Skocz do zawartości

Wymiana Li-Po - co lutować


krishu

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie przyznam, że jestem zielony w tym temacie. Sporo czytałem, jednak nie mam jednoznacznej odpowiedzi, która dała by mi pewność, jak mam wymienić Li-Po akku w modelu. Jako, że straszycie wybuchającymi akku to wolałbym mieć 100% pewność.

 

Mam model w którym prawdopodobnie (100%) nie ma, akku Li-Po został rozładowany poniżej dopuszczalnej wartości (stało się tak ponieważ stał nie używany chyba ponad rok).

Kupiłem już nowe akku, o większej pojemności ( tylko takie dostałem mając na uwadze wagę i rozmiar). Problem jest taki nie wiem jak to podłączyć. W zamontowanych ogniwach jest elektronika do obu ogniw, a kupione mają swoje. Czy teraz zwyczajnie w świecie powinienem odlutować nowe pakiety od elektroniki i surowe wlutować w miejsce starych?

W razie czego zał. fotki.

Proszę o pomoc oraz wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pakiety były przylutowane na stałe do elektroniki ??????

Możesz wrzucić jakieś zdjęcia celem zobrazowania tego wynalazku ?

Ogniwa li-pol MUSZĄ być odłączalne od regulatorów.

Pozostawienie ich na dłużej, na pewno spowoduje uszkodzenie ogniw.

Zastosuj złączki na przewodach między akumulatorem a regulatorem, a po skończonych lotach odłącz pakiet.

Nie zostawiaj ich nigdy podłączonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "elektronika" to nie elektronika. To tylko zwykła płytka drukowana łącząca pojedyncze ogniwa w pakiet. Spokojnie możesz przelutować nowy pakiet. Musisz oczywiście wziąć pod uwagę polaryzację. Ja jednak bym się pokusił o wyprowadzenie przewodów na zewnątrz zarówno od pakietu jak i regulatora i na czas odstawienia modelu na półkę, odłączał pakiet od regulatora. Będzie zdrowiej dla akumulatorów, a poza tym będziesz mógł sprawdzić jakie jest napięcie bezpośrednio na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jest elektornika z drugiej strony.

dane nowego akku - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/212e7c99689dfdf7.html

 

udało mi się znaleźć na stronie

http://www.atlbattery.com/eng/productseries.asp

 

XX2436 Series

W x L - 24 x 36 mm

Thickness: 3.8 -- 5.5mm

Capacity: 290 -- 350mAh

 

 

Stary o numerze 452026HS10C

na stronie:

http://www.fentbattery.com/en/displayproduct.html?proID=2146305&proTypeName=RC%20Model%20Battery%20Series

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest rzeczywiście na tej płytce jakaś elektronika (nie widzę ostatniej fotki) to rzeczywiście. Powinno wystarczyć przelutowanie samych ogniw. No chyba że elektronika jest uwalona. Wtedy niestety. Może być problem. Ale to już trzeba by było organoleptycznie sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że wczoraj, już zmęczony wolałem się do przelutowywania nie zabierać sprawdziłem napięcie "tu" i "tam". Więc na nowo zakupionych ogniwach pomiar wykonany na "surowym" akku wskazywał jakieś 2,7 V. Na starych mierzonych w podobny sposób 2,38V. Natomiast mierzony przez elektronikę wykazywał "0". Nowych nie mierzyłem w ten sposób - więc nie mam porównania.

Czy pomiar wykonany w ten sposób powinien dać jakieś wyniki, czy elektronika "blokuje" napięcie, które uruchamia się w chwili włączenia modelu ?

 

Sprawdziłem również ładowarkę, domyślam się , że nie wskaże ona stałego napięcia - więc tą drogą nie mam jak sprawdzić ładowarki - wiem, że na AC pojawiały się zmieniające się wartości - może działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.