Jump to content

Moje F3 MINI


mariaczi__21

Recommended Posts

Cześć, ja też postanowiłem zaprezentować co szykuję na najbliższy sezon. Pogoda coraz lepsza, niedługo mozna bedzie pokręcić trochę w termice :D .

Model jakis czas temu nabyłem na allegro za rozsądne pieniądze. Tutaj trochę o nim:

 

http://www.alexrc.com/v-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=6259

 

Jednak po całym sezonie model nalezało odswierzyć. Co prawda skończyła mi się czerwona folia i model wymaga jeszcze odrobinę pracy (okleić uszy i statecznik V), ale ogólnie widać już jak będzie wyglądał. A od dołu jest cały czerwony (ze względu na lepszą widoczność).

 

img1732am9.jpg

 

img1733yj9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Modelik chłopaków ze Stalowej czy z Tarnobrzega? Widać po kadłubi i skrzydłach :P.

 

Te modele, są pancerne. Spokojnie nim postrzelasz (bloczek, ludzi sztuk 2 i heejjjjjaaaaaaaa!!!!). Powiedz czy keson jest zaminowany?

 

 

Pozdrawiam, Bartek.

Link to comment
Share on other sites

Keson jest zalaminowany, ale jakąś drobną tkaniną (podejrzewam że gramatura ok 20g/m2). Dżwigar jest węglowy + dodatkowe nakładki węglowe na łączeniach elementów płata. Ogollnie model dobrze wykonany i b. dobrze lata. Ja strzelam go z holu gumowego 30m guma + 90 żyłki i spokojnie daje maksymalny naciąg.

 

W planach mam wykonanie skrzydeł styro krytych fornirem z lotkami i ulotnic model na zboczu ( a mam gdzie :D - skarpa nad Wisłą, warunkiem jest tylko wiatr południowy).

 

Motylasty - widok to ściana w moim pokoju i moje łóżko, tutaj sobie odpoczywam po całym dniu pracy :D (oczywiście tapetę jak na modelarza przystało tez sam położyłem.. :D ). A co do tych widoków w Płocku, to też nie są najgorsze - Wzgórze Tumskie z Katedrą, fajna skarpa, na dole Wisłą i plaża nad nią (tylko woda nie za czysta :( i raczej zimna ).

 

Krzysiek - co do laminowania kesonu, to pomimo delikatnej tkaniny wytrzymałość się poprawiła. I nie chodzi tu o siły działające na holu (bo tu jest najważniejszy dżwigar - w tym wypadku węglowy + wzmocniony nitką kewlarową), ale o to aby przy lądowaniu w nierównym terenie nie zniszczyć kesonu, ewentualnie nie zrobić w nim dziury palcem przez nieuwagę! Sam keson z balsy ≈1mm nie jest zbyt wytrzymały i łatwo go uszkodzić!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Model oklejony dzis doczekal sie oblotu. Nie obylo sie bez przygod. Najpierw nie przestawilem

rewersu w nadajniku i mialem odwrotne kierunki. Rzucam z reki, koryguje w lewo ( a model jeszcze bardziej w prawo i cyrkiel. Kurcze, a zawsze sie zastanawialem jak mozna tego nie sprawdzic, a mi tez sie przytrafilo :P ). Dobra uporalem sie, wstepnie wywazylem model i na hol. Ladny hol i... model spada jak cegla, zesz k... co jest. Zdjalem obciazenia, podciagnolem trymer, nastepny lot i to samo, jak cegla do ziemi. Tylko tym razem urwalem statecznik V.

Okazalo sie ze jak lakierowalem kadlub to oderwalem podkladke z pod krawedzia natarcia skrzydla i zapomnialem podkleic. Na szybko zmajstrowalem taka podkladke z balsy i planuje nastepny lot. Niestety zmienil sie kierunek wiatru i niedaleko mnie ustawili sie szybownicy, holowka i caly ten ich osprzet (ale prawdziwe nie rc :) ). Musialem zapakowac sprzet i pojechac na 2 strone lotniska :? . Pozniej znowu rozwijac hol itd... Ale oplacalo sie.

Nad kregiem dla uwiezi (betonowy) pieknie nosilo. Co prawda wial wiatr i kominy sie przemieszczaly, ale pozniej mozna bylo wrocic i dalej winda w gore. Zrobilem z 3 loty (kolo 10 min kazdy :D ). Niestety musialem juz wracac do domu. Ale wypad i tak spoko, mimo zlego poczatku. W jednym locie zlapalem taki komin, ze musialem wychodzic korkociagiem. Nowa kolorystyka modelu sprawuje sie calkiem dobrze, czerwony jest dobrze widoczny.

 

A tak model wyglada:

 

img1807yq3.jpg

 

img1808go6.jpg

 

Zostaje tylko porzadnie zrobic loze skrzydla i mam fajny model na ten sezon :D

 

Metoda oklejania skrzydel (czerwone):

 

http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=1663

Link to comment
Share on other sites

Witam. Fajny sobie modelik sprawiłeś na termiczkę.

 

Mam kilka pytań:

 

1. Jakie model ma obc.powierzchni?

 

2. Z jakiej wysokosci (najmniejszej ) załapałeś komin?

 

3.Jakiego holu uzywasz i na jaka wyskośc idzie model?

 

4. Jaki masz w nim profil?

 

Jesli mozesz to prosze odpowiedz bo ciekawość mnie rozpiera ;-) na widok takiego fajego modeliku.

 

Co do czerwonego - miałem falocna takiego od spodu i powiem ze to najlepszy kolor.

Model idzie zorientować b.dobrze przy tym kolorze w porównaniu z innymi kolorami. Latając już jak się śćiemnia nie ma nic ładniejszego niż błyskający na czerwono modelik z oddali :D

Link to comment
Share on other sites

Mam kilka pytań:

 

1. Jakie model ma obc.powierzchni?

 

2. Z jakiej wysokosci (najmniejszej ) załapałeś komin?

 

3.Jakiego holu uzywasz i na jaka wyskośc idzie model?

 

4. Jaki masz w nim profil?

:D

 

1. Niestety nie mam wagi :( . Bede na modelarni u znajomego to zwaze,

 

2. Trudno ocenic wysokość na oko, ale nad betonowym kregiem pieknie nosi. Po wyczepieniu z holu od razu tam lecialem i winda byla piekna, przypuszczalna wysokosc 80 -

100 m.

 

3. Hol gumowy, 30m gumy + 90 zylki (kupny). Wczoraj troche wialo, wiec praktycznie stawialem hol w pione. 100 metrow pewne, moze wiecej.

 

4. Profil SD 7037

 

To by bylo na tyle :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wszystko juz zmontowane i model wyregulowany :D . Lata super, bylem na lotnisku w wtorek wieczorem (wieczorna cisza) i loty trwaly w granicach 4-5 minut (z holu gumowego 30+90). Ogolnie jestem bardzo zadowolony.

Teraz na warsztat wrzucam elektroszybowiec 100-120 cm (na wzor http://nastik.pl/tm-navaho-arf-p-1031.html ).

 

a tak wyglada loze skrzydla po wklejeniu podkladki (i uszczelnieniu uszczelkami samoprzylepnymi scietymi pod katem):

 

img1818mb2.jpg

 

I jeszcze bebechy

 

img1820yw5.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.