Skocz do zawartości

Uszkodzony pakiet li-pol ??


Bartek2220

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie do Was.Mam mały problem z moim pakietem Dualsky 1320Mah 2s.Mianowicie ostatnio na lotnisku wydaje mi sie że uszkodziłem pakiet po tym jak odmówiła w deproniaku posłuszeństwa elektronika.Samolot po prostu spadł.Wszystko ocalało , prócz pakietu.Ma uszkodzoną koszulkę ( no ale to "małe piwo " ) do tego z tyłu ma maluteńką dziurkę...Po powrocie do domu gdy chwyciłem pakiet do ręki wydawał mi się z tyłu tak jakby lekko napuchnięty ( Ale tylko z tyłu ! ) Minęły dwa dni ,sprawdziłem napięcie na celach : na 1 4;13 na drugiej 3;97 ... :shock: I tu moje pytanie czy wystarczyło by zbalansować pakiet ? Od razu dodam że żaden podejrzany zapach się z niego nie wydobył.Przejrzałem dużo tematów na forum i znalazłem m.in że ktoś ma duże dziury w pakietach , zwarcie zrobił , itp.Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogniwa li-pol są akumulatorami mokrymi. Trzeba zwrócić uwagę zachowanie szczelności. W przypadku rozszczelnienia nastepuje odparowanie/osuszenie (wydobywa się zapach) i spadek pojemności. Można spróbować uszczelnić, ale powstałe rozszczelnienie już uszkodziło ogniowo nieodwracalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dołączę do tematu.

 

Mój pakiet: FlightMax 3S 2200mAh. Od upadku samolotu nie chce się naładować... Ładowarka w ogóle nie reaguje gdy podłączam pakiet.

Szybko więc złapałem za miernik i patrzę a cele mają takie napięcie:

0.13 ; 1.25 ; 1.22 :crazy:

Od razu rozebrałem pakiet z koszulki termokurczliwej, patrzę i na tej felernej celi widać wgniecenie na ok 1 mm głębokości, 1 cm długości i 0,5 cm szerokości, a także wybrzuszenie na samym końcu, jakieś 0,7cm... Cela jakby się zapowietrzyła, tzn. pod srebrną folią czuć powietrze...

 

Foto:

dscn1057h.th.jpg

 

Jak myślicie? Czy to wina pakietu czy ładowarki? Ładowarka to prosta E-Sky EK2-0851 (7,4V-11,1V).

 

Teraz ciekawe pytanie, czy mogę zrobić sobie pakiet 2S z tego, jeżeli tylko jedna cela jest zła? I ile by miał mAh?

 

I pytanie, czy da radę zrobić pakiet z akumulatorków do telefonu? :roll:

 

 

EDIT: pakiet to 3S 2200mAh 20C. Po odjęciu jednej celi będzie 2s ?mAh ?C ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, np. od nokii

Pytanie naprowadzające: jaki prąd ciągnie nokia, a jaki twój silnik?

Pytanie pomocnicze: czy nie uważasz, że gdyby tak się dało, to prawie wszyscy by tak robili, a przynajmniej bez trudu można byłoby znaleźć taką informację?

 

EDIT: byłem drugi :evil:

 

;-) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pakiet: FlightMax 3S 2200mAh.
Teraz mam pakiet 2s tylko jaki?

Eeee.... FlightMax! :shock:

 

 

 

Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Marka pozostaje ta sama, pojemność też. Tak jak napisałeś, zmienia się liczba cel z 3S na 2S, czyli mniejsza się napięcie pakietu (z nominalnego 11,1 V na 7,4 V). Zwróć uwagę, że przełoży się to na mniejsze obroty silnika - żeby osiągnąć taki sam ciąg jak na 3S, będziesz musiał dać większe śmigło, ale zwiększy to pobór prądu. Regulator wytrzyma? Zespół napędowy będzie też pracował krócej na tym pakiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.