Skocz do zawartości

Latanie 4D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio bardzo mnie zaciekawiło latanie "do tyłu". Nawet przez chwile mi przeszło przez głowę -"spróbuję... ale ochłonąłem xD Tu mam pytań ?? (W sumie to tylko czysta ciekawość, ale myślę, że się przyda wiedzieć xD)

 

- Skąd i jaki napęd kupić, żeby tak latać ??

- Specjalny regiel ??

- Jak to wygląda na aparaturze ??

- Czy ktoś już tego próbował... bo się chyba za bardzo nie przyjęło... 2 lata temu bvył taki BUM, a potem cisza i mało widziałem filmików na YT...

 

Myślę, że taki temacik o 4D się tu przyda - bo chyba nie tylko ja się nad tym zastanawiałem... xD

Opublikowano

Kurde same leciutkie te silniczki (do 50g) Czyli większy model nie poleci do tyłu ?? Bo ja się zainteresowałem jak jeden forumowicz sprzedawał Blade Dancera 4D - a on za lekki nie jest...

Opublikowano

Wprawdzie to nie 4D, ale ostatnio na RCgroups znalazłem opis Pipera, którego gość zrobił z depronu z założeniem, że będzie w układzie kaczki. Czyli zasadniczo lata "do tyłu".

Ponoć miny innych modelarzy na lotnisku i uwagi "ale to nie w tę stronę powinno lecieć" - bezcenne :lol:

Opublikowano

Tak - na przykład taki. A jak to funkcja Heli ?? Czyli, że kierunek się zmienia przełącznikiem czy neutrum jest w połowie ??

Opublikowano

Zauważ że masz kilka plusów jakie są pokazane na filmie, przez co ten pokaz akrobacji 4D był naprawdę piękny [mimo że to Niemiec to m i się podobało] xD :P Tylko że dojdzie kilka g na wzmocnienia, chociaż nie widać ich zbytnio na filmie ale zapewne coś jest :twisted: Poza tym to gratulacje dla pilota za to opanowanie modelu :mrgreen:

 

PS: I zauważcie że on lata kciukami a nie tak jak wielu pilotów "na dwa palce" :)

Opublikowano

też latam kciukami bo 2 palcami mi nie wygodnie

chcialem kiedys zamiast ośki silnika zwyklej dać rurke i zrobic takie cos

ciekawe co by z tego było...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie trzeba trybu heli, gyro itp.

Sterowanie:

silnik włączony na max obroty, serwem poprzez popychacz przechodzący przez piastę zmieniasz kąt natarcia łopat dodatni do przodu, ujemny do tyłu (delikatnie mówiąc - podobnie do śmigła ogonowego w śmigłowcu). Ciągłe max obroty zapewniają szybkość i dynamikę sterowania, niestety nie oszczędzają pakietu.

Można się bawić w mixowanie zwiększania obrotów silnika ze zwiększaniem kąta natarcia śmigła + i -.

Opublikowano

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

to odnośnie filmiku...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżam temat wie ktoś może jaki ma ciąg tego typu silnik z UH bo jestem ciekaw jak lekka powinna być konstrukcja... Zaciekawiło mnie te dziwactwo a cena tego silnika w miare przystepna :twisted:

Opublikowano

Jest juz trzecia wersja Arrow-a :

 

 

 

nie pamietam dokladnie wagi - ale jest to ok 130 gram :) - depron 3 mm (frezowany miejscami w celu obnizenia wagi) , troche weglowych rurek i plaskownikow.

 

Niestety - nie wiem jak te napedy VPP z HC sie sprawuja, Arrow v3 ma smiglo 9 calowe

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.