Skocz do zawartości

Silnik grzechocze...


virtuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam MiniMaga i do niego SILNIK 3F Tower Pro 2406-32 Outrunner.

Wczoraj podczas lotu (w polowie) zaczelo cos "grzechotac" w silniku.

Generalnie wydaje mi sie ze wszystko w miare nawet dziala (moze troche mniejsza moc silnika).

 

Myslalem ze to moze smiglo wpada w wibracje.., ale zdjalem smiglo i silnik na wyzszych obrotach nadal grzechotal.

Ale.. po 30sek bez smigla.., przestal grzechotac i zaczal chodzic cichutko.

Zalozylem smiglo.., wyzsze obroty.. i znowu to samo :/

 

O co moze chodzic ? Da sie z tym cos zrobic??

 

pozdrawiam,

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie sprawdzaj. Jak przestanie chodzić to wtedy wyląduj w miarę możliwości gładko i bez bólu a potem sprawdź. Mi też się kiedyś coś wydawało że coś nie tak z silnikiem, ale potem doszedłem, że to jest nadwrażliwość buhahahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luźne magnesy to bolączka bardzo wielu tanich silników .

Test jest prosty -rozebrać silnik i twardym drewienkiem próbować ruszyć każdy z magnesów. Specjalnie piszę o tym by ruszyć ponieważ na oko wszystko wygląda że jest w porządku.

Oberwany magnes często "przytula "się do sąsiedniego -trzeba go cofnąć na swoje miejsce i przykleić kropelką CA

 

Ważne by nie używać wkrętaka do sprawdzania magnesów bo bardzo łatwo jest je ukruszyć

 

Jak przestanie chodzić to wtedy wyląduj w miarę możliwości gładko i bez bólu a potem sprawdź.

 

Jak przestanie chodzić ma szansę uwalić też regulator jeśli magnes czy jakiekolwiek ciało obce zablokuje silnik w czasie pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska ale pewniej tylko jedno, przednie. Wpierw tylko grzechocze lub inaczej hałasuje i nic więcej się nie dzieje. Trzeba wyjąć rotor i zbadać luzy wyjętym wałem (ruchy na boki) na każdym osobno. Raptem 5-10 minut roboty. Później gdy rozsypie się koszyczek i wypadnie wewnętrzna bieżnia to może zrobić się poważny problem, bo jeżeli w wale krawędź oporowa jest wysokości wewnętrznej bieżni nie będzie jak tej bieżni wybić. Teraz jeszcze można to zrobić za pośrednictwem bieżni wewnętrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec zgodnie z radami rozebralem silnik (co jest prostsze niz myslalem bo sprowadza sie do mocnego pociagniecia.., trzymaja tylko magnesy).

W srodku wszystko wyglada ok. (nie sprawdzalem tych magnesow twardym drewienkiem.., gdyz na "oko" wygladaly ok (sprawsze jak radzi utopia).)

 

Wydaje mi sie ze to chyba jednak lozysko. I to wewnetrzne. Zbyt duzego doswiadczenia nie mam.., ale poruszalem tam mala szpileczka na praw-lewo.., i to wewnetrzne ma male luzy (troche sie przekrzywia w lewo/prawo)). Wiec mysle ze to chyba to. Nie mam takiego lozyska zeby wymienic. Chyba po prostu bede musial kupic nowy silniczek :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój E-max 2812 od nowości "strzelał" w czasie lotu, trzeszczał itp. nie cały czas, momentami. Podejrzewałem luźne magnesy, potem łożyska a w końcu okazało się, że to urwany od nowości jeden z przewodów wewnątrz silnika, nie do zauważenia przy oglądaniu. A sprawa się wyjaśniła dopiero jak silnik wyrwał się po "wydrze" z łoża i urwał a właściwie uciął jeden z kabelków wychodzących z silnika. W czasie prób na ziemi w czasie takiego strzału śmigło wręcz stawało na ułamek sek. Tak, że jeśli po zmianie łożyska nie ustanie, porządnie przejrzyj uzwojenie.

pozdrawiam Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.