Skocz do zawartości

Silnik SPEED 280 - jaki akumulator?


rep003

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie jaki pakiet do zasilenia tego silnika? Uprzedzam że jestem zielony w tym temacie. Myślałem nad czymś takim ,czy to sie w ogóle nadaje? I jaka ładowarka do tego (jakaś z najtańszych)?

Opublikowano

To jest pakiet odbiornikowy raczej, a nie silnikowy.

Gdzie ten silnik będzie działał ? Więcej danych, to się coś doradzi.

Lojalnie uprzedzam, że zwykle nie warto kupować rzeczy najtańszych, bo się je potem kupuje 3 razy i robią się najdroższe.

 

I tutaj proszę, bo się pogniewamy :D -> http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=45

Opublikowano

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8933&Product_Name=Turnigy_2200mAh_2S_20C_Lipo_Pack

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7637&Product_Name=Turnigy_balancer_&_Charger_2S-3S

 

+ samochód albo ew. zasilacz stabilizowany 12V

 

Niestety to tania ladowarka i bedzie ładowac pakiet długo ...

 

Lepiej było by zakupić Turnigy ale to już 35$ ale się opłaca...

Opublikowano

Silnik nie ma być zamontowany w żadnym modelu rc (ale pisze tu na forum bo chce wykorzystać części przeznaczone do modeli:)) ma być zamontowany w czymś w rodzaju krosna. Tak wiem że to bardziej do odbiornika, ale czy da rade z tym silnikiem? Chodzi przede wszystkim o małe wymiary pakietu nie przekraczające 60x40x20 i żeby dał rade zasilać silnik przez ok. 2h przy małym obciążeniu ponieważ obroty silnika i tak będa zredukowane z 14000 do ok 100 rpm, a co za tym idzie moment na wyjściu będize znacznie większy i silnik będzie mało obciążony:)

Opublikowano

Jak małe wymiary to proponuję iść w LiPo - mają większą "gęstość energii".

Np. pakiet 3E Model 1200 mAh 7,4V 10C - Wymiary : 62 x 32 x 17 mm. To tylko przykład.

Da ci powiedzmy ponad 500mA przez 2h - jeśli to wystarczy, to jesteś w domu :)

I skoro chcesz wykorzystać części modelarskie zastanów się, czy nie lepiej zastosować bezszczotkowca - większa sprawność.

Opublikowano

No i tu pojawia się problem ceny:( wolał bym coś z niższej półki jak narazie bo ma być tylko do przetestowania koncepcji i ewentualnego podziałania przez jakiś czas. Czytałem o pakietach LiPo że nie można ich rozładować poniżej jakiegoś napięcia, a raczej nie chciał bym się tym martwić tylko używać dopóki nie padnie i później naładować od nowa.

Opublikowano

Ale - jak rozumiem, chcesz połączyć tylko pakiet i silnik, tak ? Żadnych regulatorów obrotów i innych takich, jedynie przekładnia na silniku. Taki trochę enigmatyczny jesteś :)

Jeżeli ten silniczek będzie brał nie więcej niż 300mA (a to zależy od obciążenia), to ten pierwszy pakiecik pewnie pociągnie go 2 godziny. Fizyka, panie dzieju, fizyka :D

Opublikowano

Dokładnie tak:) bezpośrednio do silnika ma być podłączony pakiet no może jeszcze przez jakiś potencjometr dla regulacji obrotów. A jaka ładowarka do tego pakietu (tylko i wyłącznie on będzie nią ładowany) i od czego przedewszystkim zależy czas ładowania? (jak już pisałem jestem całkiem zielony jeśli chodzi o elektronike:))

Opublikowano

A czym się różnią ładowarki do NiMH od np. do LiPo? Czy można użyć np. ładowarki od telefonu komórkowego lub jakiegoś zasilacza sieciowego dającego odpowiednie natężenie i napięcie?

Opublikowano

a. NiMH od LiPo różnią się napięciem na ogniwo, chemią, fizyką i paroma innymi drobiazgami. Internet jest pełen informacji o chemii akumulatorów i fizyce ich ładowania -> :google:

b. Niby można, ale trzeba coś niecoś wiedzieć w temacie. Zwykle taniej jest kupić niż się dowiadywać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.