Skocz do zawartości

SILVER SWALLOW - nie da rady odpalić :/


cudny90

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dostałem od znajomego silnik SILVER SWALLOW, kupiony w ~1980 roku, ale stan idealny, znajomy nigdy go nie odpalił, nie miał czasu itp.

 

Komplet, iglica, klucz itd.

 

Dał też mi do niego paliwo ( eter, olej, nafta ) żebym spróbował odpalić ten silnik.

 

Rozebrałem go, wyczyściłem naftą do sucha, złożyłem, tłok przeciwstawny ( czy jak on się zwie ) wysunąłem max do góry ( duża komora spalania ) skręciłem do kupy.

 

Nie wkręcałem iglicy, bo nie widziałem sensu, dałem 2-3 krople paliwa na górę tłoka w najniższym położeniu tłoka strzykawką i próbowałem odpalić ręką w rękawicy przekręcając śmigło w jednym i w drugim kierunku

 

Potem wziąłem wiertarkę i na niskich obrotach próbowałem odpalić - NIC - ZERO EFEKTU

 

I tak dokręcałem śrubę u góry cylindra ( zmniejszając komore spalania ) o jakąś 1/6 obrotu i co kawałeczek próbowałem odpalać, gdy wypryskało paliwo przez wydech to znowu dawałem strzykawką na tłok 2 kropelki.

 

doszedłem do momentu, gdy tłoki się spotkały, a silnik nie odpalił ...

 

Oczywiście tłok górny delikatnie wybiłem od wewnętrznej strony cylindra.

 

Próbowałem też paliwo wstrzykiwać przez wlot do wału tam gdzie iglica, ale też zero rezultatu.

 

Paliwo, którego używam ma około 2 lat - w sklepie modelarskim nie mieli świeżego, gdyż silniki "wyszły z mody" i gościu powiedział, że mogą być problemy. Ale dawniej jak znajomy próbował odpalić ten silnik, paliwo miał świeżutkie, a też nie mógł odpalić ...

 

W silniku wszystko wygląda elegancko, jak nowy!

 

Nie jest to aż tak skomplikowana maszyneria, żeby nie mogła odpalić, tożto proste urządzenie jak budowa cepa.

 

Kompresja jest świetna, śmigło odbija super.

 

Gratuluję doczytania do końca :)

 

Proszę o pomoc - co robić?

Opublikowano

Moze masz stare zwietrzałe paliwo.Kierunek obrotu patrząc od tyłu silnika jest w prawo czyli od smigła w lewo.Jesli jest dobra kompresja i paliwo to dajac trzy krople paliwa na tłok i odpowiednio gwałtownie przewierajac tłok musi zapalić przy wkręconym przeciwtłoku na 70% czyli 30 procent drogi zostaje mu do zablokowania tłoka.Czy jak kręcisz smigłem i tłok przechodzi przez ZZ to smigło odbija i tłok leci w dół czy zostaje w górnym połozeniu jesli towarzyszy temu syk uciekajacego powietrza to świadczy o małej kompresji trudno to wytłumaczyć pisząc.Moze przeciwtłok jest luzny i przez niego ucieka kompresja.Przyczyn może byc wiele.

Opublikowano

Paliwo było orginalnie zamknięte - dzisiaj otworzyłem.

 

Rozpędzałem śmigło w kierunku takim, jak mówisz.

 

Przeciwtłok siedzi ciasno, nie ma przecieków.

 

Gdy śmigło jest pionowo, a ja palcem górną część popycham w dół to wtedy jest wyczuwalny opór do pewnego momentu, a potem syk i śmigło dalej się samo chwile kręci ( czyli robi w sumie za moją pomocą 180* )Ręką do 90* z oporem, a drugie 90* samo.

Opublikowano

Chińska tandetna podróba nie wiadomo czego, próbowałem wiele razy na max sposobów bez rezultatów.. najlepszy wynik to 30s pracy ....wypolerować, ewentualnie rozciąć i na półkę.

Opublikowano

W latach 80 tych miałem w modelarni 6 szt tego czegoś :cry: i tylko jeden z nich popracował trochę w modelu na uwiezi ale skubaniec miał tendencję do wibracji .Silnik skończył się w dosc nietypowy sposób w czasie lotu odkręcił się i odpadł prosto na beton.Nigdy więcej juz nie moglismy go uruchomić .Pozostałe silniki zostały wyczyszczone wypicowane i zamienione w Składnicy Harcerskiej na KMD a to już dobre ruskie maszyny

Gość Anonymous
Opublikowano

Silnik raczej nie najwyższych lotów, w trakcie pracy strasznie wibruje wskutek niewłaściwego wyważenia wału - można to poprawić, tylko myślę, że nie warto.

Raczej nie będziesz miał z niego pociechy... :(

Na półkę jako egzemplarz pokazowy nadaje się idealnie :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.