Skocz do zawartości

Skłon silnika pchającego


ECO400

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pewien dylemat. Czy wykłon silnika taki jak na zdjęciu jest odpowiedni czy raczej sporo za duży :?:

 

Dołączona grafika

 

Proszę o pilną odpowiedź. Pozdrawiam.

Gość Anonymous
Opublikowano

To jest o wiele za dużo !

A ja nie byłbym taki pewien. Po moich doświadczeniach z trzema EasyStarami (każdy inny napęd) i z latającym skrzydłem z napędem pchającym, powiedziałbym, że wstępnie wygląda OK. Moja rada: tak zrobić mocowanie silnika, by dość łatwo dawał się ten skłon i wykłon jeszcze zmienić. Przy takich własnych konstrukcjach najlepiej te kąty dobrać doświadczalnie.
Opublikowano

tylko pomiędzy ES a moim modelem jest jedna różnica. ES ma silnik około 5cm nad skrzydłem a w moim modelu jest okn 2cm pod skrzydłem. Czy to ma jakiś znaczenie dla kąta silnika :?:

Gość Anonymous
Opublikowano

tylko pomiędzy ES a moim modelem jest jedna różnica. ES ma silnik około 5cm nad skrzydłem a w moim modelu jest okn 2cm pod skrzydłem. Czy to ma jakiś znaczenie dla kąta silnika

To fakt :| Patrząc na Twoje zdjęcie jakoś tego nie zajażyłem :oops:

Tu http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=881734 opisana jest fajna, nieco podobna konstrukcja ale z napędem ciągnacym.

Opublikowano

Jak na moje oko skłon jest zbyt duży,myślę że wystarczyłyby 2-3*,ale nie dam sobie głowy uciąć,najlepiej tak zamontuj silnik,abyś mógł to regulować podkładkami i wtedy już sobie wszystko podczas oblatywania wyregulujesz.

Opublikowano

Z tego co kiedyś wyczytałem to oś silnika powinna przebiegać prawie w SC...

Czy ktoś to potwierdzi? Czy rzeczywiście w każdym modelu tak powinien być dobrany skłon?

 

Skłon silnika to kąt zawarty pomiędzy osią śmigła a osią podłużną kadłuba który to ustawia się w górę lub w dół w zależności od typu konstrukcji.

Opublikowano

ja kiedyś robiąc model "Ajoo" coś ala ES wyczytałem że w napędzie pchającym skłon ustawia się zależnie od "chyba" osi podłużnej modelu tj, jeżeli silnik jest nad osią to powinien być ustawiony do góry jak pod osią to w dół. Ale jaki napęd pchający będzie poniżej osi ?.

 

najprostrzy sposób regulacji to mocowane silnika postopadle do osi modelu a ustawianie skłonu czy też wykłonu przy użyciu podkładek pod śrubki mocujące silnik.

Opublikowano

Mam pewien dylemat. Czy wykłon silnika taki jak na zdjęciu jest odpowiedni czy raczej sporo za duży :?:

 

Według mnie - tak. Skłon powinien być raczej na zero a może nawet lekko w dół - zależy to jeszcze m.in od skosu (trochę też od wzniosu) skrzydła, mocy silnika, położenia środka ciężkości w pionie, profilu i 100 innych czynników.

 

Jeszcze jedna uwaga - może to wina fotki (jeśli tak, to OK), ale śmigło wygląda na zamontowane w stronę ciągnącą. Do pracy pchającej trzeba je przekręcić krawędzią natarcia DO silnika.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Ale jaki napęd pchający będzie poniżej osi ?.

W latającym skrzydełku, albo w FJ.

Ja bym raczej nie patrzył na oś modelu, ale na środek oporu aerodynamicznego, albo inaczej punkt przyłożenia siły oporu. Wypada on zwykle w okolicach skrzydeł, ale niekoniecznie. Jeśli silnik jest np. powyżej tego punktu, to model będzie w locie miał tendencję do pochylania dziobu. W związku z tym skłon robimy tak, żeby temu zjawisku przeciwdziałać.

A wielkość skłonu zależy od odległości osi śmigła od środka siężkości modelu. Czym bliżej, tym większy skłon.

I zasada się raczej nie zmienia, czy to jest napęd pchający czy ciągnący.

Opublikowano

Z tego co kiedyś wyczytałem to oś silnika powinna przebiegać prawie w SC...

Czy ktoś to potwierdzi? Czy rzeczywiście w każdym modelu tak powinien być dobrany skłon?

W tym temacie http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4073&postdays=0&postorder=asc&highlight=platforma+kralla&start=45 jest przypadek kiedy rzeczywiście najlepiej byłoby,żeby oś silnika przechodziła przez SC,ale tam sytuacja jest trochę inna niż tutaj.

Opublikowano

Jeszcze jedna uwaga - może to wina fotki (jeśli tak, to OK), ale śmigło wygląda na zamontowane w stronę ciągnącą. Do pracy pchającej trzeba je przekręcić krawędzią natarcia DO silnika.

masz racje śmigło jest założone odwrotnie. założyłem je tylko do zdjęcia.

 

EDIT:

zrobiłem dość proporcjonalny rysunek. Czarna kreska za skrzydłem to aktualne położenie śmigła a czerwona to taka jak moim zdaniem powinno być, czyli skłon 0* i wykłon w lewo 1,5* (patrząc od tył)

 

Dołączona grafika

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.