gładkilot Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 trenerko-akrobato-dolnopłat Jeszcze bez nazwy. Założenia wstępne - depron - rozpiętość 1150 mm - długość 1000 mm - cięciwa 200 mm > 150 mm - profil NACA 2412 - kąt zaklinowania płata względem statecznika poziomego około 1,5 stopnia - silnik turnigy e-drive BL2810/12 - śmigło 11x5,5 (lub podobne ) Na razie rozrysowałem sobie plany ( własna konstrukcja ). Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem postaram się przedstawić tu jego budowę ( od razu mówię ,że nie mam teraz za dużo czasu więc nie będzie to ,, szybka konstrukcja '' ).Wstawiam zdjęcie i proszę ludzi którzy się na tym ciut znają żeby podpowiedzieli co narysowałem źle , co dobrze i co trzeba poprawić ) Na początku zastanawia mnie sprawa stateczników - czy nie są za małe ? Model ma służyć do polatania w wolnym czasie ale chciał bym nim też nieraz spróbować coś pokręcić ( akrobacje ). Domek pod silnik ma już nadany skłon i wykłon po 2 stopnie ( za mało ? za dużo ? ). Proszę o rady i z góry dziękuję. Mam nadzieję ,że widać go na zdjęciu ? Na 2 zdjęciu jest jeszcze dorysowane skrzydło które było słabo widoczne więc poprawiłem troszkę linie w programie ,,paint'' :oops: Skrzydła będą styropianowe z dźwigarem sosnowym z góry i dołu i oklejone taśmą pakową a kadłub z depronu oklejony taśmą pakową oczywiście z jakimiś elementami balsowymi, sklejkowymi itp. Od razu mówię ,że nie będę stawiał punktów ,,pomógł'' za napisanie, że jest ładny czy coś w tym stylu więc proszę o nie pisanie na siłę chyba ,że ktoś napisze coś mądrego co oczywiście nie znaczy ,że nie chcę żebyście pisali,że jest ładny jak z proporcjami ? skrzydło nie za blisko?daleko ?Ale się rozpisałem - sorki http://img504.imageshack.us/img504/954/forumr.jpg http://img504.imageshack.us/img504/8067/forum2u.jpg nie wstawiam zdjęć bo są dość duże i musiał bym zmniejszyć żeby wstawić na forum a wtedy będzie mało widać ( ale ważą mało ) edit ogon nie za chudy ? silnik nie za słaby ? Turnigy e-drive 2810/12 Spec. No. Of cells: 3 x Li-Poly RPM/V: 1100 Max. efficiency current: 8 - 10.5 A (>75%) No load current: / 0.6 A Current capacity: 40A/60s Dimensions: 38x32 mm Shaft diameter: 5 mm Weight: 98g Recommended model weight: 500 - 820 g Recommended prop without gearbox: 10"-11" Recomended Setup. 11x5.5Thin prop with 3S which gives 1200g thrust. Plane Type. Trainer: up to 1100g 3D: up to 750g Sport/Aero/Warbird: 900g No i czy wystarczą serwa 9g np e-sky ?? Ile on może ważyć do lotu ? To była porządna dawka pytań
marcin133 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 jak z proporcjami ? Rzeczywiście stateczniki wydają się małe. Najprostszym sposobem jest zerżnięcie proporcji z jakiejś udanej konstrukcji nawet ze zdjęcia. Jeżeli posiadasz symulator nie będziesz miał z tym problemów - wymiary gotowe To taka droga na prościznę lecz skuteczna, nieproporcjonalny model nie tylko może źle latać ale i głupio wyglądać
gładkilot Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2009 metodą prób i błędów byle do celu a teraz będzie ok ?jeszcze za mało? lub za dużo?Wiem ,że to dość ciężko określić niestety ale może jednak się uda http://img100.imageshack.us/img100/2834/27560269.jpg http://img100.imageshack.us/img100/4777/95568272.jpg no i jak ze sprawami które opisałem oprócz stateczników ? główne zagadnienia ogon nie za chudy ? silnik nie za słaby ? wystarczą serwa 9g np e-sky ? Ile on może ważyć do lotu ? Domek pod silnik ma już nadany skłon i wykłon po 2 stopnie ( za mało ? za dużo ? ) skrzydło nie za blisko?daleko ? proszę ludzi którzy się na tym ciut znają żeby podpowiedzieli co narysowałem źle , co dobrze i co trzeba poprawić
Kretobójca Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Powierzchnia stateczników oraz odległość między geometrycznym środkiem powierzchni stateczników a środkiem ciężkości modelu zależy od tego jaką stateczność sobie założyłeś. Stateczność dzieli się na statyczną i dynamiczną, podłużną, poprzeczną i boczną. Wszystkie związane są z geometrią płatowca oraz z rozłożeniem mas. Warto o tym poczytać zanim zaczniesz projektować modele. Oczywiście można wyjść ze słynnego założenia, że i drzwi od stodoły polecą jeśli damy odpowiednio mocny silnik.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.