Stoko90 Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Witam dawno nie odwiedziałem forum lecz od dwóch tygodni nachodzi mnie znowu modelarstwo R/C tym razem to samoloty lub szybowce. Przypomnę ze wcześniej latałem na modelu śmigłowca E-Sky Belt-Cp walka z nim na przestrzeni była porównywalna z walką z wiatrakmi i dałem sobie spokoj więc przechodząc do sprawy . Panowie powiem tak interesuje mnie model spalinowy ( bo niestety nie władam tak pieniedzmy zeby kupić model do nauki latania za 500zł a za dwa tygodnie kupic nowy spalinowy za 1000zł . Więc wolał bym odrazu kupić jakiś model spaliny za dobre pieniądze oczywiscie ARF lub też moze byc RTF , chodz taniej wyjdzie mi ARF. Oczywiscie model elektryczny tez nie powiem ze jest FE... lecz żmudne jest ładowanie pakietów wiem cos o tym wiecej ładowałem pakiet w heli niż latałem cos okropnego . Linków nie będe zamieszczał bo planuje kupic model w wersji KIT taki do 400 zł do tego aparatura 4CH ,serwa i takie drobnostki . I proszę o radę co robić co wybrać czego się boje ? Boję sie kreta ze bedzie problem z częsciami bo raczej mowa tu o zrobieniu np skrzydła itp...Jestem tez za modelem elektroszybowca pelikan ASW-28 lecz tez do długiego latania wykorzystuje się termike bez niej lot trwa 10 minut . Wiec obstawiam an spaline. Kazde wasze porady i propozycje co kupić chetnie rozważe. Dodam ze jestem w stanie dać 1000-1200zł na hobby. Jeszcze jedno pytanie jak jest w zimie czy można latać czy nie ?? Myslałem nad zrobieniem płozy ze styropianu twardego by móc lądować na sniegu ślizgiem ale jak z elektroniką czy przy niskich temperaturach nie bedzie szwankowała ?? :idea:
utopia Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 a nie pomyślałeś że styropian na mrozie robi się kruchy? masa sprzeczności w tym co napisałeś . dobry pilot na jednym strzale na elektryku będzie latał cały dzień o ile będzie termika
Stoko90 Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Opublikowano 29 Lipca 2009 a nie pomyślałeś że styropian na mrozie robi się kruchy? masa sprzeczności w tym co napisałeś . dobry pilot na jednym strzale na elektryku będzie latał cały dzień o ile będzie termika Owszem bedzie latał napisałem równiez o tym czyli o termice bez tego to kiepsko to wygląda w gre wchodzi też model jakiś z balsy , z teog co wiem do modelu styropianowego nie mozna zastosowac silnika spalinowego a na tym mi zależy dodam ze mam dużą przestrzeń do latania , dobre pole startowe ( stare lotnisko w birczy ) chodz nawet na miejscu chłopaki z przemyśla latają na łace maja pas startowy . Także czekam na propozycje .
madrian Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Do spaliny potrzeba "trochę" zaplecza. Nie jest to impreza dla początkujących z niezbyt zasobnym portfelem. Nie bardzo chyba wiesz czego chcesz, i to była przyczyna twojej porażki ze śmigłowcem. Chcesz od razu i natychmiast i... tanio. Tak to tylko w Erze. Z takim podejściem, twoja kariera pilota samolotowego też może być krótka. To nie jest hobby na tydzień, czy miesiąc, dziś polatam jutro pojadę do Tybetu szukać Yeti. Zacznij od początku. Elektryk, górnopłat z lotkami, z pianki EPP. Naucz się nim poprawnie latać. Potem zmień go na ambitniejszą konstrukcję. Wyposażenie można przekładać, a model odsprzedać. Pakiety można wymieniać i latać dalej. Jak poczujesz że hobby cię wkręca i chcesz czegoś dymiącego, pomału skompletujesz graty do spaliny.
Stoko90 Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Opublikowano 29 Lipca 2009 Do spaliny potrzeba "trochę" zaplecza. Nie jest to impreza dla początkujących z niezbyt zasobnym portfelem. Nie bardzo chyba wiesz czego chcesz, i to była przyczyna twojej porażki ze śmigłowcem. Chcesz od razu i natychmiast i... tanio. Tak to tylko w Erze. Z takim podejściem, twoja kariera pilota samolotowego też może być krótka. To nie jest hobby na tydzień, czy miesiąc, dziś polatam jutro pojadę do Tybetu szukać Yeti. Zacznij od początku. Elektryk, górnopłat z lotkami, z pianki EPP. Naucz się nim poprawnie latać. Potem zmień go na ambitniejszą konstrukcję. Wyposażenie można przekładać, a model odsprzedać. Pakiety można wymieniać i latać dalej. Jak poczujesz że hobby cię wkręca i chcesz czegoś dymiącego, pomału skompletujesz graty do spaliny. Rozumiem doskonale jakie są koszty takiego hobby wyłozyłem ładne pieniądze w moj model smigłowca pełny tuning itp...a na koniec sprzedałem za psie pieniadze. Wniosek jeden nie ma się co napalać na spalinowy model tylko dlatego ze to spalina. Fakt trzeba bedzie się zaopatrzeć w 4 pakiety dobrą łądowarkę i tyle a jaki model wybrać na początek być moze ASW-28 powiem oco chodzi chodzi mi o latanie miedzy innymi z kamerką flycam one lub jakąś inna stowosaną w modelarstwie. Chodzi mi tez zeby latać nie 10 minut lecz 30 na pakiecie lecz to tylko mozliwe w wykorzystaniu termiki? Motoszybowiec odpada prawdopodobne z tego wzgledu iż potem bedę chciał przesiąść się na spaline to nie bedzie to samo co latanie samolotem a motoszybowcem . Więc jaki model proponujesz ??
utopia Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Chcesz od razu i natychmiast i... tanio. Tak to tylko w Erze. hihi mam prośbę ...zapłać jeden mój rachunek za fona a przestaniesz wierzyć w reklamy ( żart)
madrian Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Utopia... Ja ma w Erze fona... Więc wiem, o czym mówisz. :mrgreen: Stoko90 - Spalina to tylko sposób napędu. Jeżeli nastawiasz się na długotrwałe latanie, to spalina ma tę wadę, że trudno ją odpalić w powietrzu, po wyłączeniu napędu. A silnik elektryczny włączasz i wyłączasz kiedy chcesz. A także opada ci kłopot z paliwem toksycznym dla piankowych modeli. Jeśli myślisz też o kamerce, to dobrym wyborem byłby dla ciebie Easy Glider Pro w wersji elektro. To bardzo często wykorzystywana platforma dla kamer. Spokojny, duży model, dobrze szybujący. Jest o nim wiele tematów na forum. Jeśli ci się znudzi szybowanie, możesz się przesiąść na innej klasy elektryczny samolot i sprawdzić jakie latanie ci bardziej pasuje. A kiedy już będziesz chciał iść w konkretnym kierunku i latać większymi modelami, zainwestujesz w spalinę. Elektryka ma tę wspaniałą zaletę, że do pewnego momentu jest tania, prosta i przyjazna w obsłudze. Co ułatwia pierwsze loty. A poza silnikiem i regulatorem, większość wyposażenia przyda ci się pewnie i w spalinowym modelu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.