Skocz do zawartości

Latanie 4D


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio bardzo mnie zaciekawiło latanie "do tyłu". Nawet przez chwile mi przeszło przez głowę -"spróbuję... ale ochłonąłem xD Tu mam pytań ?? (W sumie to tylko czysta ciekawość, ale myślę, że się przyda wiedzieć xD)

 

- Skąd i jaki napęd kupić, żeby tak latać ??

- Specjalny regiel ??

- Jak to wygląda na aparaturze ??

- Czy ktoś już tego próbował... bo się chyba za bardzo nie przyjęło... 2 lata temu bvył taki BUM, a potem cisza i mało widziałem filmików na YT...

 

Myślę, że taki temacik o 4D się tu przyda - bo chyba nie tylko ja się nad tym zastanawiałem... xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie to nie 4D, ale ostatnio na RCgroups znalazłem opis Pipera, którego gość zrobił z depronu z założeniem, że będzie w układzie kaczki. Czyli zasadniczo lata "do tyłu".

Ponoć miny innych modelarzy na lotnisku i uwagi "ale to nie w tę stronę powinno lecieć" - bezcenne :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie musi być funkcja heli, tylko silnik zrobić na przełączniku a ch3 podłączyć do serwa sterującego skokiem łopat :D

 

i zupełnie niedawno widziałem te silniki w www.sklep.modelarnia.pl

 

edit

 

o proszę http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2839,zestaw-evp-model-motors

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że masz kilka plusów jakie są pokazane na filmie, przez co ten pokaz akrobacji 4D był naprawdę piękny [mimo że to Niemiec to m i się podobało] xD :P Tylko że dojdzie kilka g na wzmocnienia, chociaż nie widać ich zbytnio na filmie ale zapewne coś jest :twisted: Poza tym to gratulacje dla pilota za to opanowanie modelu :mrgreen:

 

PS: I zauważcie że on lata kciukami a nie tak jak wielu pilotów "na dwa palce" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie trzeba trybu heli, gyro itp.

Sterowanie:

silnik włączony na max obroty, serwem poprzez popychacz przechodzący przez piastę zmieniasz kąt natarcia łopat dodatni do przodu, ujemny do tyłu (delikatnie mówiąc - podobnie do śmigła ogonowego w śmigłowcu). Ciągłe max obroty zapewniają szybkość i dynamikę sterowania, niestety nie oszczędzają pakietu.

Można się bawić w mixowanie zwiększania obrotów silnika ze zwiększaniem kąta natarcia śmigła + i -.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jest juz trzecia wersja Arrow-a :

 

 

 

nie pamietam dokladnie wagi - ale jest to ok 130 gram :) - depron 3 mm (frezowany miejscami w celu obnizenia wagi) , troche weglowych rurek i plaskownikow.

 

Niestety - nie wiem jak te napedy VPP z HC sie sprawuja, Arrow v3 ma smiglo 9 calowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.