Skocz do zawartości

Ripmax trainer 40 silnik


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam!

 

Mam pewien problem, a mianowicie dobór silnika do modelu Trainer 40 firmy RIPMAX.

 

Do wyboru mam silnik RADUGA 7m (2 egzemplaże, które przetestuję pod kontem drgań) oraz MOKI 10RC.

 

Jak każdy, kto zna Radugę wiem, że silnik przeważnie powoduje mocne drgania i nie należy do najpewniejszych. Dlatego zastanawiam się nad mokim 10. Nie mam kasy na nowy silnik, a takie mi pozostały z dawnych czasów.

 

Wiem już na pewno, że łoże trzeba będzie dokupić bo oryginalne jest zbyt małe.

 

Moje pytanie brzmi:

Czy silnik o pojemności mokiego nie "uszkodzi" modelu pokroju trainerka 40? Dodac muszę, że oryginalny gaźnik z mokiego mam uszkodzony i chciałbym zastąpić go gaźnikiem z radugi. Moki jest cięższy od radugi (z tłumikiem) o jakieś 110g. Z tego co czytam to ludzie sporo muszą dokładać na przód by ten model wyważać, więc z tym problemu raczej nie bedzie.

 

Pozostaje więc pytanie czy model wytrzyma tą moc...

 

Poszę o odpowiedź.

 

 

Zdjęcie mokiego

dsc09555v.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Mokiego zakup najlepiej gaźnik z MVVS 10cc-do dostania za grosze na allegro,lub też może jakiś Dynamix by podpasował i wtedy się baw,wzmocnij jedynie wręgę silnikową trenerka(najlepiej 1600mm +) i powinno być w porządku.Pamiętaj że przy tak dużym silniku "trainer" troche zmieni swoją charakterystykę,zwiekszy się obciazenie powierzchni nośnej itp więc nie wymagaj od niego spokojnego latania.Prawdopodobnie będzie dość szybki.A Radugę z góry sobie odpuść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...najlepiej byłoby przelaminować komorę silnikową, tj. łoże i wręgę czołową (także z drugiej strony, aby wręga była dobrze związana z bokami kadłuba) jakąś cienką tkaninką na żywicę.

Tę Radugę raczej sobie odpuść, bo roztrzepie Ci model w powietrzu. Używałem jej w modelu konstrukcyjnym, ale sam go robiłem; można ją ew. wsadzić do jakiegoś modelu 'pancernego', tzn. styropian + sklejka + laminat :wink:

Do Mokiego daj śmigło o możliwie największej srednicy i odpowiednio mniejszym skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzęki za odpowiedź.

 

A ten gaźnik z radugi nie może być?

Może on trochę zdławi mokiego, ale mocy i tak będzie sporo.

 

Znalazłem na allegro silnik ASP S46 AII po wypaleniu 800ml paliwa (nie dotarty)

Narazie cena to 170zł.

Ile jest wart taki silnik?

Powinien nadać sie do trainerka 40, będzie z nadwyżką mocy (6,5-8,0cm3).

Jeżeli sie myle to proszę o poprawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie wiem, czy strona aktualna, ale jeśli tak, to ten z Alledrogo cenowo tak sobie... :)

http://wimarex.website.pl/product_info.php?cPath=24_68&products_id=442

Z tymi silnikami z All... nigdy nie wiadomo, w jakim są, tak naprawdę, stanie...

A już do szału mnie doprowadza stwierdzenie, że: "Nowiutki, wyciągnięty z pudełka i przepalony, żeby sprawdzić, czy chodzi..." więc po co.... mamunia była???? :evil:

Jak nie palony, to nówka, a jak palony, to cholera wie ile litrów przepalił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ten ASP z wimarex to 190zł za nówkę silnik?

Szczerze mówiąc ten nawet bardziej by mi pasował niż ten z aukcji.

Tylko, ze go nie ma skladzie, a pewnie jak już sie pokaże to o jakies 50-60zł droższy.

 

Co do silników odpalanych na próbę w celu sprawdzenia, to różnie to bywa...

 

Witam !

Mam ten model z Radugą 10 (ok640g). Wyważył sie idealnie bez dodawania balastu w ogon.

Tak jak radzi Karlem wylaminuj przód kadłuba za wręgą silnikową i będzie OK.

A lata się nim naprawdę przyjemnie.

 

Jakieś wzmocnienia tam dawałeś?

Bo raduga 10 powinna go roztrzepac na wszytkie strony, chyba, że dobry egzemplaż.

W tej chwili mam dylemat, czy wyskrobać z kądś jeszcze trochę kasy na tego ASP 46A, czy załozyć do trainerka mokiego. Tylko szkoda mi takiego silniczka (mokiego) na takie latanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie inwestuj pod żadnym pozorem w tego ASP!!!Męczyłem się z dziadem cały sezon i dopiero po przeróbkach zaczął jakoś chodzić-ogólnie to tak-wykonany okropnie nieprecyzyjnie,śruby z gównolitu,urywają się gwinty mocujące gaźnik,gaźnik się odkręca,silnik najczęściej gaśnie bez przyczyny,to znaczy się przyczyna jest-brak kompresji...po rozgrzaniu się większość egzemplarzy tego motorka puchnie i traci kompresję.Jeśli już to zainwestuj w gaźnik do Mokiego i lataj,lataj,lataj i niczym się nie przejmuj,jeśli w wypadku ASP nie trafi się na dobrą sztukę to silnik ten potrafi napsuć naprawdę wiele krwi.W zasadzie pomijając drgania to raduga mu w niczym nie ustępuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięuję za pomoc w wybraniu silnika.

Zobacze moją radugę, jak będzie ładnie chodziła, bez wibracji to model na niej polata

(w co watpie).

W przeciwnym wypadku czeka mnie wyprawa do katowic po łoze do mokiego :)

 

Nasówa mi się jedno pytanie:

Jak dotrzeć tego mokiego?

Coś jak te ASP?

 

Planowałem zrobić tak:

1 zbiornik na plującym silniku

2 na mocno bagatej mieszance

3 na lekko wzbogaconej mieszance z wysokimi obrotami (już chyba 1L będzie)

4 podczas "jazdy próbnej" po placu

 

Jakoś tak chyba trzeba?

 

Silnik ma 1 pierścionek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,wielkiej filozofi nie ma,ogólnie maksymalne przelanie i przepustnica otworzona na full,przy czym silnik przy takim ustawieniu ma się kręcić jaK na wolnych obrotach,pluć olejem,kopcić i lekko przerywać-czyli na maksymalnie otwqorzonej przepustnicy ma ledwo pyrkać zalewając się.Po wypaleniu 3-4 zbiorników(stopniowo zubażając mieszankę) możesz zacząć jeździć po placu i potem docierać już w locie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziękuje za odpowiedź.

Może w poniedziałek pojadę do katowic to kupię łożę silnika, paliwo klips do świecy i co tam potrzeba.

 

Jakie smigło do takiego mokiego? DO ASP 61 zalecają na docieranie 12x6 , a potem 11x8-13x8.

 

Ja myslalem, co by to smigło nie miało aż tak duzego skoku (12x7, 13x6), żeby zniwelowac moment obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy docieraniu powinno się używać stosunkowo dużych śmigieł by dociążyć silnik i nie pozwolić mu się rozbiegać,z MOKIm będzię podobnie jak z każdą dyszką-12x6.Śmigło i dobre do docierania a i do późniejszych lotów bedzie jak znalazł.

 

PS.Jeśli pomogłem kliknij Pomógł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy docieraniu powinno się używać stosunkowo dużych śmigieł by dociążyć silnik i nie pozwolić mu się rozbiegać,z MOKIm będzię podobnie jak z każdą dyszką-12x6.Śmigło i dobre do docierania a i do późniejszych lotów bedzie jak znalazł.

 

PS.Jeśli pomogłem kliknij Pomógł

 

12x6 jest dobrym śmigłem do docierania 10-tki.

Wystarczy jednak poczytać zalecenia producentów a okaże się że nikt nie proponuje dużych śmigieł do docierania. Używa się właśnie tych mniejszych a powód jest dokładnie odwrotny :) przy końcowej fazie docierania silnik musi mieć możliwość wkręcania się na wysokie obroty.

 

Zawsze najlepiej trzymać się instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeżeli znajdziesz mi opis producenta od Mokiego 10 to kupię takie jak tam zalecają.

Do ASP61 zaleca się 12x6 na docieranie i 11x8-13x8 na latanie, więc na 12x6 chyba obroty będą wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem

Wyposazyłem Canary 40 w silnik MOKI 10 RC , który leżał w szufladzie 20 lat na razie zamocowałem go do wręgi przedniej i oczywiście nie pasują otwory montazowe

tak jak wspomnieli przedmówcy przesunie się środek cieżkości

 

pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów znad Bałtyku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.