virtuss Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam, mam MiniMaga i do niego SILNIK 3F Tower Pro 2406-32 Outrunner. Wczoraj podczas lotu (w polowie) zaczelo cos "grzechotac" w silniku. Generalnie wydaje mi sie ze wszystko w miare nawet dziala (moze troche mniejsza moc silnika). Myslalem ze to moze smiglo wpada w wibracje.., ale zdjalem smiglo i silnik na wyzszych obrotach nadal grzechotal. Ale.. po 30sek bez smigla.., przestal grzechotac i zaczal chodzic cichutko. Zalozylem smiglo.., wyzsze obroty.. i znowu to samo :/ O co moze chodzic ? Da sie z tym cos zrobic?? pozdrawiam, Pawel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norman Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 czas wymienić łożyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filonxxxl Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Stawiałbym raczej na odklejony(-e) magnes(-y) - sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daan Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Nic nie sprawdzaj. Jak przestanie chodzić to wtedy wyląduj w miarę możliwości gładko i bez bólu a potem sprawdź. Mi też się kiedyś coś wydawało że coś nie tak z silnikiem, ale potem doszedłem, że to jest nadwrażliwość buhahahaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Luźne magnesy to bolączka bardzo wielu tanich silników . Test jest prosty -rozebrać silnik i twardym drewienkiem próbować ruszyć każdy z magnesów. Specjalnie piszę o tym by ruszyć ponieważ na oko wszystko wygląda że jest w porządku. Oberwany magnes często "przytula "się do sąsiedniego -trzeba go cofnąć na swoje miejsce i przykleić kropelką CA Ważne by nie używać wkrętaka do sprawdzania magnesów bo bardzo łatwo jest je ukruszyć Jak przestanie chodzić to wtedy wyląduj w miarę możliwości gładko i bez bólu a potem sprawdź. Jak przestanie chodzić ma szansę uwalić też regulator jeśli magnes czy jakiekolwiek ciało obce zablokuje silnik w czasie pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 a ja stawiam na urwany kabelek....czyli brak 1 fazy ( reg. lub motor ) http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=157497&highlight=#157497 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Łożyska ale pewniej tylko jedno, przednie. Wpierw tylko grzechocze lub inaczej hałasuje i nic więcej się nie dzieje. Trzeba wyjąć rotor i zbadać luzy wyjętym wałem (ruchy na boki) na każdym osobno. Raptem 5-10 minut roboty. Później gdy rozsypie się koszyczek i wypadnie wewnętrzna bieżnia to może zrobić się poważny problem, bo jeżeli w wale krawędź oporowa jest wysokości wewnętrznej bieżni nie będzie jak tej bieżni wybić. Teraz jeszcze można to zrobić za pośrednictwem bieżni wewnętrznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
virtuss Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Wiec zgodnie z radami rozebralem silnik (co jest prostsze niz myslalem bo sprowadza sie do mocnego pociagniecia.., trzymaja tylko magnesy). W srodku wszystko wyglada ok. (nie sprawdzalem tych magnesow twardym drewienkiem.., gdyz na "oko" wygladaly ok (sprawsze jak radzi utopia).) Wydaje mi sie ze to chyba jednak lozysko. I to wewnetrzne. Zbyt duzego doswiadczenia nie mam.., ale poruszalem tam mala szpileczka na praw-lewo.., i to wewnetrzne ma male luzy (troche sie przekrzywia w lewo/prawo)). Wiec mysle ze to chyba to. Nie mam takiego lozyska zeby wymienic. Chyba po prostu bede musial kupic nowy silniczek :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 popatrz na allegro -pojawiają się często za "grosze" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 popatrz na allegro -pojawiają się często za "grosze" Nie musisz szukać daleko: http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=5114676. Masz źródełko w swoim mieście :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Mój E-max 2812 od nowości "strzelał" w czasie lotu, trzeszczał itp. nie cały czas, momentami. Podejrzewałem luźne magnesy, potem łożyska a w końcu okazało się, że to urwany od nowości jeden z przewodów wewnątrz silnika, nie do zauważenia przy oglądaniu. A sprawa się wyjaśniła dopiero jak silnik wyrwał się po "wydrze" z łoża i urwał a właściwie uciął jeden z kabelków wychodzących z silnika. W czasie prób na ziemi w czasie takiego strzału śmigło wręcz stawało na ułamek sek. Tak, że jeśli po zmianie łożyska nie ustanie, porządnie przejrzyj uzwojenie. pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.