Skocz do zawartości

Napęd Tunelowy


krys

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek mam pytanie (dosyć obcesowe): czy zetknałeś się juz z modelami z napędem

tunelowym, a w szczególności ze spalinowym napędem tunelowym?

Jeżeli tak, to powinienieś wiedzieć, że tego typu napędy są mało wydajne i trzeba szukać

mocy, albo unikać strat, gdzie tylko sie da :wink:

 

A jeżeli dopiero chcesz coś zbudować, to moim zdaniem 91FX słabo się na tunelowca nadaje. Jego max obroty to około 15000obr/min, gdy specjalny OS 91VR-DF ma obroty duuużo wyższe (a i moc również wyższą jak 2,8KM do 4,8KM).

Ponadto umieszczenie gaźnika i wydechu jest zupełnie inne - wszystko jest w osi tunelu, żeby opory były zminimalizowane i żeby rura rezonansowa ładnie pasowała :)

Zbudować samemu wirnik o średnicy 5-6", który bezpiecznie będzie sie kręcił z takimi obrotami nie będzie łatwo.

Może lepiej adaptować mocny wirnik od napędu elektrycznego?

 

Tu był podobny problem i w treści podano kika linków (jest i cokolwiek o moim spalinowym, później elektrycznym Mig15 :oops: ): http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?p=150531&sid=c055b5fb01e5b48df5a183ab4bc193ee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Mam kolegę klubowego -speca od modeli tunelowych,lata już wiele lat na lotnisku w Katowicach -Muchowcu.Teraz chcemy Go pozyskać do Będzina.Nazywa się Lucjan Wilczak.Zapytam się czy mogę udostępnić nr.telefonu lub e-maila do niego.Pozdrawiam :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.