Skocz do zawartości

trenerko-akrobato-dolnopłat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

trenerko-akrobato-dolnopłat

Jeszcze bez nazwy.

Założenia wstępne

- depron

- rozpiętość 1150 mm

- długość 1000 mm

- cięciwa 200 mm > 150 mm

- profil NACA 2412

- kąt zaklinowania płata względem statecznika poziomego około 1,5 stopnia

- silnik turnigy e-drive BL2810/12

- śmigło 11x5,5 (lub podobne )

 

Na razie rozrysowałem sobie plany ( własna konstrukcja ). Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem postaram się przedstawić tu jego budowę ( od razu mówię ,że nie mam teraz za dużo czasu więc nie będzie to ,, szybka konstrukcja '' ).Wstawiam zdjęcie i proszę ludzi którzy się na tym ciut znają żeby podpowiedzieli co narysowałem źle , co dobrze i co trzeba poprawić ) Na początku zastanawia mnie sprawa stateczników - czy nie są za małe ? Model ma służyć do polatania w wolnym czasie ale chciał bym nim też nieraz spróbować coś pokręcić ( akrobacje ). Domek pod silnik ma już nadany skłon i wykłon po 2 stopnie ( za mało ? za dużo ? ). Proszę o rady i z góry dziękuję. :) Mam nadzieję ,że widać go na zdjęciu ? Na 2 zdjęciu jest jeszcze dorysowane skrzydło które było słabo widoczne więc poprawiłem troszkę linie w programie ,,paint'' :oops: Skrzydła będą styropianowe z dźwigarem sosnowym z góry i dołu i oklejone taśmą pakową a kadłub z depronu oklejony taśmą pakową oczywiście z jakimiś elementami balsowymi, sklejkowymi itp. Od razu mówię ,że nie będę stawiał punktów ,,pomógł'' za napisanie, że jest ładny czy coś w tym stylu więc proszę o nie pisanie na siłę chyba ,że ktoś napisze coś mądrego :P co oczywiście nie znaczy ,że nie chcę żebyście pisali,że jest ładny :P:D jak z proporcjami ? skrzydło nie za blisko?daleko ?Ale się rozpisałem - sorki

 

 

 

http://img504.imageshack.us/img504/954/forumr.jpg

http://img504.imageshack.us/img504/8067/forum2u.jpg

 

nie wstawiam zdjęć bo są dość duże i musiał bym zmniejszyć żeby wstawić na forum a wtedy będzie mało widać ( ale ważą mało )

edit

ogon nie za chudy ? silnik nie za słaby ?

Turnigy e-drive 2810/12

 

Spec.

No. Of cells: 3 x Li-Poly

RPM/V: 1100

Max. efficiency current: 8 - 10.5 A (>75%)

No load current: / 0.6 A

Current capacity: 40A/60s

Dimensions: 38x32 mm

Shaft diameter: 5 mm

Weight: 98g

Recommended model weight: 500 - 820 g

Recommended prop without gearbox: 10"-11"

 

Recomended Setup.

11x5.5Thin prop with 3S which gives 1200g thrust.

 

Plane Type.

Trainer: up to 1100g

3D: up to 750g

Sport/Aero/Warbird: 900g

 

 

No i czy wystarczą serwa 9g np e-sky ??

Ile on może ważyć do lotu ?

 

To była porządna dawka pytań :D

Opublikowano
jak z proporcjami ?

 

Rzeczywiście stateczniki wydają się małe. Najprostszym sposobem jest zerżnięcie proporcji z jakiejś udanej konstrukcji nawet ze zdjęcia. Jeżeli posiadasz symulator nie będziesz miał z tym problemów - wymiary gotowe :) To taka droga na prościznę lecz skuteczna, nieproporcjonalny model nie tylko może źle latać ale i głupio wyglądać :P

Opublikowano

metodą prób i błędów byle do celu :) a teraz będzie ok ?jeszcze za mało? lub za dużo?Wiem ,że to dość ciężko określić niestety ale może jednak się uda :P

http://img100.imageshack.us/img100/2834/27560269.jpg

http://img100.imageshack.us/img100/4777/95568272.jpg

 

no i jak ze sprawami które opisałem oprócz stateczników ?

główne zagadnienia

ogon nie za chudy ?

silnik nie za słaby ?

wystarczą serwa 9g np e-sky ?

Ile on może ważyć do lotu ?

Domek pod silnik ma już nadany skłon i wykłon po 2 stopnie ( za mało ? za dużo ? )

skrzydło nie za blisko?daleko ?

proszę ludzi którzy się na tym ciut znają żeby podpowiedzieli co narysowałem źle , co dobrze i co trzeba poprawić

Opublikowano

Powierzchnia stateczników oraz odległość między geometrycznym środkiem powierzchni stateczników a środkiem ciężkości modelu zależy od tego jaką stateczność sobie założyłeś. Stateczność dzieli się na statyczną i dynamiczną, podłużną, poprzeczną i boczną. Wszystkie związane są z geometrią płatowca oraz z rozłożeniem mas. Warto o tym poczytać zanim zaczniesz projektować modele. Oczywiście można wyjść ze słynnego założenia, że i drzwi od stodoły polecą jeśli damy odpowiednio mocny silnik.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.