Jump to content

[Pytanie]Skrzydło do motoszybowca - plany


jacu

Recommended Posts

Witam wiszystkich!

 

Niedawno zaczołem przygodę z modelarstwem RC.

Mój pierszy model to ARTF Sky Hawk TW 742.

Fajna zabawka i dość tania. Ładnie lata jednak złości mnie to, iż z wyłączonym silnikiem(nawet pod wiatr +5 m/s) nie ma noszenia.

Chciałbym to zlikwidować poprez zmianę skrzydła o innym profilu oraz większej rozpiętości tak, abym mógł szybować.

Szukam propozycji co do parametrów szkrzydła.

Mile widziane plany konstrukcyjne.

 

Opis modelu:

 

rozpiętość skrzydła 1168 mm

długość 840 mm

waga do lotu: 600g

silnik: klasy 400 + elektroniczny regulator

pakiet zasilający: 9.6V 1100mAh

 

Skrzydło jest zrobione z pianki EP, posiada lotki sterowane jednym microservem!

szerokość przy mocowaniu 215 mm

 

Kilka zdjęć

 

dsc00549smo.th.jpg

 

dsc00551h.th.jpg

 

dsc00552.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bez silnika pod wiatr nigdy nie będzie noszenia. Taka fizyka.

Zmiana profilu no tak, a jaki jest teraz profil, może jest dobry i nie trzeba zmieniać.

Trzeba poszukać termiki, albo zbocza do latania żeby nie używać silnika.

 

Znajdz jakiś plan szybowca, za darmo w sieci. Zrób płat. Oklej folią. Przyczep to na gumę i takim składakiem można latać.

 

Przy słonecznej pogodzie na 150 metrach jak wyjdzie model w góre znajdziesz termikę na pewno.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Najprędzej to zamiast robić nowy płat to zamieniłbym napęd na mały silnik 3F i lekki pakiet li-pol.Połowa wagi tego modelu to napęd (jak nie więcej niż połowa)

Link to comment
Share on other sites

To fakt, 8 baterii w pakiecie trochę waży, natomiast silnik jest lekki, lecz strasznie dużo pobiera prądu, ale daje mi możliwość wzlatywania pod kątem nawet 75 stopni xD

 

Tutaj jest silnik http://allegro.pl/item639289203_silnik_do_motoszybowca_4ch_skyhawk_tw_742.html

a tu akumulatorki: http://allegro.pl/item639289412_akumulator_9_6v_1100_mah_ni_mh_tw_742.html

 

Szkrzydło ma profil dwuwypukły niesymetryczny( nie potrafię podać dokładnej nazwy rodzaju) i jego grubość to 3,5 cm, a cięciwa 21,5 cm. Wznios wynosi 3 stopnie. Dla mnie wygląda na skrzydło bardziej akrobatyczne, choć moja wiedza w tym kierunku jest uboga :)

 

Właśnie tu kieruję zapytanie: Jaki profil byłby odpowiedni, jaka by była najlepsza rozpiętość skrzydła, no i w końcu, planami jakich szybowców (nazwy) miałbym się wzorować.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Model znam dość dobrze.Strejla_u miał taki sam.Udało się go ulotnić w końcu.400-tka pobiera dużo prądu przerabiając go głównie na ciepło.Waży 73g.Miałem takie ze 4 sztuki.Nawet nie ma co porównywać sprawności z silnikiem 3F ważącym przy tej samej mocy ze 2-3 razy mniej.Pakiet można zastosować mniejszy bo 3f przerabia prąd na ciąg a nie na grzanie otoczenia (pisząc obrazowo),Do tego kadłuba nie ma sensu robić nowego skrzydła bo jeden mocniejszy kret i zostaną Ci tylko nowe skrzydła.

Link to comment
Share on other sites

To fakt silnik po locie 10-15 min jest gorący...

Czyli pozostaje mi wymienić silnik i dokupić inne akumulatorki.

Czy jest pan w stanie podać jakiś konkretny sprzęt?

Przykłady na aukcjach internetowych lub nazwy i opis.

Jestem początkujący, więc proszę nie wymagać ode mnie zbyt wiele ;)

 

Z góry dziękuję za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.