krishu Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Na wstępie przyznam, że jestem zielony w tym temacie. Sporo czytałem, jednak nie mam jednoznacznej odpowiedzi, która dała by mi pewność, jak mam wymienić Li-Po akku w modelu. Jako, że straszycie wybuchającymi akku to wolałbym mieć 100% pewność. Mam model w którym prawdopodobnie (100%) nie ma, akku Li-Po został rozładowany poniżej dopuszczalnej wartości (stało się tak ponieważ stał nie używany chyba ponad rok). Kupiłem już nowe akku, o większej pojemności ( tylko takie dostałem mając na uwadze wagę i rozmiar). Problem jest taki nie wiem jak to podłączyć. W zamontowanych ogniwach jest elektronika do obu ogniw, a kupione mają swoje. Czy teraz zwyczajnie w świecie powinienem odlutować nowe pakiety od elektroniki i surowe wlutować w miejsce starych? W razie czego zał. fotki. Proszę o pomoc oraz wyrozumiałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 To pakiety były przylutowane na stałe do elektroniki ?????? Możesz wrzucić jakieś zdjęcia celem zobrazowania tego wynalazku ? Ogniwa li-pol MUSZĄ być odłączalne od regulatorów. Pozostawienie ich na dłużej, na pewno spowoduje uszkodzenie ogniw. Zastosuj złączki na przewodach między akumulatorem a regulatorem, a po skończonych lotach odłącz pakiet. Nie zostawiaj ich nigdy podłączonych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krishu Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 To model amatorski, który ma wlutowane na stałe ogniwa, nawet aby się do nich dostać musiałem rozciąć kadłub. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e690dc8411f41a94.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62867f54c0db785b.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Ta "elektronika" to nie elektronika. To tylko zwykła płytka drukowana łącząca pojedyncze ogniwa w pakiet. Spokojnie możesz przelutować nowy pakiet. Musisz oczywiście wziąć pod uwagę polaryzację. Ja jednak bym się pokusił o wyprowadzenie przewodów na zewnątrz zarówno od pakietu jak i regulatora i na czas odstawienia modelu na półkę, odłączał pakiet od regulatora. Będzie zdrowiej dla akumulatorów, a poza tym będziesz mógł sprawdzić jakie jest napięcie bezpośrednio na nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krishu Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 no jest elektornika z drugiej strony. dane nowego akku - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/212e7c99689dfdf7.html udało mi się znaleźć na stronie http://www.atlbattery.com/eng/productseries.asp XX2436 Series W x L - 24 x 36 mm Thickness: 3.8 -- 5.5mm Capacity: 290 -- 350mAh Stary o numerze 452026HS10C na stronie: http://www.fentbattery.com/en/displayproduct.html?proID=2146305&proTypeName=RC%20Model%20Battery%20Series Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camkey Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 To jest balancer / lipo saver. Czyli centralka bezpieczenstwa dla pakietu. Podmien same cele, zostawiajac elektronike - no chyba ze nowe cele maja wlasny saver. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Jeżeli jest rzeczywiście na tej płytce jakaś elektronika (nie widzę ostatniej fotki) to rzeczywiście. Powinno wystarczyć przelutowanie samych ogniw. No chyba że elektronika jest uwalona. Wtedy niestety. Może być problem. Ale to już trzeba by było organoleptycznie sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camkey Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Jak bedzie uwalona, to poslij mi PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krishu Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Jako, że wczoraj, już zmęczony wolałem się do przelutowywania nie zabierać sprawdziłem napięcie "tu" i "tam". Więc na nowo zakupionych ogniwach pomiar wykonany na "surowym" akku wskazywał jakieś 2,7 V. Na starych mierzonych w podobny sposób 2,38V. Natomiast mierzony przez elektronikę wykazywał "0". Nowych nie mierzyłem w ten sposób - więc nie mam porównania. Czy pomiar wykonany w ten sposób powinien dać jakieś wyniki, czy elektronika "blokuje" napięcie, które uruchamia się w chwili włączenia modelu ? Sprawdziłem również ładowarkę, domyślam się , że nie wskaże ona stałego napięcia - więc tą drogą nie mam jak sprawdzić ładowarki - wiem, że na AC pojawiały się zmieniające się wartości - może działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camkey Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Elektronika odcina wyjscie gdy napiecie na akku jest za male. Sprobuj najpierw naladowac pakiet i potem mierzyc jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krishu Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Przelutowałem same ogniwa. Niestety nie działają. Zastanawiam się czy to nie walnięta ładowarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.