zdolniacha Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Witam, Mój problem wygląda następująco: Kilka dni temu, swoim Juniorkiem po 2-3 min lotu zaliczyłem kreta, efekt? -kadłub połamał się w miejscu "koszyczka" na całą elektronikę. Posklejałem wszystko i wzmocniłem węgielkami. Dzisiaj po lataniu ( 1-szy lot po kraksie, pakietu nie ładowałem 2-gi raz), zauważyłem, że zarówno pakiet (WoW-RC Li-Pol 1800 mAh 7.4V 2S), jak i regulator są gorące, no to myślę: zwarcie jak nic. Akumulator po 10 min już był chłodny, zaglądam, jaka może być tego przyczyna -ale wszystkie styki były dokładnie zawinięte w osłonkę termokurczliwą, albo taśmę izolacyjną, dlatego zastanawiam się, czy podczas upadku mogło dojść do uszkodzenia pakietu, albo regulatora. Czy jest to możliwe? Li-Pol nie wygląda na spuchniętego, wszędzie jest twardy, jednak mój tata zauważył na środku krótszej krawędzi lekko wklęśniętą, jakby załamaną folię. Czy jest to powód do zmartwień? Pozdrawiam
wojcio69 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Witam Po pierwsze nigdy nie podłączaj do regulatora nie naładowanego na max akumulatora, bo regulator może go źle odczytać, nie jako 2S Li-po tylko np. 5x NiMH (pomiomo tego, że był zaprogramowany na Li-po) Po drugie naładuj akumulator do pełna i sprawdź miernikiem jego napięcie, powinno być 7,4V lub więcej oraz sprawdź napięcie na pojedynczych celach (na wtyczce balansera "+" miernika do czerwonego kabla "-" miernika do białego potem "+" miernika do białego kabla a "-" do czarnego) na celach powinno być 3,2V lub więcej. Po trzecie podłącz akumulator pod inny regulator. Jak nie masz, to idź do kolegi i sprawdź co się dzieje. Ja obstawiam uszkodzenie regulatora podczas kraksy. P.S. Zakładam, że regulator był poprawnie zaprogramowany, czyli na dany pakiet akumulatorów, odpowiednią ilość cel i z hamulcem lub bez.
utopia Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Zablokowanie silnika bezszczotkowego w czasie pracy - np podczas kreta może uszkodzić regulator . Możliwe też ze się regulator rozprogramował na skutek blokady silnika i gwałtownego spadku napięcia przy pracy na zwarciu
zdolniacha Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2009 Po pierwsze nigdy nie podłączaj do regulatora nie naładowanego na max akumulatora, bo regulator może go źle odczytać, nie jako 2S Li-po tylko np. 5x NiMH (pomiomo tego, że był zaprogramowany na Li-po) Ok już będę wiedział - nigdy tego błędu nie powtórzę. P.S. Zakładam, że regulator był poprawnie zaprogramowany, czyli na dany pakiet akumulatorów, odpowiednią ilość cel i z hamulcem lub bez. Szczerze mówiąc, to ja regulatora nie programowałem, nawet nie wiedziałem, że muszę, to zrobić. Regulator kupiłem w cyber-fly (osobiście) razem z całym modelem + elektryką. Sprzedawca nic mi nawet o tym nie wspomniał. Zablokowanie silnika bezszczotkowego w czasie pracy - np podczas kreta może uszkodzić regulator . Możliwe też ze się regulator rozprogramował na skutek blokady silnika i gwałtownego spadku napięcia przy pracy na zwarciu. W momencie uderzenia o ziemię, silnik był wyłączony - jestem tego bardziej niż pewien. [edit] Napięcie w całym pakiecie: 8.3 V Napięcia na celach: między czerwonym a białym 4.14 między czarnym a białym 4.17 Pakiet mam na 7.4V, w ładowarce mam także ustawione ładowanie na 7.4V, więc czy końcowe napięcie nie jest zbyt wysokie? Czy coś może się stać z tego powodu z Li-Polem? Pozdrawiam
bzik4 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 napięcie naładowanego lipola 2s powinno wynosić 8.4V bo takie jest końcowe napięcie ładowania, nic się z tego powodu nie stanie przypadkiem podczas naprawy nie zakleiłeś jakiegoś otworu wentylacyjnego? bo to może jest przyczyną grzania się pakietu i regla
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.