Skocz do zawartości

Hybrid z AH


gajowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ponieważ bardzo lubię zapach i dotyk surowych fornirowych skrzydeł tak więc po Zuni postanowiłem ulotnić następny model z AH. Tym razem wybór padł na Hybrida, który miał początkowo być modelem w wersji DLG ale po wyjęciu z pudełka i zważeniu poszczególnych elementów kolejny raz okazało się, że waga deklarowana w katalogu (215 g) jest deko (a nawet kilka) niższa od rzeczywistej (285 g). Po konsultacjach z Arturem Cabanem doszliśmy do wniosku, że można z tego zestawu otrzymać całkiem przyzwoity motoszybowiec. Poniżej przedstawię nie tylę relację z budowy co zdjęcia poszczególnych elementów.

Sposób i kolejność budowy została bardzo dobrze pokazana przez Artura w temacie o Zuni tak więc opis dotyczący caponowania, sklejania połówek płatów oraz laminowania końcówek pominę.

Po analizie masowej i uwzględnieniu wagi napędu oraz pakietu stwierdziłem, że można będzie zrezygnować z bowdenów a w zamian za to serwa s. kierunku i wysokości umieścić w ogonie. Pozwoliło to również na swobodnie rozmieszczenie elementów w dość wąskim kadłubie. Poszły na to 2 Dymondy 47 kupione jeszcze w starej cenie.

 

Przygotowane miejsce pod serwo steru wysokości

imgp4299r.jpg

 

Tutaj również widoczne miejsce w stateczniku pionowym

imgp4303s.jpg

 

Wstępna przymiarka serw

imgp4306.jpg

 

St. wysokości - detal

imgp6267.jpg

 

St. kierunku - detal

imgp6269.jpg

 

Tutaj rzut z przodu na stat. pionowy

imgp6271.jpg

 

Oraz ogólny rzut po zmontowaniu całości

imgp6266.jpg

 

Do przedłużenia serw zastosowałem przewody, których całkowita waga nie przekroczyła 2 g. Zostały one wyciągnięte z przedłużacza telefonicznego.

 

c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Całość gotowa do lotu (co pokażę na kolejnych zdjęciach) waży 480 g bez konieczności wyważania.

Jeżeli chodzi o rozbieżność w wadze to otrzymałem informację, że jest "jakaś" pomyłka na stronie :wink: . Przy Zuni sytuacja była podobna tak więc te typy chyba tak mają.

pzdr.

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy bobolinku i coliberkach też tak było, wiec chyba jest regułą , że zaniżają wagi. Tylko po co.

Po to żeby każdy się wkurzył jak wrzuci model na wagę w domu po zakupie?

 

Potem z modelu dlg - Hybrida robi się model z napędem bo fabrycznie ma 70g za dużo (to właśnie tyle co waży całe wyposażenie rc łącznie z aku. wsadzane do dlg ). Komu to potrzebne :?:

 

Fakt, że te modele i tak latają super mimo tej większej wagi...

 

Wstaw koniecznie cały model i napisz co wsadziłeś jako wyposażenie. Jestem ciekaw jaki silnik, i aku. tam wszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugiej kolejności zmontowany został kadłub i jego wyposażenie. Wstawiłem tam silnik jak na zdjęciu. Średnica 26 mm pozwoliła na zastosowanie kołpaka 30 mm.

imgp6285.jpg

 

Śmigło zgodnie z zaleceniem instrukcji. Kołpaka użyłem również najprostszego. Nie układa się to idealnie aerodynamicznie ale nie jest tak źle.

imgp6282d.jpg

 

Regulator wraz z silnikiem kupiłem tu

http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1371

Został on przyklejony silikonem z boku kadłuba.

imgp6278.jpg

 

Jako odbiornik zastosowałem 8 kanałową Coronę (taka była pod reką)

imgp6277.jpg

 

Na końcu został zrobiony otwór na wyprowadzenie wtyczek do serw skrzydłowych

imgp6275.jpg

 

Skrzydła tradycyjnie caponowane/szlifowane/caponowane/itd. a na końcu polakierowane lakierem w spray'u.

imgp6291.jpg

 

imgp6292.jpg

 

Lotki odcięte były oczywiście po malowaniu a następnie wklejone zostały na silikon

imgp6293.jpg

 

W skrzydła wmontowałem serwa HS45HB

imgp6296.jpg

 

Waga gotowych skrzydeł

imgp6298.jpg

 

Oraz całość wraz z zasilaniem (fullymax 850mAh 25C)

imgp6304.jpg

 

A teraz czekam na pogodę do oblotu.

pzdr

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotki i wycięcia w skrzydłach sa "zaślepione" sklejką 0,4 mm. Nie widać tego na zdjęciach ale pod samą krawędzią otworu w kadłubie wklejony jest rowing węglowy. Mój styl latania jest lekko geriatryczny i raczej niskich przelotów na plecach nie planuję.

pzdr

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Fullymaxa, to używam takiego samego. Polecam często go balansować, bo potrafi sie nieźle rozjeżdżać jeśli chodzi o napięcia na celach, szczególnie jak dość mocno "dostaje". Różnice rzędu 0,3V po 1 locie (!) często mi się zdarzały, ale w moim modelu (Infineon 3D) pakiet jest eksploatowany na maksa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Fullymaxa, to używam takiego samego. Polecam często go balansować, bo potrafi sie nieźle rozjeżdżać jeśli chodzi o napięcia na celach, szczególnie jak dość mocno "dostaje". Różnice rzędu 0,3V po 1 locie (!) często mi się zdarzały, ale w moim modelu (Infineon 3D) pakiet jest eksploatowany na maksa.

 

 

Mowa o pakiecie 2 czy 3s?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hybrid oblatany wczoraj. Miałem okazję i frajdę w tym uczestniczyć.

Wyprzedzę zatem relację Gajowego i oto moje spostrzeżenia:

Szybowiec czysto i starannie wykonany. Powierzchnia płatów wykończona na szorstki mat.

Świetne kolorystycznie paski dekoracyjne: biały i pomarańczowy w kompozycji z fornirem naturalnym.

Hybrid z silnikiem ma rasową sylwetkę i wygląda trochę na motoszybowiec, trochę na "pylonika". Model zadziwiająco lekki.

Na oko przed oblotem wychylenia lotek trochę za małe, SW trochę za duże. SC stosunkowo "przedni" - bezpieczny. Ale to do skorygowania po oblocie.

Pierwszy lot bez silnika poprawny, trochę ciężki na łeb, dobry kąt lotu ślizgowego.

Start silnikowy - wznoszenie nie imponujące, ale wystarczające ok. 15- 20st. Model szybki. Doskonałość i opadanie jak na szybowiec 1,5 m - znakomite. Pewne niedobory w sterowności poprzecznej, ale do skorygowania. Ogólne wrażenie właściwości lotnych - 5 (w skali 1 - 6). W związku z dużą doskonałością szybowca i utrudnieniem lądowania (bo bez klap), ustawiłbym klapolotki na drążku gazu, a silnik na wyłączniku. Myślę, że korekty wymaga też SC.

Podsumowując: dla kogoś, kto już posmakował latania dobrym, lekkim szybowcem F3K, Hybryd AH w wersji DL byłby sporym rozczarowaniem.

Jako motoszybowiec jest natomiast świetny: ma nadspodziewanie dobre parametry, jest szybki i zwrotny. Nadaje się doskonale do rekreacyjnego latania termicznego i pokręcenia dynamicznych figur. A przy tym wszystkim jest "poręczny" i nieduży.

Pzdr-

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel_W napisał/a:

Co do Fullymaxa, to używam takiego samego. Polecam często go balansować, bo potrafi sie nieźle rozjeżdżać jeśli chodzi o napięcia na celach, szczególnie jak dość mocno "dostaje". Różnice rzędu 0,3V po 1 locie (!) często mi się zdarzały, ale w moim modelu (Infineon 3D) pakiet jest eksploatowany na maksa.

 

 

 

Mowa o pakiecie 2 czy 3s?

 

2S 25C. Podobnie (troszkę lepiej, ale...) zachowuje się 1000mAh tej samej serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous
Śmigło zgodnie z zaleceniem instrukcji

 

To znaczy jakie śmigło zastosowałeś? czy 8X4? Pytam, bo przymierzam się do elektryfikacji szybowca podobnej wielkości i kompletuję powoli osprzęt... Ten zestaw napędowy pasowałby może i do mojego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze latam najpierw na śmigle stałym - sa tanie i dobieram najlepszą opcję podczas prób. Potem dokupuje dopiero śmigło składane.

 

Kupisz odrazu składane - to będziesz się zastanawiał czy na innym lata lepiej, a tak stałe śmigiełko to koszt 4,5zł ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigło w tym modelu to 8X4 i przy pakiecie 850mAh (3s) pozwala na 6-8 startów w okolicach 150 m. Niezałapanie się z tego pułapu na termikę to nie jest już kwestia rozmiaru (śmigła :roll: ), które wciagną Cię na 300 metrów tylko raczej umiejętności. Model gotowy do lotu waży ok 480 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.