Skocz do zawartości

Wymiana Li-Po - co lutować


krishu

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie przyznam, że jestem zielony w tym temacie. Sporo czytałem, jednak nie mam jednoznacznej odpowiedzi, która dała by mi pewność, jak mam wymienić Li-Po akku w modelu. Jako, że straszycie wybuchającymi akku to wolałbym mieć 100% pewność.

 

Mam model w którym prawdopodobnie (100%) nie ma, akku Li-Po został rozładowany poniżej dopuszczalnej wartości (stało się tak ponieważ stał nie używany chyba ponad rok).

Kupiłem już nowe akku, o większej pojemności ( tylko takie dostałem mając na uwadze wagę i rozmiar). Problem jest taki nie wiem jak to podłączyć. W zamontowanych ogniwach jest elektronika do obu ogniw, a kupione mają swoje. Czy teraz zwyczajnie w świecie powinienem odlutować nowe pakiety od elektroniki i surowe wlutować w miejsce starych?

W razie czego zał. fotki.

Proszę o pomoc oraz wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pakiety były przylutowane na stałe do elektroniki ??????

Możesz wrzucić jakieś zdjęcia celem zobrazowania tego wynalazku ?

Ogniwa li-pol MUSZĄ być odłączalne od regulatorów.

Pozostawienie ich na dłużej, na pewno spowoduje uszkodzenie ogniw.

Zastosuj złączki na przewodach między akumulatorem a regulatorem, a po skończonych lotach odłącz pakiet.

Nie zostawiaj ich nigdy podłączonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "elektronika" to nie elektronika. To tylko zwykła płytka drukowana łącząca pojedyncze ogniwa w pakiet. Spokojnie możesz przelutować nowy pakiet. Musisz oczywiście wziąć pod uwagę polaryzację. Ja jednak bym się pokusił o wyprowadzenie przewodów na zewnątrz zarówno od pakietu jak i regulatora i na czas odstawienia modelu na półkę, odłączał pakiet od regulatora. Będzie zdrowiej dla akumulatorów, a poza tym będziesz mógł sprawdzić jakie jest napięcie bezpośrednio na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jest elektornika z drugiej strony.