robraf Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Czy majac 2 takie same silniki a 2 rozne regulatory( tej samej firmy ale jeden ma 12A a drugi 25A) mozna zrobic z tego dwusilnikowca? pakiety oczywiscie tez takie same Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camkey Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Czesto regulatory roznia sie tylko obsada (iloscia i typem tranzystorow) - spojrz pod koszulki i bedziesz wiedzial wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 raczej nie ma problemu po prostu jeden będzie miał większy zapas mocy tzn. "A" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 30 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 aha myslalem, ze maja inne parametry zupelnie, balem sie ze bede musial dokupic regler drugi macie po ponkcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Niekoniecznie różne regulatory z tej samej wytwórni są jednakowe w budowie. Obejrzyj stronę płytki z procesorem. Jeżeli są takie same, będzie OK. Ale takie same być nie muszą i wówczas tak różowo nie będzie. Sprawdź to. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 jestescie pewni co do uzyskanych obrotow? powinny byc jednakowe na obu motorach w KAZDEJ pozycji manetki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camkey Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Niekoniecznie różne regulatory z tej samej wytwórni są jednakowe w budowie. Czesto nawet regulatory roznych firm sa identyczne w budowie. Przyklad: roxxy, tower pro, dragonsky... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Nawet w większości różnych firm są identyczne, ale spotykam różne modele jednej fiirmy różniące się budową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 odpowie mi ktos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camkey Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 odpowie mi ktos? Nie bardzo rozumiem w czym poblem, wiec nie bardzo wiem co odpowiedziec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 bo gdy zalozylem 30A i 80A to przy tym samym wychhyleniu drazka obroty sie roznily cos okolo 1300 obr na min na2/3 gazu :? Teraz rozumiesz pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camkey Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Pytanie rozumiem, ale nie rozumiem, dlaczego mialo by sie tak dziac. Wiekszosc regulatorow wyglada w ten sposob: http://freenet-homepage.de/dg1sua/roxxy/ROXXY720.sch.pdf roznice w amperarzu uzyskuje sie wstawiajac wiecej tranzystorow po prawej stronie. Lewa jest identyczna. Za szybkosc silnika odpowiedzialne jest kostrukcja (uzwojenie) silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 2 takie same silniki a 2 rozne regulatory( tej samej firmy ale jeden ma 12A a drugi 25A) mozna zrobic z tego dwusilnikowca? Można próbować, a właściwie trzeba próbować, czyli sprawdzić. Niby takie same silniki nigdy nie są "idealnie identyczne", a i regulatory mogą się pewnie różnić. Tak więc kabel Y i najpierw na oko (najlepiej widać przy powolnym starcie), a później obrotomierz. Robiłem kilka wielosilnikowców i mimo identycznego sprzętu zawsze były różnice - inna sprawa, że nie musiałem korygować krzywych gazu, a modele jakoś latały. A co do pytania czym różnią się regulatory: opornością wewnętrzną (słabo znam się na elektronice, sprawdziłem w MC). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camkey Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 A co do pytania czym różnią się regulatory: opornością wewnętrzną Ilosc tranzystorow. Zawsze w tym, gdzie jest wiecej mozna pare zrzucic (ale IMHO nie bedzie to potrzebne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 dlatego pytalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 jestescie pewni co do uzyskanych obrotow? powinny byc jednakowe na obu motorach w KAZDEJ pozycji manetki? Obroty raczej nie będą te same. To zależy nie tylko od budowy regulatorów, ale i od oprogramowania. Istnieją różnice w wykonaniu silników, różnice w oporze wewnętrznym regulatorów. Tak więc, jak napisał Hubert, do sprawdzenia. Jak się będą różnie kręcić to można zamienić miejscami silniki. A ostatecznie przy dużych różnicach - krzywe gazu. A co do pytania czym różnią się regulatory: opornością wewnętrzną (słabo znam się na elektronice, sprawdziłem w MC). Regulatory o różnym maksymalnym prądzie różnią się opornością, bo te większe mają więcej równolegle połączonych tranzystorów na wyjściu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.