rep003 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 Tak jak w temacie jaki pakiet do zasilenia tego silnika? Uprzedzam że jestem zielony w tym temacie. Myślałem nad czymś takim ,czy to sie w ogóle nadaje? I jaka ładowarka do tego (jakaś z najtańszych)?
MiQ27 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 To jest pakiet odbiornikowy raczej, a nie silnikowy. Gdzie ten silnik będzie działał ? Więcej danych, to się coś doradzi. Lojalnie uprzedzam, że zwykle nie warto kupować rzeczy najtańszych, bo się je potem kupuje 3 razy i robią się najdroższe. I tutaj proszę, bo się pogniewamy -> http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=45
ertman_176 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8933&Product_Name=Turnigy_2200mAh_2S_20C_Lipo_Pack http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7637&Product_Name=Turnigy_balancer_&_Charger_2S-3S + samochód albo ew. zasilacz stabilizowany 12V Niestety to tania ladowarka i bedzie ładowac pakiet długo ... Lepiej było by zakupić Turnigy ale to już 35$ ale się opłaca...
rep003 Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Opublikowano 23 Lipca 2009 Silnik nie ma być zamontowany w żadnym modelu rc (ale pisze tu na forum bo chce wykorzystać części przeznaczone do modeli:)) ma być zamontowany w czymś w rodzaju krosna. Tak wiem że to bardziej do odbiornika, ale czy da rade z tym silnikiem? Chodzi przede wszystkim o małe wymiary pakietu nie przekraczające 60x40x20 i żeby dał rade zasilać silnik przez ok. 2h przy małym obciążeniu ponieważ obroty silnika i tak będa zredukowane z 14000 do ok 100 rpm, a co za tym idzie moment na wyjściu będize znacznie większy i silnik będzie mało obciążony:)
MiQ27 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 Jak małe wymiary to proponuję iść w LiPo - mają większą "gęstość energii". Np. pakiet 3E Model 1200 mAh 7,4V 10C - Wymiary : 62 x 32 x 17 mm. To tylko przykład. Da ci powiedzmy ponad 500mA przez 2h - jeśli to wystarczy, to jesteś w domu I skoro chcesz wykorzystać części modelarskie zastanów się, czy nie lepiej zastosować bezszczotkowca - większa sprawność.
rep003 Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Opublikowano 23 Lipca 2009 No i tu pojawia się problem ceny:( wolał bym coś z niższej półki jak narazie bo ma być tylko do przetestowania koncepcji i ewentualnego podziałania przez jakiś czas. Czytałem o pakietach LiPo że nie można ich rozładować poniżej jakiegoś napięcia, a raczej nie chciał bym się tym martwić tylko używać dopóki nie padnie i później naładować od nowa.
MiQ27 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 Ale - jak rozumiem, chcesz połączyć tylko pakiet i silnik, tak ? Żadnych regulatorów obrotów i innych takich, jedynie przekładnia na silniku. Taki trochę enigmatyczny jesteś Jeżeli ten silniczek będzie brał nie więcej niż 300mA (a to zależy od obciążenia), to ten pierwszy pakiecik pewnie pociągnie go 2 godziny. Fizyka, panie dzieju, fizyka
rep003 Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Opublikowano 23 Lipca 2009 Dokładnie tak:) bezpośrednio do silnika ma być podłączony pakiet no może jeszcze przez jakiś potencjometr dla regulacji obrotów. A jaka ładowarka do tego pakietu (tylko i wyłącznie on będzie nią ładowany) i od czego przedewszystkim zależy czas ładowania? (jak już pisałem jestem całkiem zielony jeśli chodzi o elektronike:))
MiQ27 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 Akumulator i silnik to jest fizyka, bodajże z podstawówki. Żadnej elektroniki w tym nie ma :roll: Ładowarka - cokolwiek do NiMH, np. Graupner Minilader 3 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6012 Akumulatory NiMH - http://ultra.ap.krakow.pl/~heilig/akunimh.htm
rep003 Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Opublikowano 23 Lipca 2009 A czym się różnią ładowarki do NiMH od np. do LiPo? Czy można użyć np. ładowarki od telefonu komórkowego lub jakiegoś zasilacza sieciowego dającego odpowiednie natężenie i napięcie?
MiQ27 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 a. NiMH od LiPo różnią się napięciem na ogniwo, chemią, fizyką i paroma innymi drobiazgami. Internet jest pełen informacji o chemii akumulatorów i fizyce ich ładowania -> :google: b. Niby można, ale trzeba coś niecoś wiedzieć w temacie. Zwykle taniej jest kupić niż się dowiadywać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.