Skocz do zawartości

Diagnostyka awarii


virtuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W piatek wieczorem latalem minimagiem i wszystko bylo ok. W domu jeszcze na chwile go odpalilem i wszystko dzialalo.

 

Dzisiaj probowalem wlaczyc odbiornik i silnik.. i cisza. Normalnie regulator piszczal zeby dac znak ze wszystko ok. A u mnie kompletna cisza.

Bateria naladowana na maksa.

Hmm i juz sam nie wiem co moglo sie samo popsuc. I co mozna domowym sposobem sprawdzic (nie majac czesci zamiennych).

 

Napiecie baterii.

Regulator mozna jakos osobno sprawdzic ?

Silnik ?

 

Jakies rady jak to zdiagnozowac ?

 

dzieki,

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdzić metodą prób i błędów, ale musisz mieć zdwojone elementy poszczególnych urządzeń:( to jest oczywiście metoda ostateczna dająca 100% pewności i eliminowania wadliwych (zepsutych) podzespołów. Miernik jest dobry dla znających się na elektronice w 100%, a zapewne i oni czasami nie sprawdzają tego typu awarii miernikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kupuj, bo zbankrutujesz, pogadaj na forum z kimś, kto być może wie gdzie jest najbliższa modelarnia. Nie kupuj bo wydasz majątek na elektronikę, a i tak nie nauczysz się usuwać awarii!!!! to jest najmniej ekonomiczny sposób jej usunięcia. Ja nie jestem nawet z okolic Krakowa, ale przecież w samym Krakowie jest całe mnóstwo modelarzy, którzy Ci udzielą wsparcia. Teoretycznie mógł się regiel spalić, ale jeśli tego nie wiesz to szkoda kupować, nowy bo to mógł nie być regulator. To najprawdopodobniej jakiś zimny lut albo błachostka w stylu zamienione kwarce, szczególik który serwis zrobi ci za grosze, lub nawet za darmo. Ale najlepiej znajdź kogoś kto się zna, jakiegoś Krokusa. Ludzie odzywajcie się przecież to jest forum !!!! A nie pijalnia piwa. Moderatorzy administratorzy ruszcie cztery litery z krzeseł przecież jesteście od tego jak .......a od ........a!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie działają serwa, ani nie piszczy silnik, świadczy to o braku zasilania odbiornika lub o braku sygnału z nadajnika.

Może to świadczyć o awarii regulatora (np przypadkowe odwrotne podłączenie pakietu)

albo pakietu (możesz sprawdzić napięcie miernikiem)

albo odbiornika (najczęściej winny jest kwarc - może np źle siedzieć w gnieździe)

albo nadajnika (nie nadaje - do sprawdzenia kwarc, lub czy nie jest w trybie z wyłączonym modułem nadawczym).

 

Sprawdź też kable zasilające regulator i kabelek regulator - odbiornik (także czy nie jest wpięty do odbiornika odwrotnie)

 

Sprawdź miernikiem napięcie na dowolnym kanale odbiornika pomiędzy pinami: środkowym (czerwonym) i czarnym/brązowym powinno być 5V

 

Sprawdzanie silnika serw, anteny odbiornika/nadajnika możesz sobie odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nie dziękuj, bo się myliłem.

Założyłem, że brak ruchu serw nie może być spowodowany przerwą w obwodzie silnika.

 

Dla spokoju sumienia poruszaj jescze wszytkimi kablami, może operacja przelutowania połączeń spowodowała, że coś się samo połączyło gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.