Skocz do zawartości

Dobór osprzętu do RWD5 by skazoo.


Kpx800

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jako mało doświadczony modelarz w sprawach kompletowania elektroniki prosiłbym o ocenę mojego wyboru podzespołów.Ewentualne sugestie, rady, uwagi mile widziane.

 

Proponowane zakupy:

Silnik

Regulator

Mocowanie silnika

Przedłużacz do serw w lotkach

Kółko tylne

(Nie wiem czy nie za duże)

Koła przednie

(tutaj chciałbym się dowiedzieć o odpowiedni rozmiar kółek i czy ewentualnie można jeszcze wieksze kupić lub czy trzeba mniejsze.Chcę duże koła, bo na trawie na której latam są nierówności i małe kółka wpadają)

Serwa do lotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mocny i za ciężki silnik! Chcesz zrobić cegłę z tego samolotu? :lol:

 

Najlepiej kup jakiś dzwonek TowerPro i do tego regulator 18A lub 25A zależnie od silnika.

 

Serwa też lepiej 9-gramowe od TP, po co przepłacać.

 

Jeśli nie czytałeś jeszcze nic o RWD-5 to masz tu kilka linków, które na pewno Ci pomogą:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=17657

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=17546

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=17534

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=16501

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=14240

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba że zrobię taki eksperyment jak się ten silnik będzie zachowywał w rwd a jak okaże się że lot bez silnika jest niemożliwy to podmienie sobie go z silnikiem w małym edku 540 TmPro, bo tam jest dużo za słaby, gdyż kupiłem go w zestawie.

 

No to silnik mamy przedyskutowany, a teraz co z kołami? Mogę dać większe, czy będą dawać opory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolko ogonowe moze byc, zamocuj je tylko na wleczonym wachaczu z drutu, i koniecnie obrotowym.

Silnik za ocny, ale to twoj wybor, zaloz do niego smiglo maksymalnie 9x6 i startuj na 1/2 gazu. Pakiet 2000mAh lub wiekszy np. 2200 mAh. To juz w/g Twojego uznania.

O wage nie musisz sie specjalnie martwic, o tyle ze samolot i tak poleci.

Przy mniejszej wadze po prostu sie lepiej (latwiej ) prowadzi, ale za to jest bardziej podatny na podmuchy wiatru.

 

Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym silnikiem to mam o tyle komfortową sytuację, że mam drugi akurat odpowiedni do rwd i jeżeliby nie zdał egzaminu to je po prostu podmienię.A szczerze powiedziawszy to lubię rzeczy z przesadzoną mocą ;D. A z tym kółkiem ogonowym to kompletnie nie wiem jak sprawić, aby było skrętne i obrót był związany z wychyleniem steru kierunku. Wahacz rozumiem jako kawałek zagiętego drutu w miarę sprężystego do amortyzacji, ale czy mógłby mi Pan to jakoś wyjaśnić lub zobrazować.Jeszcze mam jedno pytanko odnosnie tych silników. Na stronie są te same silniki, ale różnią się obrotami na wolt i iloscią zwojów. Czy ta ilość zwojów właśnie na to wpływa, czy służy do czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wyposazeniem bedzie latal az miło, smialo montuj.

 

Wachacz wleczony - przez to pojecie rozumiemy mocowanie w ktorym kolko jest umieszczone za punktem podparcia wacza w modelu. Kolko jest po prostu ciagniete za modelem, a nie znajduje sie "pod" punktem podparcia, tak jak czesto to bywa przy przednim kolku podwozia 3-punktowego. Do RWD nie potrzebujesz kolka ogonowego. Wystarczy ze wkleisz na ogonie pionowo klocek balsowy, wywiercisz w nim pionowo otwor na wylot wlozysz drut, zabezpieczysz od gory zeby nie wypadal, i wygniesz z niego ploze, ktora bedzie miala mozliwosc obrotu.

 

 

Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.