symetryczny. Jeśli będzie obracał się w złym kierunku, zamień miejscami dwa dowolne.

Posted
Kolory przewodów nie mają znaczenia. Silnik jest symetryczny. Jeśli będzie obracał się w złym kierunku, zamień miejscami dwa dowolne.

 

Dzięki za info, a już myślałem, że będę musiał z miernikiem jakoś walczyć czy coś ;-)

Śmigło w lewą stronę ma się obracać?

 

pzdr.

Piotr

Posted

tak żeby wiatr wiał w dobrą stronę. Inaczej przy śmigle pchającym inaczej przy ciągnącym inaczej przy śmigle lewym.

 

Przy silniku z przodu i zwykłym śmigle, patrząc od strony śmigła, ma się obracać w lewo.

Posted

Udało się za pierwszym razem uruchomić silnik z pracą w dobrą stronę ;-) śmiga, że aż hej!

 

Przy tej okazji mam pytanie zrobiłem sobie coś na wzór hamowni i wszystko przyczepiłem do deski aby sprawdzić czy silnik działa, itp.

Zauważyłem jednak, że po pracy dosłownie po 30 sek. silnik zaczyna na się mocno grzać.

Pytanie to taka cech tych silników, czy też jest może tego przyczyna, że silnik pracował nie w modelu i powietrzu, a na desce ...?

Jest to moja pierwsza przygoda z elektrykiem i tak sam nie wiem czy to tak ma być czy może jest coś nie tak?, to samo zauważyłem, z regulatorem i ogniwem choć te grzeją się nieco mniej.

Śmigło APC 9x4.7 SF takie jak zaleca producent.

 

pzdr.

Piotr

Posted

Bardzo ważne :

 

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=586440

 

-----------------

 

Jest taki program - Drive Calculator - do obliczania np. ciągu, efektywności czy poboru prądu przy danym silniku, regulatorze i pakiecie oraz dodatkowo wys. na której się znajdujemy. Przez ten program może Pan dobierać śmigło - często bowiem dane podawane na stronie sklepu są błędne ( np. do Emaxa 2822 i pakietu 3S podają śmigło APC SF 10 x 4,7 , a największe możliwe w rzeczywistości do tego silnika to GWS 9x5 HD .... )

 

Link do programu:

http://www.drivecalc.de/DC332/DC_en_Win.zip

 

Baza danych, która nie jest już od wersji 3.32 razem z programem i trzeba ją pobierać osobno:

http://www.drivecalc.de/DC332/DCbase.dcd.zip

 

Strona programu:

http://www.drivecalc.de/

 

Trzeba jednak pamiętać że program podaje dane czysto teoretyczne i mogą one się znacząco różnić w rzeczywistości. Pozatym radzę zwrócic uwage po wyborze silnika z listy, jakie ma on KV - może się różnić, bo zostało błędnie wprowadzone ...

 

Niestety w programie nie ma Emaxa 2210/30 , ale program na pewno się przyda.

Można utworzyć nowy silnik ...

Posted
Zauważyłem jednak, że po pracy dosłownie po 30 sek. silnik zaczyna na się mocno grzać.

Pytanie to taka cech tych silników, czy też jest może tego przyczyna, że silnik pracował nie w modelu i powietrzu, a na desce ...?

Jest to moja pierwsza przygoda z elektrykiem i tak sam nie wiem czy to tak ma być czy może jest coś nie tak?, to samo zauważyłem, z regulatorem i ogniwem choć te grzeją się nieco mniej.

Śmigło APC 9x4.7 SF takie jak zaleca producent.

 

może być ciepły ale nie gorący powyżej 60 stopni ( wtedy już parzy ) choć wiele silników wytrzymuje bez problemów temperatury 120stopni ale magnesy neodymowe nie lubią temperatury

musisz pamiętać że silnik nie posiada sprawności 100% i wydzielanie ciepła jest normalną oznaką .

jeśli zastosujesz wyższe napięcie - np pakiet 3s zamiast 2s spowoduje to wzrost prądu przepływającego przez silnik a nie każdy regulator posiada monitoring prądu - łatwo spalić i silnik i regulator

Posted

Mój silnik też emax cf2822 po ok. 5 min. pracy tez się nagrzewa, mój kolega ma tak samo. więc sądzę, że to jest normalny obaw. Silnik będąc w powietrzu powinien miec lepsze chłodzenie, takze ja bym sie aż tak nie martwił. chyba, że juz zaczyna silnik przyć to wtedy jest źle. Jeśli sie pomyliłem to przosze o poprawę ( to co napisałem wynika z moich obserwacji i juesli się mylę to gorąco przepraszam. )

 

pozdrawiam

Bartek

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.