Skocz do zawartości

Hybrid z AH


gajowy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ponieważ bardzo lubię zapach i dotyk surowych fornirowych skrzydeł tak więc po Zuni postanowiłem ulotnić następny model z AH. Tym razem wybór padł na Hybrida, który miał początkowo być modelem w wersji DLG ale po wyjęciu z pudełka i zważeniu poszczególnych elementów kolejny raz okazało się, że waga deklarowana w katalogu (215 g) jest deko (a nawet kilka) niższa od rzeczywistej (285 g). Po konsultacjach z Arturem Cabanem doszliśmy do wniosku, że można z tego zestawu otrzymać całkiem przyzwoity motoszybowiec. Poniżej przedstawię nie tylę relację z budowy co zdjęcia poszczególnych elementów.

Sposób i kolejność budowy została bardzo dobrze pokazana przez Artura w temacie o Zuni tak więc opis dotyczący caponowania, sklejania połówek płatów oraz laminowania końcówek pominę.

Po analizie masowej i uwzględnieniu wagi napędu oraz pakietu stwierdziłem, że można będzie zrezygnować z bowdenów a w zamian za to serwa s. kierunku i wysokości umieścić w ogonie. Pozwoliło to również na swobodnie rozmieszczenie elementów w dość wąskim kadłubie. Poszły na to 2 Dymondy 47 kupione jeszcze w starej cenie.

 

Przygotowane miejsce pod serwo steru wysokości

imgp4299r.jpg

 

Tutaj również widoczne miejsce w stateczniku pionowym

imgp4303s.jpg

 

Wstępna przymiarka serw

imgp4306.jpg

 

St. wysokości - detal

imgp6267.jpg

 

St. kierunku - detal

imgp6269.jpg

 

Tutaj rzut z przodu na stat. pionowy

imgp6271.jpg

 

Oraz ogólny rzut po zmontowaniu całości

imgp6266.jpg

 

Do przedłużenia serw zastosowałem przewody, których całkowita waga nie przekroczyła 2 g. Zostały one wyciągnięte z przedłużacza telefonicznego.

 

c.d.n.

Opublikowano

Witam,

 

Całość gotowa do lotu (co pokażę na kolejnych zdjęciach) waży 480 g bez konieczności wyważania.

Jeżeli chodzi o rozbieżność w wadze to otrzymałem informację, że jest "jakaś" pomyłka na stronie :wink: . Przy Zuni sytuacja była podobna tak więc te typy chyba tak mają.

pzdr.

Andrzej

Opublikowano

Przy bobolinku i coliberkach też tak było, wiec chyba jest regułą , że zaniżają wagi. Tylko po co.

Po to żeby każdy się wkurzył jak wrzuci model na wagę w domu po zakupie?

 

Potem z modelu dlg - Hybrida robi się model z napędem bo fabrycznie ma 70g za dużo (to właśnie tyle co waży całe wyposażenie rc łącznie z aku. wsadzane do dlg ). Komu to potrzebne :?:

 

Fakt, że te modele i tak latają super mimo tej większej wagi...

 

Wstaw koniecznie cały model i napisz co wsadziłeś jako wyposażenie. Jestem ciekaw jaki silnik, i aku. tam wszedł.

Opublikowano

W drugiej kolejności zmontowany został kadłub i jego wyposażenie. Wstawiłem tam silnik jak na zdjęciu. Średnica 26 mm pozwoliła na zastosowanie kołpaka 30 mm.

imgp6285.jpg

 

Śmigło zgodnie z zaleceniem instrukcji. Kołpaka użyłem również najprostszego. Nie układa się to idealnie aerodynamicznie ale nie jest tak źle.

imgp6282d.jpg

 

Regulator wraz z silnikiem kupiłem tu

http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1371

Został on przyklejony silikonem z boku kadłuba.

imgp6278.jpg

 

Jako odbiornik zastosowałem 8 kanałową Coronę (taka była pod reką)

imgp6277.jpg

 

Na końcu został zrobiony otwór na wyprowadzenie wtyczek do serw skrzydłowych

imgp6275.jpg

 

Skrzydła tradycyjnie caponowane/szlifowane/caponowane/itd. a na końcu polakierowane lakierem w spray'u.

imgp6291.jpg

 

imgp6292.jpg

 

Lotki odcięte były oczywiście po malowaniu a następnie wklejone zostały na silikon

imgp6293.jpg

 

W skrzydła wmontowałem serwa HS45HB

imgp6296.jpg

 

Waga gotowych skrzydeł

imgp6298.jpg

 

Oraz całość wraz z zasilaniem (fullymax 850mAh 25C)

imgp6304.jpg

 

A teraz czekam na pogodę do oblotu.

pzdr

Andrzej

Opublikowano

Niezła waga jak na model z napędem. Jak są wykończone lotki - tam gdzie po odcięciu zostaje styropian?

 

Myślę że warto było wpakować węgiel w kadłub , ale może fabryczny wytrzyma.

 

Widzę , że nie tylko ja lubię latać boazerią :mrgreen:

 

Udanych oblotów

Opublikowano

Lotki i wycięcia w skrzydłach sa "zaślepione" sklejką 0,4 mm. Nie widać tego na zdjęciach ale pod samą krawędzią otworu w kadłubie wklejony jest rowing węglowy. Mój styl latania jest lekko geriatryczny i raczej niskich przelotów na plecach nie planuję.

pzdr

Andrzej

Opublikowano

Co do Fullymaxa, to używam takiego samego. Polecam często go balansować, bo potrafi sie nieźle rozjeżdżać jeśli chodzi o napięcia na celach, szczególnie jak dość mocno "dostaje". Różnice rzędu 0,3V po 1 locie (!) często mi się zdarzały, ale w moim modelu (Infineon 3D) pakiet jest eksploatowany na maksa.

Opublikowano
Co do Fullymaxa, to używam takiego samego. Polecam często go balansować, bo potrafi sie nieźle rozjeżdżać jeśli chodzi o napięcia na celach, szczególnie jak dość mocno "dostaje". Różnice rzędu 0,3V po 1 locie (!) często mi się zdarzały, ale w moim modelu (Infineon 3D) pakiet jest eksploatowany na maksa.

 

 

Mowa o pakiecie 2 czy 3s?

Opublikowano

Maszyna już poleciała?

 

Jaki ma profil? Chyba jakiś jk...? Chciałbym wiedzieć jakie ma włąsciwości lotne w porównaniu do Zuni. Proisł bym po takie info i spostrzeżenia po oblocie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hybrid oblatany wczoraj. Miałem okazję i frajdę w tym uczestniczyć.

Wyprzedzę zatem relację Gajowego i oto moje spostrzeżenia:

Szybowiec czysto i starannie wykonany. Powierzchnia płatów wykończona na szorstki mat.

Świetne kolorystycznie paski dekoracyjne: biały i pomarańczowy w kompozycji z fornirem naturalnym.

Hybrid z silnikiem ma rasową sylwetkę i wygląda trochę na motoszybowiec, trochę na "pylonika". Model zadziwiająco lekki.

Na oko przed oblotem wychylenia lotek trochę za małe, SW trochę za duże. SC stosunkowo "przedni" - bezpieczny. Ale to do skorygowania po oblocie.

Pierwszy lot bez silnika poprawny, trochę ciężki na łeb, dobry kąt lotu ślizgowego.

Start silnikowy - wznoszenie nie imponujące, ale wystarczające ok. 15- 20st. Model szybki. Doskonałość i opadanie jak na szybowiec 1,5 m - znakomite. Pewne niedobory w sterowności poprzecznej, ale do skorygowania. Ogólne wrażenie właściwości lotnych - 5 (w skali 1 - 6). W związku z dużą doskonałością szybowca i utrudnieniem lądowania (bo bez klap), ustawiłbym klapolotki na drążku gazu, a silnik na wyłączniku. Myślę, że korekty wymaga też SC.

Podsumowując: dla kogoś, kto już posmakował latania dobrym, lekkim szybowcem F3K, Hybryd AH w wersji DL byłby sporym rozczarowaniem.

Jako motoszybowiec jest natomiast świetny: ma nadspodziewanie dobre parametry, jest szybki i zwrotny. Nadaje się doskonale do rekreacyjnego latania termicznego i pokręcenia dynamicznych figur. A przy tym wszystkim jest "poręczny" i nieduży.

Pzdr-

A.

Opublikowano
Pawel_W napisał/a:

Co do Fullymaxa, to używam takiego samego. Polecam często go balansować, bo potrafi sie nieźle rozjeżdżać jeśli chodzi o napięcia na celach, szczególnie jak dość mocno "dostaje". Różnice rzędu 0,3V po 1 locie (!) często mi się zdarzały, ale w moim modelu (Infineon 3D) pakiet jest eksploatowany na maksa.

 

 

 

Mowa o pakiecie 2 czy 3s?

 

2S 25C. Podobnie (troszkę lepiej, ale...) zachowuje się 1000mAh tej samej serii.

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous
Opublikowano
Śmigło zgodnie z zaleceniem instrukcji

 

To znaczy jakie śmigło zastosowałeś? czy 8X4? Pytam, bo przymierzam się do elektryfikacji szybowca podobnej wielkości i kompletuję powoli osprzęt... Ten zestaw napędowy pasowałby może i do mojego modelu.

Opublikowano

Ja zawsze latam najpierw na śmigle stałym - sa tanie i dobieram najlepszą opcję podczas prób. Potem dokupuje dopiero śmigło składane.

 

Kupisz odrazu składane - to będziesz się zastanawiał czy na innym lata lepiej, a tak stałe śmigiełko to koszt 4,5zł ;-)

Opublikowano

Śmigło w tym modelu to 8X4 i przy pakiecie 850mAh (3s) pozwala na 6-8 startów w okolicach 150 m. Niezałapanie się z tego pułapu na termikę to nie jest już kwestia rozmiaru (śmigła :roll: ), które wciagną Cię na 300 metrów tylko raczej umiejętności. Model gotowy do lotu waży ok 480 g.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.