stach34 Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 EDIT: wątek wycięty z dyskusji o EG PRO Masz takie ułożenie jak ja miałem . Mam kilka pytań : 1. Ile waży model gotowy do lotu ? 2. Jaki ma pobór prądu ten silnik ? Mam bardzo podobny zestaw (dynam 30 A - te same korzenie co jeti)ten sam pakiet. Model gotowy do lotu waży równe 1 kg . Mam silnik ray c3536/06 i łopatki GWS 9x5. Czemu silnik i regiel nagrzewają się mi tak że aż pażą(!) i ciągły lot silnikowy to 4,5 min. ? Z amprami mieszczę się w granicach. Co jest powodem ?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 3536 to jakby rozmiar większy niż 3035 ? W jakich granicach ? Za grzanie może również odpowiadać timing - Jurek P.S. Chyba, że miało być SK 3530 ?
stach34 Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Opublikowano 18 Maja 2009 Timing mam zwykły dla silników tych nnie out runner. W instrukcji regla pisze że ustawienie hard timing powoduje wzrost poboru prądu o 20% , za czym idzie temperatura też. Mieszczę się w granicach poboru prądu przez silnik z regla i zestawu napędowego z akumulatora.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Nie miałem kontaktu z tymi Ray-ami, ale to outrunner ? Jeżeli puszczasz przez to 40 A, to w tym termosie nie dziwota...Spróbuj średniego timingu, jeśli silnik jest 6 i więcej polowy to czasami pomaga. - Jurek
Ładziak Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 1. Ile waży model gotowy do lotu ? 977g 2. Jaki ma pobór prądu ten silnik ? Maksymalny pobór statyczny to ok. 25A. Timing mam zwykły dla silników tych nnie out runner. W instrukcji regla pisze że ustawienie hard timing powoduje wzrost poboru prądu o 20% , za czym idzie temperatura też. Ustaw więc HARD i sprawdź efekty.
stach34 Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Opublikowano 18 Maja 2009 Koledzy.. (jeżeli mogę sie tak do was zwracać ) no ja już nie mam sił do kompletowania tej elektroniki.. odbieram wrażenie ze wybrałem sobie prądożerczy silnik Sprubuje tego co mówicie - hard timing - może to coś da... Ale co zrobić z krótkim czasem lotu silnikowego?? tylko 4,5 min!!! Tyle samo miałem na moim pakiecie kan 9,6 V 1100 mah! Choć nie był zdolny oddać z siebie tyle prądu Kupiłem te zippy mając nadzieje że będę sobie latał godzinke na jednym pakiecie! A to jawet pół godziny nie wystarcza szybując.. JUREK - mój regiel nie ma średniego timingu, jeszcze o takim nie słyszałem , silnik zaciąga 30 A . Tak to jest outrunner.
kefir Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 ustaw największy timing stach34 co ty piszesz że dynam to ta sama klasa co jeti :rotfl: ja kupiłem silnik RAY C3536/08 łopatki 9x6 regulator DUALSKY 40A pakiety DUALSKY 2200mAh/11.1V/25C silnik sie wcale nie grzeje latam dosyć ostro jakieś 15 min na maxa waga samolotu do lotu to 1350g wiec nie mało bo to platforma do FPV http://vimeo.com/4692502 Powiem ci naj lepsze że do tych silników tak jak zalecają 25A regulator to za słabo miałem przed ten http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=446 i ciągle rozłanczał silnik i grzał się jak cholera po wymianie na 40A petarda
stach34 Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Opublikowano 18 Maja 2009 No sorki - te same korzenie ma dynam 30A . Ale czy grzał ci się sam regiel czy silnik też ? Mi to i to praży.... Muszę sprawdzić na innym reglu czy tak samo jest.. jak będzie tak samo to silnik do wymiany.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Kefir - nie wiem co masz na myśli pisząc na - max-a. Zakładam, że masz na myśli gaz na full ! No to: 2200 mAh - to silnik kręciłby się 1 godz. biorąc 2,2 A. Ty latasz 15min - czyli silnik bierze średnio 8,8 A ? Drążek na full ? Jeśli tak, to na co Ci ten 40 A regulator ? Przypomina mi to wypad tirem do kiosku za rogiem po ....zapałki ! Jeżeli ten silnik, biorąc 8,8A wprowadza Cię w zachwyt to ten sam efekt można było uzyskać na silniku 2x mniejszym i tańszym i lżejszym, wtedy mniejszy akumulator i mniejszy regulator - model jeszcze lżejszy, kasa w kieszeni.... wtedy Stach 34 nie musiałby do zegarmistrza biegać sprawdzać, czy przypadkiem jego zegarek nie chodzi 2x wolniej - Jurek
kefir Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Kefir - nie wiem co masz na myśli pisząc na - max-a. Zakładam, że masz na myśli gaz na full ! No to: 2200 mAh - to silnik kręciłby się 1 godz. biorąc 2,2 A. Ty latasz 15min - czyli silnik bierze średnio 8,8 A ? Drążek na full ?Jeśli tak, to na co Ci ten 40 A regulator ? Przypomina mi to wypad tirem do kiosku za rogiem po ....zapałki ! Jeżeli ten silnik, biorąc 8,8A wprowadza Cię w zachwyt to ten sam efekt można było uzyskać na silniku 2x mniejszym i tańszym i lżejszym, wtedy mniejszy akumulator i mniejszy regulator - model jeszcze lżejszy, kasa w kieszeni.... wtedy Stach 34 nie musiałby do zegarmistrza biegać sprawdzać, czy przypadkiem jego zegarek nie chodzi 2x wolniej - Jurek Specjalnie dla ciebie pożyczę cęgi i zmierzę jaki ma pobór a w sobotę sprawdzę ile mogę latać praktycznie na full z małymi przerwami tyle że nie mam w zwyczaju latać do całkowitego wypompowania pakietu a te 15 min to strzeliłem ale nie sądzę abym mógł latać tak jak napisałeś 1 godz
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Nie musisz nic życzać. Prawa fizyki przez to się nie zmienią. To Ty napisałeś, że latasz 15 min. na max. a Staszkowi wychodzi raptem 4,5 min.... 1 godz. latać na akumulatorach 2,2 można halówką, tylko ona nie uniesie takich akumulatorów. Użyłem tego (1 godz), dla zobrazowania pojemności akumulatora. A głos ośmieliłem się zabrać bo często czytając niektóre wypowiedzi odnoszę wrażenie, że zalogowałem się na forum wędkarskim...Ale to mój problem. - Jurek
stach34 Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 Mój silnik pobiera 25-30A . Analogicznie - silnik pobiera 30 A (może tu przyczyna grzania się - max. 30A przez 60 s), ale to tylko teoria , w rzeczywistości różnie jest... Przykładem tego jest zestaw złożony przez Ładziaka.. 25 A , pakiet ten sam, większe śmigło a na ciągłym gazie 20 min.. Coś z moim silnikiem lub reglem jest nie tak.. Edit : sorki z to kłótnią przesadziłem
stach34 Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 Czekam na kartę do programowania i śmigła aeronaut 9x5 - poczta. Pilotem nie zmienię cut off a jak będę latał dalej na 2,7V/cell to pakiety rozwale..
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Gdzie ty tu Stachu kłótnię wietrzysz ? Zwykłe pytanie: po co 40A regulator do silnika który bierze 8,8A? Po co latasz do odcięcia przez regulator ? Przeprogramowanie regulatora niewiele pomoże. Temat poruszany już kilkakrotnie... Timingu nie można w Dynamie zmienić nadajnikiem ? (pilotem - tfu,tfu.tfu, jak ja nie lubię tego określenia..... Jak masz w domu kredę to zrób sobie na drzwiach w szafie kreskę przez całą szerokość drzwi - u mnie szybko jej nie wymażesz !) - Jurek
kefir Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Jasne my się nie kłócimy to jest po prostu wymiana zdań Co do mojego silnika nie mam jeszcze cęgów do mierzenia poboru ale zwykłym do 20A jak robię pomiar to przy połowie gazu już mam20A więcej mój miernik nie pokazuje Więc co ty mówisz o 8,8A ?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 8,8A wychodzi przy akumulatorze 2,2Ah i 15 min. na max-a...i założeniu 100% sprawności napędu, co oczywiście nie jest możliwe. Przyjąłem to dla uproszczenia bo nie chciało mi się sięgać po kartkę i ołówek. Przy 30A to jakieś 5 - 5,5 min na max-a, uwzględniając sprawność i dokładność pomiarów to mogą być te Staszkowe 4,5 min. Wniosek - silnik jest w porządku ! Po 4 min takiej katorgi na regulatorze i silniku można jajka gotować; czyli chłodzić, wietrzyć, itd. Powietrza nigdy za dużo. Kolejny wniosek: między subiektywnymi odczuciami a realem jest różnica jak na kefirowym awatarze.... Pozdrawiam - Jurek
zzradek Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 stach34, próbowałem ocenić, czy z Twoim napędem jest coś nie tak i nic odkrywczego nie wymyśliłem, ale: jeśli przez Twój silnik płynie prąd 30A przez 4 minuty, to ma prawo lekko sparzyć rękę (temperatura powyżej 60stopni). Jeżeli latasz przez kilkanaście minut, w tym te 4 minuty na silniku, to nie powinien parzyć. Nie zauważyłem w postach jakiej pojemności masz pakiet, ale z czasu lotu oceniam że jakieś 2000 - 2200 mAh. Jeśli tak, to wszystko (czas lotu) się zgadza z prawami fizyki. To, co zwróciło moją uwagę, to maksymalny prąd. Na tym silniku, przy tym prądzie powinieneś uzyskać grubo ponad kilogram statycznego ciągu. Jeśli musisz tak latać szybowcem o wadze 1 kilograma, to coś jest nie tak. Albo śmigło jakieś popaprane (nie widziałem nigdy łopatek GWS), albo przegrzany silnik, co mogło spowodować rozmagnesowanie neodymów i w wyniku wiele mniejszą sprawnoiść. Czy na pełnej mocy wyrywa go z ręki do góry? Czy wznosi się na 1/3 mocy? No i jak tam z nowym śmigłem?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.