krzylas Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Rapier Tamten post był rozwinięciem poprzedniego. Chcę z 2 pakietów 3S uzyskać pakiet 6S1P. Pakiet 3S2P miałby za małe napięcie do silnika, który chcę wykorzystać. Mam ten model wraz z instrukcją, nie mam skanera. Jeżeli interesuje Cię coś konkretnego - pytaj, znajdę i podam. Pozdr., Michał W takim razie: 1. Waga twojego modelu do lotu i jego wyposażenie ( rozumiem, że napęd spalinowy ) 2. Jak lata ten model ( krótki opis ) ? 3. Gdzie jest CG ? 4. Czy używasz klapolotek? 5. Czy coś zmodernizowałeś badź czy polecasz coś zmodernizować ? 6. Jakie są podawane w instrukcji wychylenia sterów i jakich ty używasz ? 7. Czy w modelu masz balast , czy udało Ci się wyważyć model samym wyposażeniem ?
Kaper Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Pakiety o tak małych pojemnościach (jak na silnik tej mocy) będą mocno obciążane i lot nie będzie długi. Powinieneś myśleć nad pakietami o większej pojemności. Marcin (i oczywiście Michał) - zerknij kilka postów wcześniej. Moc pobierana przez silnik elektryczny to iloczyn prądu i napięcia. Skoro napięcie (pakiet 6s w porównaniu z 4s) 1,5x większe to prąd do uzyskania tej samej mocy 1,5x mniejszy. Oczywiście jeśli ktoś spróbuje traktować ten silnik przy zasilaniu 6S np. 50A to oczywiście pakiety <3Ah są nienajlepszym pomysłem. Ale: 1. To ma być Cessna a nie np. Mustang 2. Silnik i tak pewnie by długo nie pożył przy >20V i 50A czyli >1000W na wejściu (to jego wyraźnie górny zakres możliwości podawanych przez producenta). Jeśli wierzyć danym ze strony to max sprawności osiąga już od jakichś 15A i potem ta sprawność spada powoli (ale jednak). Proponuję zerknąć na taki wykres (oczywiście to tylko oszacowanie) No i zasadnicze pytanie - ile czasu chcielibyśmy latać. Jeśli normalne loty - timer na 10-12 minut to prąd przy max gazie powinien być w okolicy 10C. czyli pojemność aku ok. 1/10 nominalnego prądu. Jeśli nie zanudzimy się lotem 20 minutowym z jednego ładowania - wówczas pojemnośc już ok. 1/5-1/6 tegoś prądu czyli pakiet o dobre 50-80% cięższy. Im dłużej tym -> cięższy pakiet a zatem -> większa prędkość minimalna i -> większy pobór mocy czyli -> większy pakiet (kółeczko nam się zamyka a model staje się coraz trudniejszy w pilotażu). Pozdrawiam,
marcin133 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Marcin (i oczywiście Michał) - zerknij kilka postów wcześniej. Moc pobierana przez silnik elektryczny to iloczyn prądu i napięcia. Skoro napięcie (pakiet 6s w porównaniu z 4s) 1,5x większe to prąd do uzyskania tej samej mocy 1,5x mniejszy. Oj aby ta teoria szła w parze z praktyką Oczywiście to co piszesz jest faktem. Wiadomo też że to prąd ogranicza silnik to znaczy że na pakiecie 6s ten silnik uzyska maksymalną swoją moc. Jeżeli na tym pakiecie z optymalnym śmigłem osiągi silnika są za wysokie może się okazać że wcale ekonomicznie nie jest stosowanie mniejszego śmigła ograniczając pobierany prąd. Ekonomiczniejsze może być zastosowanie słabszego napięciowo pakietu w tym przypadku 5s. Akurat przy tym napędzie do tego modelu lepiej jest machać ciut większym śmigłem lecz wolniej aniżeli mniejszym ale szybciej. Różnica na pewno będzie w sprawności napędu a to sprawność wyznacza ile warta jest moc. W każdym napędzie i modelu są to dość indywidualne sprawy, nie powiem że jest to reguła ale wierzyć kalkulatorom napędu to właśnie zasilanie 5s byłoby najlepiej trafionym napięciem dla tego konkretnego przypadku - moim zdaniem. Oznacza to że osobiście zwiększałbym pojemność a nie ilość cel, (ograniczał obroty silnika zostawiając prąd jaki jest) - zachowując podobne proporcje wagowe. Przykładowo wg kalkulatora ze strony którą podałeś: - TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv - pakiet 6s - śmigło APC E 10x5 2382g 62MPH - ok 30A - TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv - pakiet 6s - śmigło APC SF 9x6 2795g 72MPH - ok 55A lub - TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv - pakiet 5s - śmigło APC E 11x5,5 2478g 58MPH - ok 30A - TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv - pakiet 5s - śmigło APC E 11x7 2658g 72MPH - ok 38A Jak już ma być 6s to śmigło optymalne tylko obroty ograniczone (Ustawieniami aparatury)
mikon Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Mam ten model wraz z instrukcją, nie mam skanera. Jeżeli interesuje Cię coś konkretnego - pytaj, znajdę i podam. Pozdr., Michał W takim razie: 1. Waga twojego modelu do lotu i jego wyposażenie ( rozumiem, że napęd spalinowy ) 2. Jak lata ten model ( krótki opis ) ? 3. Gdzie jest CG ? 4. Czy używasz klapolotek? 5. Czy coś zmodernizowałeś badź czy polecasz coś zmodernizować ? 6. Jakie są podawane w instrukcji wychylenia sterów i jakich ty używasz ? 7. Czy w modelu masz balast , czy udało Ci się wyważyć model samym wyposażeniem ? 8. Na razie chyba tyle. Nie będzie łatwo, bo modelu jeszcze nie ulotniłem Mało tego, siedzi on wciąż w fabrycznym kartonie i... czeka na odrobinę czasu. Tymczasem zbieram do niego wyposażenie (ale serduszkiem będzie SAITO FA-56). W/g instrukcji, CG znajduje się 73-78 mm od krawędzi natarcia (mierząc w odległości 220mm od osi modelu, chociaż na tym odcinku skrzydło jeszcze się nie zwęża). Wychylenia: ster kierunku 20-25mm w każdą stronę, ster wysokości 15-20mm w każdą stronę, lotki 15-20mm w każdą stronę. Wydaje mi się że ten model może być łatwiejszy w wyważeniu dzięki balsowemu statecznikowi pionowemu (wersja "50" ma statecznik laminowany w formie który pewnie będzie dość ciężki). Na druty podwozia głównego planuję przygotować profilowane osłonki z czegoś lekkiego (balsa oklejona folią?...) żeby dodać więcej uroku temu w sumie ładnemu modelowi. Pozdr., Michał
krzylas Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Kaper, Marcin133:, dziękuję za zainteresowanie i pomoc . Sam już jednak nie wiem co wybrać . Jaka opcja zasilania będzie najlepsza ? Co wybralibyście wy na moim miejscu ? Mikon, dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze kilka pytań: 1: Czy będziesz wycinał klapy / stosował klapolotki ? 2. Czy lotki i stery w twoim modelu też chodzą trochę ciężko ? 3: Jaką producent podaje wagę pustego modelu ? 4: Gdzie kupiłeś model ( pytam z ciekawości ) ?
mikon Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Mikon, dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze kilka pytań:1: Czy będziesz wycinał klapy / stosował klapolotki ? 2. Czy lotki i stery w twoim modelu też chodzą trochę ciężko ? 3: Jaką producent podaje wagę pustego modelu ? 4: Gdzie kupiłeś model ( pytam z ciekawości ) ? Klap nie planuję wycinać (nie chcę też zwiększać wagi); Zawiasy w zestawie są typu "zginanego" wklejane na CA (bez uczciwej ośki)- dużo w ich przypadku zależy od wklejenia jeżeli chodzi o jakość działania. Producent podaje wagę 2500-2650 (z obciążeniem 78-82). Sam model kupiłem w "dziewiczym" stanie na aledrogo, ale to było już ze 2 lata temu (zawsze mi się podobała ta Cessna). Pozdr., Michał
Marek_Spy Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Mam dokladnie taka cessne w remoncie i jedynie co mi zostało to zrobienie przedniej szyby i kapcie na koła . Czy ktos popelnil juz takie kopyto ? Chetnie wypożyczę . Ciekawe czy poleci na ASP 4T 51 ?
mikon Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Ciekawe czy poleci na ASP 4T 51 ? A co ma nie polecieć? Z dobrym silnikiem to nawet drzwi od stodoły Faktem jest że dla 4T zalecają od .52 do .63, ale myślę że nie będziemy sie kłócić o 0.01 cuin Pozdr., Michał
Kaper Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Marek: (zakładając, że nie remontowałeś kątownikami ołowianymi :wink: ) będzie bardzo ładnie latał na czterotakcie w dolnych granicach zalecanej pojemności. No i ten dźwięk 4T - w takim modelu bezcenny. Tak przy okazji - jesteś pewien tego .51 ??? - o ile pamiętam ASP ma w ofercie czterotakty .52 i .61 (zresztą oba zdatne do tego modelu) a .51 - nie. Marcin: Zdecydowanie tak - z pakietów 6s i 4s - najlepszy będzie 5s :devil: i wtedy śmigło 11 cal - skok w zależności od potrzeb prędkościowych (czyli m.in. masy modelu do lotu). jeszcze słówko o kalkulatorze - oczywiście tylko wartości przybliżone i w dodatku wyniki trzeba traktować z pewnym dystansem. np. śmigła SF przy 6 celach bym nie założył. Michał: Podpowiadamy, komentujemy, ale decyzja wyboru musi należeć do Ciebie. Przy odrzuceniu wstępnego pomysłu na wykorzystywanie pakietu(-ów) w innych modelach pakiet 5S do tego silnika + śmigło 11x6(może 7) wydaje się na razie najlepszym rozwiązaniem. Przy obstawianiu na dwa pakiety w szeregu 6s i śmigło dość małe (pewnie coś okolicy 9,5x5 może 9,5x6) może być niezłym pomysłem. Pozdrawiam,
Marek_Spy Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Marek:(zakładając, że nie remontowałeś kątownikami ołowianymi :wink: ) będzie bardzo ładnie latał na czterotakcie w dolnych granicach zalecanej pojemności. No i ten dźwięk 4T - w takim modelu bezcenny. Tak przy okazji - jesteś pewien tego .51 ??? - o ile pamiętam ASP ma w ofercie czterotakty .52 i .61 (zresztą oba zdatne do tego modelu) a .51 - nie. Tak masz racje 52 a nie 51 ... jakąś mi się ubzdurało . Do remontu oczywiscie uzywam tylko olowiu :rotfl:
krzylas Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2009 W modelu będzie więc pakiet LiPo 5S1P 3000 mAh Znalazłem filmy prezentujące ten model : http://www.vimeo.com/516299 i Na 99% jest to Cessna 182 CMPro "40" z dorobionymi klapami.
silvermind Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Czesc Michal jesli jeszcze nie znalazłes a potrzebujesz manuala do cessny to w linku na samym dole pod zdjeciami jest do pobrania manual w PDF do tej wlasnie cessny http://bombayrc.com/product_info.php?cPath=21_24&products_id=82 pzdr Artur
krzylas Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Dziękuję za link. Instrukcja bardzo mi się przyda
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.