Skocz do zawartości

Dotarcie silnika Kyosho GX15


Enzo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich !

Jestem początkującym modelarzem i przyszedł czas na dotarcie silnika, ale czego lepiej urzyć. Czy gotowego paliwa z domieszką 5% nitrometanu, czy lepiej zmieszać miksturę samemu w stosunku: 80% metanolu, 15-18% oleju syntetycznego i 2-5% oleju rycynowego i bez nitrometanu ? Bo z tego co już się doczytałem, to najlepiej by na docieraniu było jak najmniej owego nitro. A może np. do paliwa o 5% domieszce nitrometanu dodać jeszcze któregoś z wymienionych olei ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, do dotarcia najlepiej użyć paliwa bez nitro tzn. 80% metanol i 20% olej rycynowy i w ten sposób wypal około litra takiej mikstury a dalsze docieranie już w locie na mieszance docelowej z dodatkiem nitro i olej syntetyk z domieszką rycyny( dostępne w sklepach modelarskich)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zmieszać tylko metanol + olej rycynowy, a co z syntetykiem ? Nic się nie stanie ? I takie pytanie z innej beczki, czy ten olej syntetyk, to jakiś specjalny syntetyk do paliwa modelarskiego, czy to może być np zwykły olej syntetyczny 0W/30 taki jaki np jest lany do smarowania zwykłych silników spalinowych w samochodach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalny modelarski EDL, KLOTZ lub Aerosynth lej ;] Samochodowy nie miesza sie z metanolem :).

A docieraj na paliwie Fai 80/20 lub jak na rcuniverse czytałem nowy trend 25 rycyna 75 metanol i troche wyższa temp dla silników ABC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalny modelarski EDL, KLOTZ lub Aerosynth lej ;] Samochodowy nie miesza sie z metanolem :).

A docieraj na paliwie Fai 80/20 lub jak na rcuniverse czytałem nowy trend 25 rycyna 75 metanol i troche wyższa temp dla silników ABC.