sr71 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Witam Jestem zupełnie zielony w temacie, a kupiłem używany zestaw bez dokumentacji i nie mogę sobie poradzić z podłączeniem odbiornika do zasilania - wiem ze mam to zrobic do kanału B ale nie ma zadnego oznaczenia gdzie wpiąć plus a gdzie minus, co więcej przy kanale B są 3 a nie dwie wtyki. Umieszczam zdjęcie i będe wdzięczny za wszystkie odpowiedzi - nie chce upalić świeżo co kupionego sprzętu pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 minus na dole ( patrząc po zdjęciu ) plus na środku i górny pin zostaje wolny poczytaj tu sobie jeszcze http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12831&postdays=0&postorder=asc&start=45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Oki, wielkie dzięki, serwa ruszyły, mam jednak problem z silnikiem - jak w poście powyżej - włącza sie alarm w silniku ;]. Ale jest to spowodowane tym ze napięcie w maksymyalnym wychyleniu waha sie od 12-14mV(silnik pika(coś jak w cięzarówce na wstecznym;]) i raz na jakiś czas oś silnika jednorazowo przesuwa się o kilka zębatek) . Czy to wina uwalonego regulatora czy słabego zasilania z aku. Mam regulator JES 050 i aku 5V, w układzie są jeszcze dwa miniserwa hd-1370A. z gory dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz rC Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 akumulator podpiołeś przez regulator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz rC Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 daj pozycje "0" drążka gazu, trymer tez na 0 a jak tak nie bedzie to przełacz rewers kanału gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Próbowałem, nic nie pomogło - dalej to samo, a jak u Ciebie - jakich akumulatorków byś użył do takiego modelu? też 5-cio Voltowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 A regiel podpiąłęś pod "B" czy pod "1"??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Regulator podpięty na 3cim kanale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz rC Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 co TY nie 5 V. Daj minimum pakiet 2s(7.4)lub 3s(11.1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 A regiel ile A ?? Bo być może chodzi o to że potrzebne jest zewnętrzne zasilanie (i ja bym na to stawiał ze względu na "wsteczny" silnika :wink: ). Na jakim MODE latasz ?? Bo coś mi nie pasuje podłączenie regla do 3 kanału... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Regulator max 5A, napięcie podpięte do regulatora(5 V), regulator na 3 kanał odbiornika, tak jak w specyfikacji: Czyli Grzegorz rC uważasz ze to jednak wina zasilania - mogę próbować 7V - nie uwale regulatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 To są ustawi enia dla heli... a ty chcesz latać samolotami... tak ?? Teraz wszystko zależy od programu na aparaturze (jeśli cyfra), albo do czego ta aparatura jest przystosowana(analog) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Ja mam w samolocie na 1 silnik (regulator) a potem zgodznie z manetkami - tak jak "mode" mówi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Oki, ale jak wygląda kwestia napięcia pod ten regulator - 5, czy 7 Voltów? Mam nadajnik 4-kan E-SKY EK2-0404-35-2, gdy wszystko podpiąłem jak pisałem (serwa na 1 i 2kanał, a regulator na 3, napięcie 5V do regulatora) serwa działały prawidłowo - prawy drązek - góra dół-pierwsze serwo, prawo-lewo - drugie serwo. Lewa gałka maksymalnie w górę - napięcie na silniku 0V, maksymalnie w dół - jakieś 12-16mV, silnik piszczy. Tu jest problem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacuenty Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 5V to jest napięcie, które regulator przekazuje do odbiornika i do zasilania serw (tzw BEC). Zwykle napięcie akumulatora jest większe - 2-3 cele Li-po, 6-8 NiMh. Poszukaj danych regulatora (zresztą pewnie będziesz musiał go zaprogramować, żeby właściwie rozpoznał czym go zasilasz i np. ustawił odpowiednie napięcie odcięcia). zajrzyj na stronkę producenta http://www.jetimodel.cz/ Polecam też lekturkę http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=13141 Pozdrowienia, Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Wielkie dzięki Jacuenty, rozwiązałem swój problem. Jestem zupełnie zielony w temacie i po skompletowaniu sprzętu chciałem najmniejszym kosztem zasilić układ 4 zwykłymi akumulatorkami AA. Na szczęście regiel ma Current limiting i zaczął piszczeć zamiast coś spalić Polećcie, jeśli możecie, jakiś dobry i w miarę tani aku do mojego zestawu (przypomnę: odb E-sky EK2-0420A, reg JES 050, 2xminiserwo hd-1370A, silnik MIG 280 z przekładnią 4:1) A tak na marginesie - da się taki mały układ zasilić zwykłymi paluszkami? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Do Mig280 to najprędzej pakiet z jakiś celek 1050mAh.Przeczytaj na silniku którą masz wersję 6V czy 7.2V ?Paluszki odpadają- mała pojemność i wydajność prądowa prawie żadna.Oczywiście mowa o bateriach AA.Mig280 zeżre z 5-7A. Przeniosłem temat do elektroniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Oki Silnik mały do lekkiego depronowca - 6V - mój pierwszy latawiec Możesz mi jakiś konkretnych producentów polecić. Jak wygląda sprawa ładowarek do takich aku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Najgorsze jest to że szczotkowe regle nie mają opcji podłączenia li-pol.Ja osobiście zrobiłem sobie sam regler ze strony Stefana i dostosowałem cut off do pakietu 3s.Jednak nie mając chęci na takie akcje łatwiej jest kupić jakiś apkiet 7x ni-cd/1050mAh.W sklepach występują jako pakiety napędowe.Jednak najlepszym i najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem będzie chyba zakup zestawu silnik3f/regulator3f/ pakiet li-pol.Sprawność napędu 3f jest nieporównywalnie lepsza niż szczotkowców co przekłada się np. na dłuższe latanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.