Skocz do zawartości

Elektro Junior - zwarcie + spraw kilka


zdolniacha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mój problem wygląda następująco:

Kilka dni temu, swoim Juniorkiem po 2-3 min lotu zaliczyłem kreta, efekt? -kadłub połamał się w miejscu "koszyczka" na całą elektronikę. Posklejałem wszystko i wzmocniłem węgielkami.

 

Dzisiaj po lataniu ( 1-szy lot po kraksie, pakietu nie ładowałem 2-gi raz), zauważyłem, że zarówno pakiet (WoW-RC Li-Pol 1800 mAh 7.4V 2S), jak i regulator są gorące, no to myślę: zwarcie jak nic. Akumulator po 10 min już był chłodny, zaglądam, jaka może być tego przyczyna -ale wszystkie styki były dokładnie zawinięte w osłonkę termokurczliwą, albo taśmę izolacyjną, dlatego zastanawiam się, czy podczas upadku mogło dojść do uszkodzenia pakietu, albo regulatora. Czy jest to możliwe?

Li-Pol nie wygląda na spuchniętego, wszędzie jest twardy, jednak mój tata zauważył na środku krótszej krawędzi lekko wklęśniętą, jakby załamaną folię. Czy jest to powód do zmartwień?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po pierwsze nigdy nie podłączaj do regulatora nie naładowanego na max akumulatora, bo regulator może go źle odczytać, nie jako 2S Li-po tylko np. 5x NiMH (pomiomo tego, że był zaprogramowany na Li-po)

Po drugie naładuj akumulator do pełna i sprawdź miernikiem jego napięcie, powinno być 7,4V lub więcej oraz sprawdź napięcie na pojedynczych celach (na wtyczce balansera "+" miernika do czerwonego kabla "-" miernika do białego potem "+" miernika do białego kabla a "-" do czarnego) na celach powinno być 3,2V lub więcej.

Po trzecie podłącz akumulator pod inny regulator. Jak nie masz, to idź do kolegi i sprawdź co się dzieje.

Ja obstawiam uszkodzenie regulatora podczas kraksy.

 

P.S. Zakładam, że regulator był poprawnie zaprogramowany, czyli na dany pakiet akumulatorów, odpowiednią ilość cel i z hamulcem lub bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nigdy nie podłączaj do regulatora nie naładowanego na max akumulatora, bo regulator może go źle odczytać, nie jako 2S Li-po tylko np. 5x NiMH (pomiomo tego, że był zaprogramowany na Li-po)

 

Ok już będę wiedział - nigdy tego błędu nie powtórzę.

 

P.S. Zakładam, że regulator był poprawnie zaprogramowany, czyli na dany pakiet akumulatorów, odpowiednią ilość cel i z hamulcem lub bez.

 

Szczerze mówiąc, to ja regulatora nie programowałem, nawet nie wiedziałem, że muszę, to zrobić. Regulator kupiłem w cyber-fly (osobiście) razem z całym modelem + elektryką. Sprzedawca nic mi nawet o tym nie wspomniał.

 

Zablokowanie silnika bezszczotkowego w czasie pracy - np podczas kreta może uszkodzić regulator . Możliwe też ze się regulator rozprogramował na skutek blokady silnika i gwałtownego spadku napięcia przy pracy na zwarciu.

 

W momencie uderzenia o ziemię, silnik był wyłączony - jestem tego bardziej niż pewien.

 

[edit]

Napięcie w całym pakiecie: 8.3 V

Napięcia na celach:

między czerwonym a białym 4.14

między czarnym a białym 4.17

 

Pakiet mam na 7.4V, w ładowarce mam także ustawione ładowanie na 7.4V, więc czy końcowe napięcie nie jest zbyt wysokie? Czy coś może się stać z tego powodu z Li-Polem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie naładowanego lipola 2s powinno wynosić 8.4V bo takie jest końcowe napięcie ładowania, nic się z tego powodu nie stanie :D

przypadkiem podczas naprawy nie zakleiłeś jakiegoś otworu wentylacyjnego? bo to może jest przyczyną grzania się pakietu i regla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.