Luki17 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Witam. W Cessna 480 mam zainstalowany pakiet Li-pol 1500 mAh 11.1V. Przed wyjazdem na oblot sprawdziłem napięcie pakietu, które wynosiło 10.8V. Lot trwał tylko 2min. i silnik się wyłączył. Sprawdziłem w domu napięcie pakietu 8,9V. Czy to możliwe, że przy takim napięciu silnik już przestaje działać?Co teraz powinienem zrobić?Rozładować pakiet do jakiś 4V i naładować ponownie?Czy już teraz jak ma 8,9V podłączyć go do ładowarki?Mam ładowarkę bez możliwości rozładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=955 czytaj ..... Nie przekraczanie napięć 2,8V – 4,2V na ogniwo to główna zasada do żadnych 4 V - włącz do ładowarki....on nie ma efektu pamięci więc możesz go ładować kiedy chcesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł R Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Rozładować pakiet do jakiś 4V i naładować ponownie? broń Cie Panie Boże!! Podłącz tak jak jest do ładowarki nalepiej z balanserem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Pojechałeś na lotnisko z prawie rozładowanym pakietem. Ty masz pakiet Lipol z trzema celami każda z napięciem po naładowaniu 4,2V to daje dla całego pakietu po naładowaniu 12,6V. Napięcie 9V na całym pakiecie oznacza że jest rozładowany i po prostu go trzeba ładować. Regulatory modelarskie odcinają zasilaniedo silnika przy spadku napięcia na jedną cele poniżej 2,9V i dla tego model przestała latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki17 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 podpiąłem baterię do ładowarki, a tu klaps. Ładowarka nie działa. Zmierzyłem miernikiem wyjście z ładowarki, gdzie podpina się pakiet a tu nic, nie ma żadnego napięcia. Czy mogę ten pakiet naładować prostownikiem ustawionym na 500mAh. Dodam, że z prostownika wychodzi 13V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek68 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 W żadnym wypadku nie podpinaj pakietu pod prostownik . Jaką masz ładowarkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Możesz tylko najpierw ubezpiecz dom/mieszkanie, wynieś z niego wszystkie kosztowności i od razu zawiadom straż pożarną. LiPo ładuje się WYŁĄCZNIE PRZEZNACZONYMI DO LIPO ŁADOWARKAMI Z BALANSEREM !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki17 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Na ładowarce nie jest nic napisane jest to standardowa ładowarka, która była razem z modelem RTF Cessna 480. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Poczytaj choćby na tym forum o ogniwach LiPo, ich użytkowaniu, ładowarkach itp. Bez tego nawet nie próbuj ładować pakietu. To że na ładowarce nic nie pisze to o niczym nie świadczy, skoro była w zestawie to na pewno służy do ładowania tego typu baterii. A czy jest uszkodzona? Może niekoniecznie, może po prostu nie umiesz jej obsługiwać? Instrukcja w dłoń i czytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki17 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Żadna filozofia obsłużyć tą ładowarkę. Dwa krokodylki podłączyć pod akumulator samochodowy. Pakiet podłącza się tylko w jedno gniazdo będące w ładowarce. I to wszystko. Sprawdzałem napięcie na wyjściu z tej ładowarki. Nie ma go wcale.Po prostu nie sprawdziłem przy kupnie tego modelu czy ta ładowarka działa. Sprzedawca zapewniał, że wszystko działa. Jednak nie do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Sprawdzałem napięcie na wyjściu z tej ładowarki. Nie ma go wcale A to wcale nie znaczy że jest wadliwa. Może posiadać obsługę napięć pod Lipole i przed startem sprawdza jakie są napięcia na poszczególnych pakietach akumulatora. Podaj link albo zdjęcia co to za ładowarka i model, będzie łatwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki17 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Ładowarka jest "no name". Jakaś samoróbka, dawana razem w zestawie z modelem RTF Cessna 480. Więc nie wiem jakie ma parametry itp. Podłączyłem ją pod akumulator i podłączyłem do niej pakiet. Po około 30 min. napięcie na pakiecie zamiast być wyższe to jest niższe. W instrukcji jest wyraźnie napisane, że podczas ładowania powinna mrugać czerwona dioda. Tak nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.