Skocz do zawartości

Elektryfikacja Starlinga


Artur Caban

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Jerzy Markiton

3 czy 6 serw - nie ma znaczenia. Istotny jest tylko parametr BEC - 2 A !!!

Tak naprawdę to istotne jest jakie to są serwa i ja to nazywam: współczynnik jednoczesności, tzn na ile większy pobór prądu może wystąpić w kilku serwach jednocześnie. Nie ma jeszcze tak najgorzej jeśli BEC jest liniowy, przy przeciążeniu stopniowo obniża napięcie na wyjściu. I taki jest w regulatorze Dynam. Gorzej jest z BEC-em z przetwornicą, umownie zwane impulsowe. Zabezpieczenia są w procesorze obsługującym przetwornicę i jak oglądałem testy takiego BEC-a to nie wyglądały zachęcająco. Długie, powolnie narastające przeciążenie to zachowywał się jak liniowy, krótkotrwałe ale ostre przeciążenie powodowało restart procesora regulatora, który przywracał napięcie na wyjściu po prawie sekundzie... !!

Problem jest i nie należy go bagatelizować, mimo że niewielu z nas spotkało się z nim w praktyce.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Oto kilka fotografii z wczorajszych lotów. Mój Kolega Gajowy widział Starlinga po raz pierwszy z bliska i w powietrzu. A po tym, kiedy w warunkach niemal atermicznych Starling wykonywał nad lądowiskiem rundę za rundą bez zauważalnego opadania, Gajowy coś zaczął przebąkiwać, że też chce mieć takiego :lol:

Zdjęcia zrobił Gajowy, któremu dziękuję.

 

imgp6407.jpg

imgp6415.jpg

imgp6428.jpg

imgp6429.jpg

Pzdr-

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to i ja dołącze się do tematu elektryfikacji Starlinga

Najpierw popełniłem "zbrodnię " dokonałem zamachu na piękny nosek kadłuba

naszeszybowce1.th.jpg

Nastepnie przygotowałem zestaw

Idać od lewej kołpak z łopatami 11x6, Ray 3542/06 oraz elektrownia 4x A123 2300.obok widac wzornik do wiercenia otworów we wrędze

naszeszybowce2.th.jpg

Okazało się że moja elektrownia jest troche za cięzka i trzeba było dorzucic "nieco" ołowiu na "dupcię" widac zreszta bo przykleiłem czerwoną taśmą.

Teraz moge stwierdzic że Elektro Starlinga mogę zamienić na Falcona :D a tak naprawdę to nie wiem czy latać jednym czy drugim :D:D:D .

Razem ze mną był Tomek ze swoim Promykiem .Mam nad nim tę przewagę ze On ma problem wystartowac sam ,potrzebny mu pomocnik co zwykle z przyjemnościa czynię

naszeszybowce.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzy - czym różnią się skrzydła oprócz sposobu podziału ?

- Jurek

 

No właśnie TYM podziałem ....

 

a - i ilością śrubek mocujących :devil:

 

ps. czasami były a czasami nie było klap ...

 

ps2. w czwartek jak wrócę do B-B to sprawdzę czy cięciwa ta sama .... :?: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Dzięki. Czyli z punktu widzenia - do do lotu, niczym ? Lub nieistotnymi pierdołami ? Dla mnie Starling ładniejszy, bo smuklejszy kadłub, na ziemi. Na 100m i tak G...widać ? 1 bagnet zamiast 2 w Starlingu to + dla Falcona.....

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czyli z punktu widzenia - do do lotu, niczym ? Lub nieistotnymi pierdołami ? Dla mnie Starling ładniejszy, bo smuklejszy kadłub, na ziemi. Na 100m i tak G...widać ? 1 bagnet zamiast 2 w Starlingu to + dla Falcona.....

- Jurek

 

A do Falcona więcej załadujesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie !

 

Miałem dziś przyjemność oblatać "szpaka" kolegi ... model leżał długo, aż żal było patrzeć. Poprosiłem kolegę żeby przywiózł go dziś na lotnisko. Najpierw setup (dokładny) trochę strachu i w górę ... :jupi: CUDO :!: Nie trzeba było nic trymować, leciał jak po sznurku - nie będę dziś spał w nocy :? Zakochałem się :!:

 

P.S.

Relacja świetna, oby wszyscy tak przykładali się do pracy :wink: , może i się przyda po dzisiejszym dniu lotów "szpakiem" :jupi:

 

Pozdrawiam, zakochany w STARLINGU :oops: ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.