Ghandi Opublikowano 14 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Ghandi gdzieś czytałem że docelowo ma być to makieta więc 4xturbinka Tak na poważnie: 2x EDF75 plus odpowiednie do tego silniki wyjdzie wnet tyle samo co 4xEDF65 co fajniejsze - praktycznie ciąg 2xEDF75 będzie sporo mniejszy niż 4xEDF65 na waga nie co tylko większa dla 4xEDF65 - same zalety dla 4xEDF65! Silnik dla EDF65 to koszt już od 99zł ale dla EDF75 - prawie 200zł! Tak czy siak napęd tunelowy do tego cudaka do tanich nie należy. hmm... musze to sobie policzyć no i zanabyć pierwszy tunel w zyciu - zobacze jaki toto ma cią.... ale wyposazanie modelu-modelu rozpocznie sie nie wczesniej niz za miesiac - niewydolnosc kieszeniowa Chyba ze pojdzie dromader ten tandetny no i ten duzy (o ile go dokoncze) to wtedy bede mogl pozwolic sobie na kupno wyposazenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 musze to sobie policzyć no i zanabyć pierwszy tunel w zyciu - zobacze jaki toto ma cią... Fajny pomysł i na pewno poleci. Przynajmniej ten depronowy powinien jako tako lecieć. Natomiast jakichś specjalnych osiągów, zwłaszcza tanim kosztem, to się nie spodziewaj. Chodzi mi głównie o prędkość lotu - po prostu będzie latać Przy zastosowaniu dwóch napędów bardzo prawdopodobny jest ciekawy efekt dźwiękowy (dla samego tylko dźwięku warto dać dwa lub więcej silników). Najprawdopodobniej na śmigle pchającym przy podobnej włożonej mocy osiągniesz więcej, a i latające skrzydełka też nieźle wyją (napęd pchający). No, ale tunel to tunel Cały czas mówię o tanim rozwiązaniu - coś z napędów GWSa - bo tylko takimi się bawiłem. I jeszcze jedna sprawa do przemyślenia. Dla pokazywanego tutaj http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=1312 A10 na 2 EDF 55 zamiana szczotek na bezszczotki tylko trochę pomogła (przy tym samym lub podobnym zasilaniu model startował z ziemi i latał bardzo podobnie). Natomiast spadek kosztów jest ogromny (odpadają oddzielne dla każdego silnika regulatory i drogie silniki szczotkowe). Nie wiem tylko kto w Polsce sprzedaje te napędy z silnikami szczotkowymi (za granicą taki tunel GWSa kosztuje podobnie co w kraju, a silnik szczotkowy to dodatkowo kilka $). Ja tak kupowałem, ale wtedy nie było ich jeszcze u nas i nie miałem wyboru. PS Dla lepszego zrozumienia o co mi chodzi z tym odgłosem dwóch silników, proponuję filmik z lotu A10 (tu akurat na 2 bezszczotkach Feigao): http://www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/a10bulb1.wmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Tutaj masz specyfikację silników GWS`a zastosowanych wraz z turbinkami EDF55 lub EDF65 Zobacz sobie dane przykładowo EDF55+silnik szczotkowy EM300H http://www.gws.com.tw/english/product/powersystem/021.htm ciąg 181g przy 10,8V prąd 7.1A Ta sama turbinka tyle że z silnikiem BLM005 GWS`a (4600obr/V) http://www.gwsus.com/english/product/motor/gwblm005.htm ciąg 381g przy 11.1V prąd 17.1A co oznaczało by że dla 4xturbinka EDF55+silnik GWS 005 4600obr/V potrzebujesz pakietu 3sXp o wydajności prądowej 70A! co nie wróży nic dobrego (pakiet ciężki i drogi) ale, wg tych danych można też uzyskać ciąg 365g przy 14,8V prąd 9,7A z turbinką EDF65 i silnikiem GWS005B 3000obr/V i tutaj potrzebny byłby pakiet 4sXp ale o wydajności prądowej 40A. - taki pakiet mógłby by być lżejszy ale przede wszystkim tańszy. Problem znowu z obsługą pakietów 4s przez tańsze regulatory. Niestety przy doborze napędu trzeba mocno się zastanowić jakie rozwiązanie byłoby najlepsze. Nie jest to tak proste jeśli ma się to mieścić w jakiś rozsądnych granicach cenowych. (jak by nie patrzeć rozsądne one nie będą ) do turbinek EDF75 należałoby użyć silników np. Feiago ale są znacznie droższe i cięższe. Dodam jeszcze że takie silniki są w ofercie polskich sklepów np tu: http://www.airhobby.pl/index.php?cPath=26_28_89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Jeszcze tylko parę zdań wyjaśnienia odnośnie EDF. Tuneliki kupowałem dosyć dawno w TH i sprawdziłem, czy coś nie pokręciłem z cenami. W TowerHobbies wygląda to tak: EDF 55 z silnikiem 300H 13$: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHHP8&P=7 EDF 64 z silnikiem 300H 13$: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHHR0&P=7 EDF 75 z silnikiem 400 15$: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHHR2&P=7 Jeżeli od razu planujesz bezszczotki, to raczej nie ma to sensu, może lepiej kupić w Airhobby. Jednak tak jak wspomniałem, na początek można spróbować na EM300H, a potem zamieniasz silniki na bezszczotkowe. Co do cen w TH to trudno powiedzieć, bo teraz jest duży wybór również u nas i trzeba wszystko dokładnie przemyśleć pod swoim kątem Ponadto duże znaczenie w kosztach mają Lipole, mimo że bardzo staniały (trochę o tym zapomniałem ) Bez wydajnego zasilania nie ma co marzyć o lataniu z tunelami. Myślę, że z mojej strony chyba wystarczy. Teraz kolej na działania konstruktora, powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.