Skocz do zawartości

Ograniczenie wydajności prądowej regulatora


ZiMi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to zrobiłem testy silnika bez śmigła.

I nie ukrywam jestem zaskoczony wynikami.

Najpierw sprawdziłem z regulatorem 30A. Silnik przy pełnym wychyleniu drążka pobiera 3,8A. Pracuje płynnie i spokojnie.

Z regulatorem 60A silnik pracuje normalnie do połowy wychyleń drążka. Potem zaczynają się cuda. Silnik zaczyna szarpać jakby miał czkawkę i przy pełnym wychyleniu drążka osiąga pobór 8A.

W połowie wychyleń drążka silnik pobiera 3,2A przy obydwu regulatorach.

Czyżby regulator 60A miał problem z timingiem?

Opublikowano

No cóż, zmiana timingu na Low o dziwo rozwiązała problem szarpania silnika. Piszę "o dziwo" bo w instrukcji jest wyraźnie napisane: "Tryb timing high - duży dla silników typu „outrunner” oraz silników posiadających 6-biegunów i więcej". Najwyraźniej mój 350W outrunner czegoś nie spełnia dla tego regulatora. :roll:

 

Zacząłem też eksprymentować z nieliniowością drążka i jednocześnie end-pointami i trimem. Na razie "na sucho" ale widać światełko w tunelu. Z uwagi na późną porę sprawdzam na razie na silniku bez śmigła, więc wnioski mogą być jeszcze niepełne.

Zobaczymy jutro.

Opublikowano
Potem zaczynają się cuda. Silnik zaczyna szarpać jakby miał czkawkę i przy pełnym wychyleniu drążka osiąga pobór 8A.

 

Czyli to co wskazywałem - każdy brak płynności to problemy z timingiem - fazy za blisko i regulator zaczyna się gubić ( bo szarpanie cały czas to już objaw mechaniczno elektryczny-łożyska albo brak przewodnictwa na jednej fazie ) . Im więcej zębów w silniku tym mniejsza odległość kątowa pomiędzy nimi . Jeśli "przyspieszamy " fazy kolejno jedną po drugiej regulator nie nadąża przełączać się z funkcji zasilanie na pomiar i wariuje.

Dodatkowa sprawa to maksymalne kV silnika obsługiwane przez regulator . Często jest to zupełnie pomijany fakt i lekceważony przez modelarzy do czasu kłopotów .Wiele osób uszkodziło tak sobie regielki a doszukiwali się winy w niskiej jakości regla .

Gość slawekmod
Opublikowano

A jednak timming.Ja w swoich reglerach zawsze robiłem próby przełączając timming, ale niewiele to zmieniało natomiast ESC GWS 25A sam sobie dobierał timming.

Opublikowano
. Najwyraźniej mój 350W outrunner czegoś nie spełnia dla tego regulatora. :roll:

 

ZiMi ale Ty posiadasz silnik jakiś "Ray". Piszę jakiś ponieważ znalezienie informacji o tym silniku ogranicza się do szczątkowych informacji w ofertach sklepu a o szczegółowej specyfikacji to można pomarzyć. Być może takowa istnieje ale szlag mnie trafia na samą myśl jej szukania a możliwe że byłyby w niej odpowiedzi na Twoje pytania. Jak zauważysz wszystkie tanie marki mają ewidentny problem z dostarczeniem specyfikacji swoich produktów co jest normą przy dobrych markach.

 

A jak sprwdzić maksymalme KV dla regulatora? W przypadku silniczka RAY C3536/05 wynosi 1450

 

KV to parametr z którego wylicza się rpm, kV określa ilość obrotów na 1 Volt zasilający.

W Twoim przypadku będzie to teoretyczne 11,1*1450 ok 16tyś obr/min (16.000rpm)

 

Nie spotkałem jeszcze producenta regulatorów który określał maksymalne kV dla swojego produktu. Natomiast spotkałem określenie obsługiwanego maksymalnego rpm dla danego typu silnika w zależności ilu polowy ten silnik jest. (i znowu brak tej informacji w przypadku silników Ray).

 

Jednakże w Twoim przypadku nie martwiłbym się o to.

Opublikowano

Napiszę tylko, że miałem podobny problem z "gubieniem się" silnika przy wyższych obrotach. Też zmiana regulatora czy timingu pomagała lub pogarszała sytuację.

Testowałem regulatory Pulso i silnik Welgard (czyli podobna półka cenowa)

Zaniosłem silnik do sklepu gdzie go kupiłem, tam go chwilę potestowaliśmy i.... dostałem nowy silnik. Po tym --- zero problemów.

 

W/g mnie zmiana timingu w żadnym wypadku nie może powodować utraty synchronizacji, a jedynie wpływa na moment obrotowy i maksymalną moc. Efekt taki, jakby się leciutko zmieniało kv silnika.

Opublikowano

ot pierwszy lepszy regiel :

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6461&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_35-40A_ESC

 

dla innych często podawane są max obroty dla konkretnej ilości pół na silniku jak napisał marcin133,

I tutaj niestety jakoś dziwnie tez wielu producentów milczy ...

potem mamy efekty że silnik ok regiel ok a razem padły i nie bardzo wiadomo dlaczego

 

 

A dlaczego producenci nie podają danych silników czy regulatorów ? - proste żeby zmusić klienta do wyboru już zestawionego przez nich kompletu najczęściej X razy droższego niż konkurencji .....

Opublikowano
A jak sprwdzić maksymalme KV dla regulatora?

 

O ile dobrze zrozumiałem pytanie, chodzi Ci o to, że jak silnik się szybciej kręci, to regulator może mu nie zdążać przełączać faz. Tak?

 

Właśnie nie tak. KV silnika jest uzależnione od konfiguracji uzwojeń i ilości zębów. Rotor zwykle nie robi całego obrotu po przejścu wszystkich 3 faz.

Fazy są przełączane z podobną prędkością zarówno dla silników o kv700 jak i 3500, więc wszystkie znane mi regulatory na pewno się wyrobią.

Opublikowano
W/g mnie zmiana timingu w żadnym wypadku nie może powodować utraty synchronizacji

Za to może być jedynym lekarstwem (ale nie musi), gdy regulator gubi synchronizację.

 

chodzi Ci o to, że jak silnik się szybciej kręci, to regulator może mu nie zdążać przełączać faz...

...Właśnie nie tak

Oczywiście tak może się zdarzyć.

Kiedyś, a było to zaledwie 5 lat temu, chińskie regulatory potrafiły pogubić się przy silniczkach 9 polowych już na 3S lipolach.

Teraz regulatory są lepsze i nie "dławią" się przy popularnych silnikach.

Ale duże silniki wolnoobrotowe (małe kv) zasilane z wysokich napięć potrafią ogłupić całkiem przyzwoite regulatory.

I doświadczyłem tego wcześniej niż zostało poprawione i opisane np tutaj: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4691&Product_Name=TURNIGY_Sentilon100A_HV_5-12S_BESC_(Ver4)

Tak więc twierdzenie, że regulatory poradzą sobie ze wszystkimi silnikami nie zawsze jest słuszne :lol:

 

Edit:

Teoria z obrazkami i wzorami, wyjaśniająca przełożenie elektryczne (powód tego zamieszania dla silników wielopolowych): http://www.aerodesign.de/peter/2001/LRK350/Warum_dreht_er_so_eng.html#Anker1150980

Cytat:

Praxis:

The 3-phase field is rotating at 42,000 rpm, the magnets bell and he propeller at 42,000/7=6,000rpm.

Opublikowano

 

Przeglądałem wiele razy tą ofertę ale nigdy nie zauważyłem tego oznaczenia :?

 

Najlepiej to jeszcze być elektronikiem i elektrykiem :mrgreen:

Aby skutecznie się bawić modelikami wiedza naprawdę musi być spora.... a na pierwszy rzut oka nie wydaje się :| cały czas coś nowego.

Opublikowano

No to pewnie skończy się na wizycie w sklepie, gdzie będę musiał udowodnić, że nie jestem wielbłądem. Tzn udowodnić sprzedawcy, że silnik który zakupiłem powinien działać prawidłowo przy timingu Low i High (oczywiście o ile problemem nie jest regulator). Całe szczęście, że obydwa kupiłem w tym samym sklepie 8)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.