Skocz do zawartości

Edge 540 - depron


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chcąc zbudować nowy model wziąłem się w czwartek (wczoraj) za samolocik jakim jest EDGE 540. Jego rozpiętość to 91,5cm. Nie miałem węgla, i nie miałem zamiaru go kupić, więc zamiast niego w skrzydła i tylni ster wys. włożyłem 2x listewkę sosnową (chyba 6x2) (w ster tylko jedną).

Wiem, że oklejanie trochę nie wyszło, bo jakaś dziwna ta taśma, cienka i marszcząca się ciągle :crazy: Ale i tak w locie wszystkich niedoskonałości nie widać :wink: Nie dawałam żadnych wzmocnień w kadłub, po oklejeni jest on wystarczająco sztywny.

 

Wyposażenie na jakim będzie śmigać (jak będzie na nim) model:

- 3x serwo Tower Pro SG91R (muszę zamówić)

- Pakiet 3s 1650mAh WOW-RC

- Silnik Tower Pro B2410-9Y outrunner

- Regulator WOW-RC 30/40A

- Odbiornik HFD-08RD

Więc bardzo ciężko się to prezentuje i nie wiem czy mogę liczyć na jakiś zawis, ale do polatania chyba styknie.

 

Kilka fotek modelu:

95wly5mgr7v3f9t4tvhi.jpg

qvx9cobgkqehhq74ty2.jpg

tmd374c5huv11phvkyk.jpg

 

Oblot planowany na następny tydzień.

Opublikowano

To zwykłe złudzenie, kadłub jest łączony mniej więcej w miejscu krawędzi natarcia, bo dolna i górna część kadłuba to dwie różne części i tam wypada łączenie, jeszcze go nie skleiłem więc tak delikatnie jest tam wygięte i się wydaje, że krzywo idzie dziób.

 

Myślę czy założyć mu podwozie, posiadam drut 2mm i jest on dość ciężki więc samolocikowi jeszcze dojdzie, ale będę latał nim nad betonem więc lądowanie bez podwozia będzie kiepskie.

Dużo lżej to wyjdzie jak dam drut 1.5 ?

Opublikowano

Logika podpowiada, że 0 1/4 masy podwozia z drutu 2mm... ale tak do końca to nie wiem. Jeśli masz te 2 druty na chacie to sobie zważ taki sam odcinek i oblicz...

Opublikowano

No właśnie mam tylko 0.2mm i nie mam wagi, założyłem z niego podwozie i szpeci model moim zdaniem, zamiast lądować, będę go łapał w rękę :lol:

uxnq6l1o1c70iajh1r5.jpg

(tak to wygląda)

Opublikowano

to że ciężko wyjdzie to jest mało powiedziane. konstrukcja strasznie delikatna i mało sztywna jak na końcową wagę.

takie wyposażenie masz więc nic nie zrobisz ale model sobie troszkę większy do tego mogłeś zrobić

Opublikowano

a ja po przemyśleniach doszedłem do wniosku że rozwiązanie Linuxa, będzie najlepsze:

zamiast lądować, będę go łapał w rękę :lol:
Opublikowano

Kółeczka jakby co to i tak do wymiany byłyby, bo te robiłem usiłując zrobić ładne, nie wyszło. Ale pierwsze loty bez podwozia będą w jakiejś wysokiej trawie.

Dzisiaj zamawiam 3x serwa, więc prawdopodobnie w następny weekend oblot, wydaje mi się, że poleci, pytanie jak...

Opublikowano

3 serwa ?? Lotki robisz na 1 serwie ?? Moim zdaniem te 10g dodatkowe to nie jest jakaś straszna masa,a w tego typu modelach zróżnicowane lotki to bardzo ważna sprawa...

Opublikowano

W "tego typu modelach"? Daj spokój profil deska wszystko idelanie prosto latajace drzwi od stodoły. jedno serwo na lotki spokojnie starczy bo tu wychylenia mają być po 60st w obie strony, a nie zróżnicowane jak w zawodniczym szybowcu. I żeby dało się ustawić to druty wsadzić do zacisków ze śrubką i przekręcać do skutku jeśli bedzie latał krzywo.

Opublikowano

jary14 latałeś shockiem? Ja latałem i na 1serwie i na dwóch. I czym większe wychylenia były tym łatwiej się latało. Linux powodzenia :wink:

 

No waga będzie ciężkawa. Polecięc powinien ale 3D to nie do końca :mrgreen:

Opublikowano
jary14 latałeś shockiem?

Jasne, ze tak... inaczej bym się w ogóle nie odzywał.

 

I czym większe wychylenia były tym łatwiej się latało.

No to chyba większe wychylenia się osiągnie na 2 serwach ?? Tak podpowiada logika.

Opublikowano

Zależy jeszcze co i jak zamontujesz... Chyba źle ująłem za co przepraszam, chodzi o to że jedno serwo uzyskuje duże wychylenia i w zupełności wystarcza :wink: Ale szczerze powiem lepiej by zrobić zamiast shocka coś jednokadłubowego, bo przy tej wadze to nie ma to dużego sensu :lol: :roll: A te kola sa z depronu?? Jeżeli tak to możesz się ich pozbyć bo i tak odlecą przy lądowaniu :wink:

Opublikowano

No i doszliśmy do porozumienia xD W sumie to racja, że przy tej wadze/wielkości chyba rzeczywiście nie ma sensu się bawić w 2 serwa. W sumie to ja się tylko go zapytałem, a mówiąc o typie modeli miałem na myśli ogólnie: "akrobaty".

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wczoraj postanowiłem wyjąc wyposażenie z TOTO-0 i do Edge'a przełożyć, ponieważ rcsklep pojechał sobie na wakacje, a serw zamówionych 11 maja nie wysłał (zabrakło)... pieniędzy też nie chce zwrócić. :crazy:

 

Przełożyłem wyposażenie, wszystko ustawiłem równiutko i udałem się na parking hipermarketu TESCO na oblot.

I się zaczęła padaka....

- silnik za słaby, model latał tylko na max obrotach,

- skrzydła jednak muszą być wzmocnione węglem bo 2 listewki są za słabe, płat wyginał się nawet podczas lotu.

- Nie dało się latać, za mało wzmocnień itp.

 

Pokazuję film z oblotu...

Na silniku nie dao się latać...

 

 

Teraz samolot wygląda tak :

edgeq.th.jpg

 

Wolę pełno-kadłubowe :roll:

Opublikowano

jeden do jeden to zajechać się można - zawis na full gazu?

Ja jak robie model to przynajminej stosunek 2:1, przykład: click 140g, silnik hextronik 16g - 300g ciągu i w tedy jest fan konkretny :D

 

Rzeczywiście patrząc jak model lata, to widac że był ledwo do opanowania, nie mówiąc już o jakiejkolwiek akrobacji. Szkoda.

Opublikowano
Silnik faktycznie za słaby, moim zdaniem deskoloty powinny mieć minimum stosunek wagi do ciągu 1:1, mówię oczywiście o akrobatach.

 

a moim zdaniem sporo więcej ciągu niż wagi... :D

 

nie rezygnuj ze shocków, po prostu źle zrobiłeś... zakup arkusz białego depronu, pręcików węglowych i będzie model marzenie :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.