ZiMi Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Mam regulator Pulso 60A oraz silnik RAY 3536/05. Silnik ten może pobierać max 30A (60sek). Problem polega na tym, że max pobór prądu silnik osiąga już w połowie wychyleń drążka nadajnika. Gdy drążek wychylam dalej pobór prądu rośnie ale wolę nie sprawdzać co stanie się z silnikiem przy max wychyleniu drążka. Pytanie jest zatem następujące. Jak spowodować aby wychylenie drążka na max dawało na silnik 30A a nie jak w tej chwili hipotetyczne 60A. W aparaturze (Futaba 7C 35MHz) próbowałem zmieniać end pointy, trim ale nie udało mi się osiągnąć zakładanego rezultatu. Może być, że czegoś nie wiem o swojej aparaturze albo popełniłam jakiś błąd a może jest jakiś sposób aby zrobić ograniczenie poprzez regulator?
Gość slawekmod Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 A może wstaw krzywą gazu.U mnie w T10 się da , podejrzewam że u Ciebie też.Możesz dać śmigło o mniejszym skoku i średnicy żeby utrzymać prąd w rozsądnych granicach.
instruktor Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Przy doborze śmigła najlepiej posługiwać się "ustrojstwem "typu Wattmetr i znikną kłopoty tego typu
ZiMi Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 Możesz dać śmigło o mniejszym skoku i średnicy żeby utrzymać prąd Już próbowałem. Praktycznie nic to nie zmienia. W okolicach połowy wychyleń zawsze przekraczam 30A. Z krzywą jeszcze spróbuję chociaż wolałbym zostać przy liniowej regulacji. Problem jest o tyle upierdliwy, że po pierwsze łatwo niechcący przegrzać silnik a po drugie regulacja obrotów jest trochę skokowa. Pojedyncze "dygnięcie" drążka powoduje wzrost proądu o 5A. W połowie wychyleń taka regulacja staje się niebezpieczna.
Gość slawekmod Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Mniejsze śmigło chyba będzie niezbędne.Chyba znacznie mniejsze.Im mniejsze śmigło tym prąd powinien być mniejszy.Może zmień timming w reglerze.Chyba że to problem z samym silnikiem.Miałem Ray 3530-14 i tego zmusić żeby brał prąd powyżej 15A to było raczej niemożliwe.Chyba że z wirnikiem od heli zamiast śmigła.Producent RAY chyba celowo zaniża wymiary śmigieł w specyfikacjach.Spróbuj z innym reglerem.
ZiMi Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 Sprawdzałem ze śmigłami 10x6, 9x6 i 8x6. Dodam tylko, że 9x6 jest zalecane dla tego silnika przy pakiecie 3S jaki mam.
mammuth Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Nie wiem czy ten regulator to posiada, ale moze miec ustawiony gaz w funkcji logarytmicznej. wtedy daje 80% mocy przy wychyleniu 50% draga gazu. Ustawienie do szybowcow. A smiglo jest za duze na 100 % Sprawdz jeszcze ustawienie regulatora i wychylen draga gazu - moze byc ustawione, ze drag w polowie jest odczytywany jako drag na maxa.
ZiMi Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 Na regulatorze Pulso 33A wszystko było OK. Tzn max wartość prądu silnik osiągał przy max wychyleniu drążka. Zmieniłem jednak regiel bo 33A przegrzewał się i wyłączał silnik. Kupiłem więc 60A żeby mieć duży zapas mocy. No i mam tyle że również na drążku :roll:
mammuth Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Na regulatorze Pulso 33A wszystko było OK. Tzn max wartość prądu silnik osiągał przy max wychyleniu drążka. Zmieniłem jednak regiel bo 33A przegrzewał się i wyłączał silnik. Kupiłem więc 60A żeby mieć duży zapas mocy. No i mam tyle że również na drążku :roll: No jak sie przegrzewal 33A to juz jest sygnal, ze cos jest zle - zwlaszcza, ze silnik ma max 30A Jak kupuje jakikolwiek zestaw napedowy to regulator zawsze 20% mocniejszy niz silnik. Lipo dobieram z minimalnym zapasem 20% dla regulatora. Zrob proby z mniejszymi smiglami i obserwuj jakie sa pobory pradu.
ZiMi Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 Zrob proby z mniejszymi smiglami i obserwuj jakie sa pobory pradu. Już próbowałem. Praktycznie nic to nie zmienia. W okolicach połowy wychyleń zawsze przekraczam 30A. Sprawdzałem ze śmigłami 10x6, 9x6 i 8x6.
mammuth Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Na pobor pradu wplywa napiecie i rozmiar smigla. Jezeli na smigle 8x6 przekraczasz 30A - to daj mniejsze. A tak wogole to jak mierzysz pobor pradu, oraz czy masz chlodzenie regulatora ? Jezeli nie masz chlodzenia to bedzie sie przegrzewal nawet na mniejszych smiglach i bedzie dzialac odciecie termiczne. Piszesz, ze kazdy klik na drazku to 5A - u mnie od 0 do polowy jest to 15 klikow - wychodzi 75A ale ja mam MPX wiec pewnie jest inna zebatka.
ZiMi Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 Na pobor pradu wplywa napiecie i rozmiar smigla. W moim przypadku wpływ jest nieznaczny. Może osiągnąłbym zakładane efekty ale przy jakim rozmiarze śmigła? To raczej nie jest metoda. A tak wogole to jak mierzysz pobor pradu Amperomierzem w szergu z baterią. czy masz chlodzenie regulatora ? ??? Problem dotyczy regulatora 60A, który się nie przegrzewa. Przegrzewający się Pulso 33A to porówanie, w celu pokazania, że osiągnięcie max poboru prądu dla tego silnika przy max wychyleniu drążka jest możliwe. kazdy klik na drazku to 5A Czy to takie istotne?
mammuth Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Amperomierzem w szergu z baterią. Pytam z ciekawosci zawodowej - jaki to Amperomierz - ciezko jest kupic wpinany w szereg z pomiarami powyzej 10A przy pradzie stalym. mammuth napisał/a: kazdy klik na drazku to 5A Czy to takie istotne? Nie wiem czy istotne - ale na pewno upierdliwe Problem jest o tyle upierdliwy, że po pierwsze łatwo niechcący przegrzać silnik a po drugie regulacja obrotów jest trochę skokowa. Pojedyncze "dygnięcie" drążka powoduje wzrost proądu o 5A. W połowie wychyleń taka regulacja staje się niebezpieczna. Problem w tym, ze ten silnik powinien hulac na smigle 9x6 i regulatorze 25A Wiec albo masz inny silnik (blednie oznaczony) albo sam juz nie wiem.
ZiMi Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 Wiec albo masz inny silnik (blednie oznaczony) albo sam juz nie wiem. Jest też trzecia możliwość, którą próbuję wyjaśnić. Trzeba sobie tylko odpowiedzieć na pytanie: Czy silnik "sam" ogranicza max pobór prądu czy może regulator jest w stanie spalić silnik puszczając więcej mocy niż jest w stanie "przekręcić" silnik? Moim zdaniem silnik sam nie ograniczy sobie prądu, więc logiczne wydaje się, że trzeba "ograniczyć regulator" aby nie puszczał na silnik zbyt dużo mocy. Skoro tak to powracam do zagadnienia z tytułu: Jak ograniczyć wydajność prądową regulatora? Czy regulatory mają takie funkcje? Może błędem było, że zakupiłem regulator z zapasem mocy i wszystko co obecnie obserwuję jest zgodnie z prawidłami? Liczę na to, że znajdą się użytkownicy, którzy na własnej skórze przekonali się jak działa "przepałowany" regulator z niewielkim silnikiem.
hubert_tata Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 znajdą się użytkownicy, którzy na własnej skórze przekonali się jak działa "przepałowany" regulator z niewielkim silnikiem Działają bezproblemowo. Max pobór prądu w danym układzie zasilającym zależy tylko i wyłącznie od obciążenia silnika - czyli śmigła. Tym się nie zajmujemy. W którym miejscu położenia dźwigni gazu to max występuje zależy od krzywej gazu w regulatorze (Pulso może mieć programowane krzywe nieliniowe) lub nadajniku. Sprawdź co masz zaprogramowane.
mammuth Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Mam 80A regulator i silnik 45A - problemow brak. Sprawdz jaki masz pobor pradu bez smigla - moze lozyska sa zatarte ? Przy tym co podales wszystko powinno byc ok. Zastanawiaja mnie te pomiary - uklad bierze za duzo pradu jak na ten silnik i smiglo. Opcji ograniczenia pradu w reglu nie ma (przynajmniej ja sie nie spotkalem jeszcze)
ZiMi Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 Mam 80A regulator i silnik 45A - problemow brak. Trzeba było tak od razu Kamień z serca Sprawdz jaki masz pobor pradu bez smigla - moze lozyska sa zatarte ? To dobry pomysł, zobaczę co wyjdzie. Co prawda silnik jest zupełnie nowy i działa tak od początku ale kto wie?
marcin133 Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Jest też trzecia możliwość, którą próbuję wyjaśnić. Trzeba sobie tylko odpowiedzieć na pytanie:Czy silnik "sam" ogranicza max pobór prądu czy może regulator jest w stanie spalić silnik puszczając więcej mocy niż jest w stanie "przekręcić" silnik? Moim zdaniem silnik sam nie ograniczy sobie prądu, więc logiczne wydaje się, że trzeba "ograniczyć regulator" aby nie puszczał na silnik zbyt dużo mocy. Skoro tak to powracam do zagadnienia z tytułu: Jak ograniczyć wydajność prądową regulatora? Czy regulatory mają takie funkcje? 45 Watowa żarówka w domu pobiera 45 Watt a nie tyle ile jest wstanie dostarczyć instalacja elektryczna. 60 Amper na regulatorze oznacza maksymalny prąd jaki może przepłynąć przez regulator a nie ilość prądu dostarczanego do silnika przez regulator. Każda instalacja domowa też posiada swoje maksymalne ograniczenie tyle że w tym przypadku wyrażaną w kW z tego względu że napięcie jest stałe. Jednym słowem za prąd pobierany w instalacji elektrycznej modelu odpowiedzialny jest jego odbiornik czyli silnik a jak to przy silnikach elektrycznych bywa ilość tego prądu zależna jest od jego obciążenia - czyli śmigła. Niektóre marki podają prąd pobierany przez silnik bez obciążenia, śmigła. Zmierzenie tego prądu pozwala określić stan silnika, czy nie jest zużyty czy uszkodzony. Niestety w przypadku Twojego silnika "Ray" trudno odszukać ten parametr chodź wiadomo że należy się spodziewać bardzo małych prądów pobieranych przez sprawny silnik. Jeżeli okaże się że silnik jest sprawny a regulator i aparatura prawidłowo ustawiona (chodź tego nie jestem pewien czy np. Timming wpływa na ilość pobieranego prądu przez silnik) jedynym elementem mającym wpływ na wielkość pobieranego prądu jest śmigło.
utopia Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Żarówki bym w to nie mieszał bo tradycyjna żarówka to obciążenie bierne zależne od przyłożonego napięcia .Silnik jest obciążeniem czynnym albo jak kto woli aktywnym . Pobór prądu zależy od napięcia zasilającego, obciążenia mechanicznego ,obrotów i sprawności w danym zakresie oraz timingu . Rozsuniecie faz albo ich "ściśnięcie " wpływa bezpośrednio na wartość skuteczną energii w funkcji czasu . Jeśli silnik się grzeje i bierze więcej prądu niż powinien obstawiał bym ustawiony na max timing . Regulator można potraktować jak falownik dla silnika zasilanego napięciem przemiennym wtedy nieco się rozjaśni . Chciałem też o teście bez śmigła ale już inni byli szybsi .
marcin133 Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Żarówki bym w to nie mieszał bo tradycyjna żarówka to obciążenie bierne zależne od przyłożonego napięcia .Silnik jest obciążeniem czynnym albo jak kto woli aktywnym . Przykład z żarówką miał jedynie "naświetlić" obraz sytuacji że nie jest to tak że regulator pakuje prąd do silnika a silnik się martwi co z tym prądem zrobić
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.