saxik11 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Witam serdecznie. Prosze o pomoc w ustaleniu w jakim położeniu powiniwnem zamontować tłok w cylindrze. Już tłumaczę o co chodzi. Silnik 2,5 ccm, Tamiya. W tłoku jest otwór, korbowód pozwala na zamontowanie tłoka w taki sposób żeby otwór w tłoku w czasie pracy przechodził przez szczelinę wylotu spalin lub po przeciwnej stronie gdzie jest wyżłobienie w tm że samym cylindrze. Rozbierając ten silniczek nie zapamiętałem jak to było z tym tłoczkiem i proszę o pomoc. W tym miejscu jest rysunek tego o czym pisałem. http://www.zabawki-modele.pl/catalog/product_info.php?cPath=68_216&products_id=3155&osCsid=a6e4d29c43f40f62660d3376ce3e9953 pozdrawiam
Major Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Kolego, tuleja inaczej Ci nie wejdzie raczej, bo kanały dolotowe i wylotowy pokryją się raczej w jej jednym ustawieniu, wiec tak obracaj byś idealnie widział kanał wylotowy i reszta powinna byc dobrze. . Tłoka, w zasadzie nie ma znaczenia, jesli nie jest wyfrezowany https://www.fast-lad.co.uk/store/images/29063200%20piston%20os%2091%20sz.jpg na tym foto jest wyfrezowany na dole w jednym miejscu, i teraz musisz zobaczyc czy bedac w Dolnym Martwym Punkcie nie dotyka o przeciwwagę w wale korbowym, ale być moze dotyka o dekiel zakrywający skrzynie korbowa, więc musisz go ew tak zamocowac metoda prób i błedów zeby nie blokował się o nic, no pod warunkiem ze nie ma strzałki na sobie mówiacej o tym gdzie ma byc przód. W najlepszym wypadku nie będzie wogóle wyfrezowany wiec mozesz załozyc jak Ci pasuje. Jak kanał wylotowy jest do tyłu to tłok powinien miec zabezpieczenia segera by nie wysuwał sie sworzeń http://www.justengines.unseen.org/acatalog/chos46sfpl.jpg tu widac takie zabezpieczenie, tak tez mają niektóre silniki z bocznym wylotem.
saxik11 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2009 Dziękuję bardzo, martwi mnie tylko że na tłoku, na pionowej ściance jest otwór o średnicy około 4mm, tak jak mówiłem wcześniej tłok można zamontować tak żeby otwór był widziany w szczelinie wylotowej tulei albo po przeciwnej stronie.
karlem Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 ...najprawdopodobniej ta dziura w tłoku powinna być po przeciwnej stronie niż wydech. Najlepiej jakbyś wrzucił fotki rozebranego silnika, tj. tuleja cylindrowa, tłok i karter z góry, żeby było widać kanały przelotowe.
saxik11 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2009 Dziękuję, jeszcze dzisiaj porobię fotki.
Konrad Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Dziura ta powinna być po stronie kanału ssącego-jest to ogólna zasada stosowana nawet w wypadku motocykli-zamek pierścienia zawsze naprzeciw okna ssącego
saxik11 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2009 dzięki Konrad, muszę popatrzeć na żywym organizmie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.