jary14 Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 No jeden pręt na wzmocnienie płata, a drugi na wzmocnienie kadłuba... Lepiej dać te parę złotych więcej, bo zwłaszcza na początku lepiej być przygotowanym na to, że czasem lądowanie wychodzi na zasadzie - "A miało być tak pięknie xD", a tu krecik pokonany :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_A_W_W Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 NO dobra, rozumiem Wasze rozumowanie. No to już teraz będzie z górki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciszex Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Witam was. Oglądając wasze modele i filmiki z youtube napaliłem się właśnie na tą zabawę:] Słyszałem, że polecacie elektro szybowiec focus firmy pelikan. A co powiecie o tym modelu? http://www.allegro.pl/item630248347_duzy_przyjazny_i_utalentowany_4_kan_samolot_rc.html Wing Dragon Sportster Zaznaczam, iż nigdy nie latałem takimi modelami i byłby to mój pierwszy samolot. Bardzo proszę o radę. ps. znalazłem jeszcze w prawie takiej samej cenie Focusa - http://www.1komp.pl/produkt-2-3-1457-28393,modele_zdalnie_sterowane_rcm_pelikan_samolot_focus_m2_arf.htm Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 W mojej galerii dodalem zdjecia facusa, z uwzglednieniem silnika (E-max 28-22), jego oslony. Wegiel wlozony jest w skrzydlo i w kadlub przy laczeniu belki ogonowej, oraz pod kabina w przedniej czesci modelu jest rurka fi4, bo taka mialem. Tobie bym polecil zalozyc 3 prety fi1,5-2mm, po bokach i od spodu kabiny, bo w tym miejscu kadlub jest bardziej wiotki. Baxter P.S. Kolego ciszex, ten pierwszy model to zabawka, wyzucony pieniadz. Focus to juz jest cos, choc w tym zestawie komponenty elektroniczne nie sa z "gornej polki" sa raczej jakosci marnej. Tym niemniej pozwalaja zaczac przygode z modelarstwem i stanowia baze do dalszego osobistego rozwoju. Poszukaj watkow w dziale od czego zaczac, znajdziesz tam rozwiniecie tych kilko chaotycznych mysli kjtore zucilem. Nie czhce powtarzac tego co juz zostalo napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 jak powiedziałem tak zrobiłem, kupiłem Focusa i... katastrofa :? posklejałem, w skrzydło rurka węglowa, zamontowałem serwa, silnik bezszczotkowy GWS, pakiet 1500mAh i w górę. Może ja nie potrafię latać na SW i SK ale nie bardzo wyobrażam sobie żeby początkujący modelarz sobie z nim poradził. W miarę przyzwoicie steruje się nim gdy silnik pracuje ale gdy się go wyłączy to w zasadzie kończy się panowanie nad modelem - modelu albo się pozbędę albo koniecznie zrobię lotki bo latanie w obecnej konfiguracji to walka a nie przyjemność. Moim zdaniem przyczyną złego zachowania się modelu są zbyt małe powierzchnie sterowe. :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 silnik bezszczotkowy GWS Jaki model? Moim zdaniem przyczyną złego zachowania się modelu są zbyt małe powierzchnie sterowe. :cry: Moim zdaniem mylisz się. W Easy Starze, na którym Focus jest wzorowany, stery mają podobną powierzchnię, a do ich skutecznego działania wystarczają wychyły maksymalne rzędu 0,5 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 GWS 2205/15T ano taki ciągu daje tyle że prawie pionowo leci do góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Powierzchnie sterowe sa ok. To jest motoszybowiec, lata wolno, wiec reakcje na stery tez nie sa natychmiastowe. Daje sie wyczuc pewna zwloke. Ster kierunku mozesz oczywiscie powiekszyc i to nawet 2x. Natomiast dodanie lotek rzeczywiscie powoduje ze model jest bardziej zwawy w zakretach. A jeszcze jak sie zmiksuje ster kierunku i do tego 20% lotek to jest bajka. Nie latales ty przypadkiem przy tych silnych wiatrach co ostatnio byly? Baxter P.S. Jakie smigielko dales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 tych silnych wiatrach co ostatnio byly? no trochę wiało :oops: ale np. przy podejściu do lądowania raz wleciałem w krzaki (co mi już się dawno nie zdarzyło) bo postanowił nie skręcić a następnym razem nie trafiłem w duuże lądowisko, albo np. po wejściu w ciasny zakręt w prawo postanowił polatać na żyletkę gdy dałem mu SK w lewo :evil: ale jeszcze jedno mnie zastanawia gdzie u Ciebie był ustawiony środek ciężkości 1/3 od natarcia? a śmigiełko to obcięta 9x5 do wielkości jakieś 5-6 cali (doskonale sprawdzało się w bardzo lekkiej delcie 100cmx50cm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Napęd wydaję się być bardzo dobry. Może to wyważenie jest właściwym tropem? Faktem jest, że ES (Focusem nie latałem) reaguje na stery z wyczuwalnym opóźnieniem, ale nie przeszkadza to w precyzyjnym sterowaniu, nawet w wietrzną pogodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Tak, srodek ciezkosci na 1/3 natarcia standardowo. Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.