Jump to content

Co na początek?


Konrad_A_W_W

Recommended Posts

Jak łatwo się domyślić z tematu, jestem nowicjuszem. Liznąłem co nieco lata, w zeszłym roku miałem samolot zabawkę, straciłem ją no i teraz szukam jakiegoś w miarę prostego, no i dającego satysfakcję modelu. I teraz pojawia się problem, co kupić? Easy Star, Sky Lady II które są polecane to tu, to tam, czy może jeszcze coś totalnie innego? Jakie są Wasze opinie?

Link to comment
Share on other sites

Polecany wielu początkującym

RWD 5 By skazoo, na forum masz kilka tematów odnośnie wyposażenia i takie tam.

Coś ze stajni Motylastego czyli jakiegoś Totka (0 lub 1)

Te 2 modele na początek w sam raz ale RWD 5 chyba nie ma lotek więc lepiej coś ze stajni Motylastego lub dorobić do RWD lotki :]

 

EDIT:

RWD 5 - http://forumrc.alexba.eu/users/skazoo/rwd/rwd.htm

Link to comment
Share on other sites

Te propozycję to były propozycje do budowania. Jeśli jednak zdecydował byś się na RTF, to polecam Multiplex'a. Moim zdaniem na początek masz do wyboru EasyStara, EasyGlidera, lub MiniMaga. Oczywiście są też innego dla początkujących od Multiplex'a. Ja wymieniłem tylko te 2 podstawowe... (jest jeszcze np. EasyCub).

Reasumując, moim zdaniem jeśli początek to tylko Multiplex

Link to comment
Share on other sites

To czy ja nie porwałem się z motyką na słońce kupując jako pierwszy model FunJeta :crazy:

Chyba pierwszy start i lądowanie przeprowadzę tuż przed żniwami , nad jakimś zbożem :jupi:

Na szczęście model w drodze.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc, na razie zależy mi na takim gotowym(w miarę) modelu, nie mam sprzętu ani nawet miejsca, gdzie bym mógł budować tak od podstaw, poza tym chciałbym już w czerwcu latać;)

Zastanwiam się pomiędzy Easy Starem, a Sky Lady II, jak rozumiem tylko tylko ten drugi jest moto szybowcem?

Link to comment
Share on other sites

NIE, EasyStar też jest motoszybowcem (pchająca 400), ale jeśli zależy Ci na szybowaniu, to ja bym jeszcze rozważył EasyGlidera PRO(też motoszybowiec). Ten model nie dość że nauczy latać to go nigdy nie rzucisz w kąt (nawet jak już kiedyś się na giganty przesiądziesz) ten model jest naprawdę niesamowity, wybacza wiele błędów pilota, a potem jak już umiemy latać daje niesamowitą frajdę jak np. startuje z ręki i do niej wraca na koniec xD.

 

To czy ja nie porwałem się z motyką na słońce kupując jako pierwszy model FunJeta :crazy:

 

WoW... mówiąc całkowicie szczerze to słabo widzę ten twój początek.... Oczywiście nie zniechęcam, ale ten model to demon i śmiem twierdzić, że przy nauce będzie w nim więcej żywicy niż Elaporu :wink: A na poważnie to ja bym się jeszcze porządnie zastanowił czy ten FJ to dobre rozwiązanie... Jeśli jednak jestem uparty to przed oblotem czeka Cie duuużo godzin na symulatorze :P I najlepiej żeby to nie był tylko FMS :P

Link to comment
Share on other sites

To czy ja nie porwałem się z motyką na słońce kupując jako pierwszy model FunJeta :crazy:

Chyba pierwszy start i lądowanie przeprowadzę tuż przed żniwami , nad jakimś zbożem :jupi:

Na szczęście model w drodze.... :lol:

tak jak kolega napisal - symulator obowiazkowo.

Ustaw mniejsze wychylenia niz normalne, nie lataj na pelnym gazie !!!

Ten model potrafi pokazac pazury, ale generalnie jest bardzo przewidywalny w locie - troche mniej stabilny niz np. stryker, za to jak sie nauczysz latac to da wiecej frajdy.

Nie wiem jaki silnik masz zamiar wstawic, ale nie szalej ze zbyt duzym skokiem.

Model latwo sie naprawia wiec jezeli nie przywalisz z pelna predkoscia w kopiec "krteka" - to ewentualne naprawy sa banalnie proste.

Ale pamietaj - model musi byc ustawiony (i najlepiej oblatany przez kogos z doswiadczeniem) zmniejszone wychylenia sterolotek i cwiczenia na symulatorze.

Link to comment
Share on other sites

Wtyki do akumulatora kup T-deans, sa najpewniejsze.

A myslales o tym zeby kupic w czesciach P.C.Focusa? Wychodzi 115 zł za kadlub,skrzydla i stateczniki + pret fi 8mm jako polaczenie skrzydel. A za pozostale pieniaki dokupic osprzet, porzadny pakiet i silniczek bezszczotkowy? Focus to porobka Easy Stara, jest bardzo podobny i lata rownie przyjemnie. A roznica w cenie jest porazajaca..

 

Baxter

Link to comment
Share on other sites

WoW... mówiąc całkowicie szczerze to słabo widzę ten twój początek....

Nie no , Koledzy aż takim "lewusem" to nie jestem. Oczywiście mógłbym rozpocząć od Focusa lub Stara , ale ... FJ to FJ ;D

A tak na poważnie to przelatałem już kilkanaście godzin na Aerofly Delux. Potrafię latać i lądować tam gdzie chcę. Czy to wystarczy? Zobaczymy.

A jak uszkodzę model to chociaż nauczę się go naprawiać. :jupi:

Na pewno relację wideo z pierwszego lotu zobaczycie.

Pozdrawiam i trzymajcie kciuki .

Link to comment
Share on other sites

Ja mam takie połączenie: Aku-Regiel = T-złączka, Regiel-Silnik= Banany (goldy) 3,5mm. W moim przypadku takie rozwiązanie są sprawdza i jeszcze nie miałem okazji nawet sobie na nie ponarzekać :P

 

A tak na poważnie to przelatałem już kilkanaście godzin na Aerofly Delux. Potrafię latać i lądować tam gdzie chcę.

 

No tak, ale latanie w "realu" to jednak zupełnie coś innego (wiem, że wiesz :P ) Ale ja Ci kibicuję i 3mam kciuk. No i oczywiście czekam na filmik

 

A jak uszkodzę model to chociaż nauczę się go naprawiać. :jupi:

Naprawy w Elaporze są dziecinnie proste. Tylko trzeba mieć CA i żywicę epoxydową :wink:

Link to comment
Share on other sites

A myslales o tym zeby kupic w czesciach P.C.Focusa? Wychodzi 115 zł za kadlub,skrzydla i stateczniki + pret fi 8mm jako polaczenie skrzydel. A za pozostale pieniaki dokupic osprzet, porzadny pakiet i silniczek bezszczotkowy? Focus to porobka Easy Stara, jest bardzo podobny i lata rownie przyjemnie. A roznica w cenie jest porazajaca.. Baxter

 

Aaaa, no to teraz mi wała zadałeś;) JUż myślałem, że wychodzę na prostą, no dobra. JEszcze raz od początku. Czy taniej w tym przypadku nie oznacza również gorszej jakości? Tak czy siak będę musiał kupić aparaturę(a to coś koło połowy kosztów, bo chyba do MX 12 się przymierzam, dużo tutaj ludzi ją polecało)..

No wyszło by taniej, na pewno jakość na przykład wykonania nie będzie gorsza?

A jeśli już, to jaki silnik bezszczotkowy? (coś masz konkretniejszego na myśli? Na stronie sklepu jest podział na jakieś 10 kategorii, z których rozumiem ze trzy;))

Z tego co pamiętam, to różnica jest taka, ze one są lżejsze, tak?

Link to comment
Share on other sites

No i jak sama nazwa wskazuje nie mają szczotek - przez co są trwalsze, lżejsze i mają lepsze osiągi. Co do Focusa się nie wypowiem, bo nigdy nie widziałem wyrobów tej firmy, ale na pewno mogę polecić Multiplexa (jeszcze nie wdziałem, żeby ktoś marudził z powodu tej firmy)

Link to comment
Share on other sites

o do Focusa się nie wypowiem, bo nigdy nie widziałem wyrobów tej firmy, ale na pewno mogę polecić Multiplexa (jeszcze nie wdziałem, żeby ktoś marudził z powodu tej firmy)

 

Multiplex to rzeczywiscie doskonale wykonany model, mialem okazje latac nim w Kamerunie u Darka, a dla siebie kupilem w polsce Focusa, bo ma te same wlasnosci lotne, a jest znacznie tanszy. Wykonanie jest tez nienaganne, tyle tylko ze "styropian" z ktorego jest wykonany ma troche wieksze kulki. Lata b. ladnie, w mojej galerii masz zdjecia, powiem ci tez dokladnie jak go zrobic i jaki silnik wsadzic.

 

Baxter

Link to comment
Share on other sites

baxter12, przez Ciebie jutro jadę na Bitwy warszawskiej po Focusa :mrgreen: to będzie mój pierwszy kupiony samolot (wszystko czym latałem do tej pory sam zrobiłem :roll: )

Link to comment
Share on other sites

Widziales zdjecia mojego Focusa wiec odpowiem na pytania ktore skierowales na PW.

Silnik mozna porzykryc, teraz mam drugi kadlub, bo pierwszy sie "sfilcowal". Silnik byl odsuniety od kadluba bo chcialem zamontowac wieksze smiglo. Potem sie okazalo ze to nie jest potrzebne i silnik w drugim kadlubie zamontowalem dokladnie w miejscu silnika szczotkowego. Do montazu zastosowalem wrege ze sklejki 3mm ktora zamontowalem w szpare wycieta nozem do tapet, dbajac o zachowanie pochylenia orginalnego silnika. Dzieki temu udalo sie, po tuningu" zamontowac orginalne oslony silonika i model wyglada bardziej pozadnie.

Smiglo zastosowalem poczatkowo 7x4 i 6x4 GWS czyli pomaranczowe, jest lekkie i w zw. z tym nie obciaza tak lozysk silnika, potem wladlem na pomysl zeby zastosowac smiglo o szerszych lopatach wiec kupilem smiglo 10x5 i obcialem. Aha aby zalozyc smiglo 7 cali trzeba silnik przsunac do gory i wtegy nie ejst to kozystne, model zrobil sie bardziej nerwowy i trzeba go bylo sila ciagac w gore, bo po dodaniu gazu nurkowal. Regulacja pochylenia silnika niewiele dawala.

Regulator zamocowalem na wierzchu aby zapewnic chlodzenie, ale regulator 20A jest tak slabo obciazony ze mozna go smialo wlozyc do srodka.

Pakiety uzywalem rozne, zaczalem od 2200mAh 3S wchodzil w miejscu kabine i zapenil dobre wywazenie, model latal pionowo w gore, potem 1500 3S, bardzie na dziob, tez bylo wywazenie ok. Obecnie mam 1300mAh 2S, dziob musialem dowazyc. Model wznosi sie opornie, ale zdecydowanie, jest lekki wiec ladnie szybuje, ostatnio latalem 40 minut, troche na motorku, troche na zaglu.

Kupujac model nie zapomnij nabyc pret weglowy (drogi) do polaczenia skrzydel zdaje sie fi8, u mnie w sklepie kosztowal 30 zlotych, wiec zamiast niego kupilem okragla listewke bukowa fi8, dzial dobrze, a kosztuje 1 zł :) (wiem sknera jestem). Do tego mam zamontowane 2 serwa HXT 9g, i w skrzydlach do lotek nastepne dwa. Choc lotki nie musza byc. Orginal ich nie ma i lata.

Jak cos pominalem pytaj.

Baxter

Aha Focus sklada sie z 3 czesci kadlub+kabina+bowdeny

Skrzydlo

Stateczniki.

edit:

Dokup pret weglowy fi1,5 mm i wstaw w skrzydla, coby sie w ciasnej petli z duuzym obciazeniem (pakiet 2200) nie wyginaly, no i UHU iCA

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.