Skocz do zawartości

Dotarcie silnika Kyosho GX15

Enzo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich !

Jestem początkującym modelarzem i przyszedł czas na dotarcie silnika, ale czego lepiej urzyć. Czy gotowego paliwa z domieszką 5% nitrometanu, czy lepiej zmieszać miksturę samemu w stosunku: 80% metanolu, 15-18% oleju syntetycznego i 2-5% oleju rycynowego i bez nitrometanu ? Bo z tego co już się doczytałem, to najlepiej by na docieraniu było jak najmniej owego nitro. A może np. do paliwa o 5% domieszce nitrometanu dodać jeszcze któregoś z wymienionych olei ?

Opublikowano

Witaj, do dotarcia najlepiej użyć paliwa bez nitro tzn. 80% metanol i 20% olej rycynowy i w ten sposób wypal około litra takiej mikstury a dalsze docieranie już w locie na mieszance docelowej z dodatkiem nitro i olej syntetyk z domieszką rycyny( dostępne w sklepach modelarskich)

Opublikowano

Czyli zmieszać tylko metanol + olej rycynowy, a co z syntetykiem ? Nic się nie stanie ? I takie pytanie z innej beczki, czy ten olej syntetyk, to jakiś specjalny syntetyk do paliwa modelarskiego, czy to może być np zwykły olej syntetyczny 0W/30 taki jaki np jest lany do smarowania zwykłych silników spalinowych w samochodach ?

Opublikowano

Specjalny modelarski EDL, KLOTZ lub Aerosynth lej ;] Samochodowy nie miesza sie z metanolem :).

A docieraj na paliwie Fai 80/20 lub jak na rcuniverse czytałem nowy trend 25 rycyna 75 metanol i troche wyższa temp dla silników ABC.

Opublikowano

Litr za 17 zł :o ja płaciłem za 1kg 2,70 ;] ale technicznego. Najlepiej kup normlane paliwo w sklepie taniej wyjdzie :). Wiele ludzi miesza sobie samemu paliwo i nikt nie narzeka. Moim zdaniem na takim własnoręcznie mieszanym jest lepiej niż na kupnym :)

Opublikowano
Litr za 17 zł :o ja płaciłem za 1kg 2,70 ;] ale technicznego. :)

To co drogo znaczy się, ale chyba ten może być :)

Opublikowano