Smar Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich. Właśnie kończe budowe swojego pierwszego modelu RC (Fieseler Fi 156 Storch) i natrafiłem na 2 problemy, na które w żaden sposób nie moge wymyślić dobrego rozwiązania a mianowicie: 1. Rozmieszczenie i przytwierdzenie: odbiornika, 2 pakietów baterii (zestaw do odbiornika i silnika) i regulatora silnika 2. przymocowanie zebatki z reduktora do wału silnika (zębatka jest troszke wiekasza i jest za dużo "luzu" Odbiornik pochodzi od aparatury SANWA VG6000 (RX-831) tak samo jak jeden zestaw. W razie wątpliwości moge wrzucić zdjecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinmb Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Czy twoj regulator,nie posiada BEC-a?Po co 2 pakiety? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smar Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 a mógłbyś wytłumaczyć co to jest ten BEC?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 BEC czyli regulator daje napiecie na odbiornik ok 5V z pakietu który zasila silnik. W zupełnosci wystarczy taki BEC do twojego modelu takze nie musisz juz dawac 2 pakietów a co za tym idzie bedzie mniejsza masa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smar Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 szczerze mówiąc to nawet nie wiem ale za chwile sprawdze na odbiorniku przy gnieździe kału 8 jest takie coś "8/B" to o to chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 na odbiorniku przy gnieździe kału 8 jest takie coś "8/B" to o to chodzi?? Nie. Tak oznaczane jest miejsce w odbiorniku gdzie sugerowane jest miejsce do podpięcia zasilania odbiornika. Oczywiście w praktyce nie ma to żadnego znaczenia w które miejsce podepniesz zasilanie i tak zasilanie z BEC jest podawane na kanale 3. BEC to opcja regulatora - nie odbiornika. Podaj jaki typ regulatora obrotów posiadasz i ile serw masz zamiar używać w modelu. Jeżeli regulator obrotów posiada BEC, podpinasz go pod wyjście w odbiorniku na kanale 3 (przepustnica) tak samo jak zwykłe serwo. Tym samym torem gdzie reszta serw pobiera napięcie zasilające regulator zasilanie to dostarcza. Stosowanie odrębnego źródła zasilania staje się zbędne a wręcz ZŁE i może grozić uszkodzeniem podzespołów! 1. Rozmieszczenie i przytwierdzenie: odbiornika, 2 pakietów baterii (zestaw do odbiornika i silnika) i regulatora silnika Powinieneś zwrócić uwagę na to że elementy te szczególnie regulator i pakiet grzeją się podczas pracy. Nie powinieneś więc tych elementów zawijasz szczelnie gąbką, pianką czy innymi cudactwami. Do przytwierdzenia regulatora najczęściej używa się rzepa, taśmy dwustronnej czy opaski podobnie z odbiornikiem. Dobrze jest jeśli elementy te są izolowane czymś miękkim od konstrukcji modelu. Akumulator najczęściej na wcisk we wcześniej przygotowane miejsce najważniejsze aby nic nie było luźne. Akumulator wykorzystuję się także jako balast wyważający model więc jego miejsce jest także podyktowane wyważeniem modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smar Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Posiadam regulator Jes 350 ktory posiada BEC. Zamierzam użyć 6 micro serw (ster wysokości, kierunku oraz po 2 na klapy i lotki). Wielkie dzieki za wyjaśnienie 1 problemu ale pozostał jeszcze jeden: w jaki sposób na stale zamocwać zębatke od reduktora do wału silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Posiadam regulator Jes 350 ktory posiada BEC. Zamierzam użyć 6 micro serw (ster wysokości, kierunku oraz po 2 na klapy i lotki). Wszystkie nowe regulatory JETI dla silników bezszczotkowych wyposażone są w lepszy BEC impulsowy natomiast regulatory do silników szczotkowych w tym Jes 350 wyposażone są w BEC liniowy podobnie jak większość obecnie chińskich regulatorów do bezszczotkowców Różnica jest taka że wydajność prądowa BEC`a liniowego spada wraz ze wzrostem napięcia akumulatora napędowego co nie dzieje się w przypadku BEC`ów impulsowych. Dla Twojej informacji napiszę jedynie że producent Twojego regulatora zaleca używanie 6 serw w przypadku zasilania 4-6 Ni-XX, 2s Li-XX lub 7-8 Ni-XX to 5 serw, przy 3s Li-XX lub 10 Ni-XX już 4 serwa a przy 12 Ni-XX to już tylko 2 serwa. To są oczywiście zalecenia producenta ale musisz wiedzieć (nie wiemy jeszcze jakie planujesz zasilanie) że taką ilością serw możesz przeciążyć układ co w praktyce nie znaczy że musi się zdarzyć Wielkie dzieki za wyjaśnienie 1 problemu ale pozostał jeszcze jeden: w jaki sposób na stale zamocwać zębatke od reduktora do wału silnika Nie miałem z tym do czynienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smar Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Mam pakiet rc18t NiMh 1100mAh 7.2 V oraz silnik szczotkowy graupner speed 480 race 7.2 V z reduktorem tej samej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.