Skocz do zawartości

Co na początek?


Konrad_A_W_W

Rekomendowane odpowiedzi

No jeden pręt na wzmocnienie płata, a drugi na wzmocnienie kadłuba... Lepiej dać te parę złotych więcej, bo zwłaszcza na początku lepiej być przygotowanym na to, że czasem lądowanie wychodzi na zasadzie - "A miało być tak pięknie xD", a tu krecik pokonany :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was.

Oglądając wasze modele i filmiki z youtube napaliłem się właśnie na tą zabawę:] Słyszałem, że polecacie elektro szybowiec focus firmy pelikan. A co powiecie o tym modelu?

http://www.allegro.pl/item630248347_duzy_przyjazny_i_utalentowany_4_kan_samolot_rc.html

Wing Dragon Sportster

 

Zaznaczam, iż nigdy nie latałem takimi modelami i byłby to mój pierwszy samolot.

Bardzo proszę o radę.

 

 

ps. znalazłem jeszcze w prawie takiej samej cenie Focusa - http://www.1komp.pl/produkt-2-3-1457-28393,modele_zdalnie_sterowane_rcm_pelikan_samolot_focus_m2_arf.htm

 

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej galerii dodalem zdjecia facusa, z uwzglednieniem silnika (E-max 28-22), jego oslony. Wegiel wlozony jest w skrzydlo i w kadlub przy laczeniu belki ogonowej, oraz pod kabina w przedniej czesci modelu jest rurka fi4, bo taka mialem. Tobie bym polecil zalozyc 3 prety fi1,5-2mm, po bokach i od spodu kabiny, bo w tym miejscu kadlub jest bardziej wiotki.

 

Baxter

 

P.S.

Kolego ciszex, ten pierwszy model to zabawka, wyzucony pieniadz. Focus to juz jest cos, choc w tym zestawie komponenty elektroniczne nie sa z "gornej polki" sa raczej jakosci marnej. Tym niemniej pozwalaja zaczac przygode z modelarstwem i stanowia baze do dalszego osobistego rozwoju. Poszukaj watkow w dziale od czego zaczac, znajdziesz tam rozwiniecie tych kilko chaotycznych mysli kjtore zucilem. Nie czhce powtarzac tego co juz zostalo napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak powiedziałem tak zrobiłem, kupiłem Focusa i... katastrofa :? posklejałem, w skrzydło rurka węglowa, zamontowałem serwa, silnik bezszczotkowy GWS, pakiet 1500mAh i w górę. Może ja nie potrafię latać na SW i SK ale nie bardzo wyobrażam sobie żeby początkujący modelarz sobie z nim poradził. W miarę przyzwoicie steruje się nim gdy silnik pracuje ale gdy się go wyłączy to w zasadzie kończy się panowanie nad modelem - modelu albo się pozbędę albo koniecznie zrobię lotki bo latanie w obecnej konfiguracji to walka a nie przyjemność. Moim zdaniem przyczyną złego zachowania się modelu są zbyt małe powierzchnie sterowe. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik bezszczotkowy GWS

Jaki model?

 

Moim zdaniem przyczyną złego zachowania się modelu są zbyt małe powierzchnie sterowe. :cry:

 

Moim zdaniem mylisz się. W Easy Starze, na którym Focus jest wzorowany, stery mają podobną powierzchnię, a do ich skutecznego działania wystarczają wychyły maksymalne rzędu 0,5 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powierzchnie sterowe sa ok. To jest motoszybowiec, lata wolno, wiec reakcje na stery tez nie sa natychmiastowe. Daje sie wyczuc pewna zwloke. Ster kierunku mozesz oczywiscie powiekszyc i to nawet 2x. Natomiast dodanie lotek rzeczywiscie powoduje ze model jest bardziej zwawy w zakretach. A jeszcze jak sie zmiksuje ster kierunku i do tego 20% lotek to jest bajka. Nie latales ty przypadkiem przy tych silnych wiatrach co ostatnio byly?

 

Baxter

P.S.

Jakie smigielko dales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tych silnych wiatrach co ostatnio byly?
no trochę wiało :oops: ale np. przy podejściu do lądowania raz wleciałem w krzaki (co mi już się dawno nie zdarzyło) bo postanowił nie skręcić a następnym razem nie trafiłem w duuże lądowisko, albo np. po wejściu w ciasny zakręt w prawo postanowił polatać na żyletkę gdy dałem mu SK w lewo :evil: ale jeszcze jedno mnie zastanawia gdzie u Ciebie był ustawiony środek ciężkości 1/3 od natarcia? a śmigiełko to obcięta 9x5 do wielkości jakieś 5-6 cali (doskonale sprawdzało się w bardzo lekkiej delcie 100cmx50cm)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd wydaję się być bardzo dobry. Może to wyważenie jest właściwym tropem?

Faktem jest, że ES (Focusem nie latałem) reaguje na stery z wyczuwalnym opóźnieniem, ale nie przeszkadza to w precyzyjnym sterowaniu, nawet w wietrzną pogodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.