eoker Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Witam. Właśnie zaczynam zabawę z motoszybowcami. Buduje model Big Brother http://plans.am.free.fr/plans/xp04.jpg Mam już do niego silnik RAY C3536/06 i zestaw odwróconego montażu http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2464,zestaw-odwroconego-montazu-ray-c35xx Teraz mam zamiar dokupić śmigło składane które będzie pchało model. Narazie znalazłem coś takiego ale nie wiem czy wszystko będzie do siebie pasowało. http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6521 -kołpak http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1836 -śmigło Licze na waszą pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 -średnica ośki: 4 mm -Otwór na wał silnika : 6 mm musisz poszukać kołpaka z otworem na wał silnika 4mm nie 6mm......i gdy jest to napęd pchający możesz zastosować tańszy i pełny kołpak bo przez tą dziurę w kołpaku i tak nie będzie chłodzenia EDIT po co średnica kołpaka aż 50mm?? nie starczy 40mm? np ten http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1705 ( to zależy jakie zrobisz przejście kadłub-kołpak....) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 do silnika mam zamocowany zestaw odwróconego montażu gdzie wał silnika ma 6 mm a żeby mieć 4mm musiał bym odwrócić silnik i kupić nowe łoże. Bo tak wogle to ten silnik wyciągnąłem z innego samolotu i dlatego mam to co mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1705 tutaj masz Otwór na wał silnika : 4 mm a ja potrzebuje 6mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 jeżeli oś masz 6mm no to będzie ok PS.edytuj posty żeby nie pisać jeden pod drugim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 a czy nie będzie problemów z odwrotny zamocowaniem łopatek tak żeby pchały i składały sie nie na silnik tylko do przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Nigdy nie widziałem, żeby mocować piastę na piastę. To ryzykowne, szczególnie że musisz zaiwestować w elementy zestawu. A nie udało by się przełożyć ośki silnika, tak żeby wystawała z drugiej strony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Tak w sumie to rzeczywiście wieczorem będę miał czas to go rozkręcę i zobaczę co się da zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 a czy nie będzie problemów z odwrotny zamocowaniem łopatek tak żeby pchały i składały sie nie na silnik tylko do przodu? nie będzie z tym problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Szkoda ale nie da sie przełożyć tej ośki. Rozkręciłem go całego i nic z tego oryginalnie zamiast tego dodatkowego przykręcanego wału który mam, można zrobić coś takiego http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4739 ale to znowu dodatkowe koszty :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 e tam pewnie się jednak da......musisz zdjąć zawleczkę i odkręcić 2 śrubki ( prawdopodobnie czarne imbusiki) trzymające ośkę i potem jakoś przebić ją na 2 stronę ( uważając żeby nie pokrzywić ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 wszystko rozkręciłem była też jedna imbusowa niby trzymająca tą ośkę ale nawet bez niej, tej ośki nie dało się zdjąć. Chyba żeby wziąć jakiś młotek i to troche mocniej postukać niż tylko cisnąć tym o biurko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian-str Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Witam. Zamieść dokładne zdjęcia tego silnika najlepiej całego i rozłożonego, to coś wymyślimy. Pozdrawiam Damian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 cały silnik http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/519b1500a0733fa9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90d0c51752e73317.html tylna część z ośką http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e32b9e1e3dbe4a6.html przód z dokręcanym wałem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c05a508149208598.html po rozkręceniu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50a72f5c8713e2a8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5fbe33caf079450f.html śrubka trzymająca ośkę (tylko jest jedna) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8e4f4b660c13b66.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c012bc6771c0489e.html po odkręceniu ośka i tak nie chce wyjść :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 widać że jest szansa na przebicie jej bo jest jeszcze jeden rowek na zawleczkę na końcu ośki. Ale rób to ostrożnie aby się nie pogięło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 jutro pojadę do modelarni to pokombinuje coś na imadle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 tylko w imadle lub presie ,zadnych mlotkow !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aviator Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 tylko w imadle lub presie ,zadnych mlotkow !! Potwierdzam w 100% - mlotkiem to mozna klepnac sobie w palec :twisted: , ale nie w oske silnika :mrgreen: Imadlo, podlozyc tulejke (oprzec na niej rotor) tak zeby oska miala miejsce (miala gdzie sie przesunac/schowac) i sciskac - musi pojsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Bo oś, oprócz zabezpieczania śrubką jest przyklejana. Weź lutownicę i z tyłu, czubkiem grota nagrzej ośkę. Klej gorący bardzo mięknie i oś da się łatwo wybić. Rób to dosyć szybko, bo klej stygnąc znów mocno łapie. Oś trzeba dosyć dobrze nagrzać. Samo wyjdzie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Już udało mi się ją wyjąć. Oś nie była w żaden sposób przyklejona. Poprostu tak ciasno siedziała. Miała jeszcze w miejscu śrubki ją trzymającej małe wcięcie które nie pozwalało na obrót osi względem dzwona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.