Jump to content

Skłon silnika pchającego


ECO400

Recommended Posts

Guest Anonymous

To jest o wiele za dużo !

A ja nie byłbym taki pewien. Po moich doświadczeniach z trzema EasyStarami (każdy inny napęd) i z latającym skrzydłem z napędem pchającym, powiedziałbym, że wstępnie wygląda OK. Moja rada: tak zrobić mocowanie silnika, by dość łatwo dawał się ten skłon i wykłon jeszcze zmienić. Przy takich własnych konstrukcjach najlepiej te kąty dobrać doświadczalnie.
Link to comment
Share on other sites

tylko pomiędzy ES a moim modelem jest jedna różnica. ES ma silnik około 5cm nad skrzydłem a w moim modelu jest okn 2cm pod skrzydłem. Czy to ma jakiś znaczenie dla kąta silnika :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

tylko pomiędzy ES a moim modelem jest jedna różnica. ES ma silnik około 5cm nad skrzydłem a w moim modelu jest okn 2cm pod skrzydłem. Czy to ma jakiś znaczenie dla kąta silnika

To fakt :| Patrząc na Twoje zdjęcie jakoś tego nie zajażyłem :oops:

Tu http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=881734 opisana jest fajna, nieco podobna konstrukcja ale z napędem ciągnacym.

Link to comment
Share on other sites

Jak na moje oko skłon jest zbyt duży,myślę że wystarczyłyby 2-3*,ale nie dam sobie głowy uciąć,najlepiej tak zamontuj silnik,abyś mógł to regulować podkładkami i wtedy już sobie wszystko podczas oblatywania wyregulujesz.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co kiedyś wyczytałem to oś silnika powinna przebiegać prawie w SC...

Czy ktoś to potwierdzi? Czy rzeczywiście w każdym modelu tak powinien być dobrany skłon?

 

Skłon silnika to kąt zawarty pomiędzy osią śmigła a osią podłużną kadłuba który to ustawia się w górę lub w dół w zależności od typu konstrukcji.

Link to comment
Share on other sites

ja kiedyś robiąc model "Ajoo" coś ala ES wyczytałem że w napędzie pchającym skłon ustawia się zależnie od "chyba" osi podłużnej modelu tj, jeżeli silnik jest nad osią to powinien być ustawiony do góry jak pod osią to w dół. Ale jaki napęd pchający będzie poniżej osi ?.

 

najprostrzy sposób regulacji to mocowane silnika postopadle do osi modelu a ustawianie skłonu czy też wykłonu przy użyciu podkładek pod śrubki mocujące silnik.

Link to comment
Share on other sites

Mam pewien dylemat. Czy wykłon silnika taki jak na zdjęciu jest odpowiedni czy raczej sporo za duży :?:

 

Według mnie - tak. Skłon powinien być raczej na zero a może nawet lekko w dół - zależy to jeszcze m.in od skosu (trochę też od wzniosu) skrzydła, mocy silnika, położenia środka ciężkości w pionie, profilu i 100 innych czynników.

 

Jeszcze jedna uwaga - może to wina fotki (jeśli tak, to OK), ale śmigło wygląda na zamontowane w stronę ciągnącą. Do pracy pchającej trzeba je przekręcić krawędzią natarcia DO silnika.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Ale jaki napęd pchający będzie poniżej osi ?.

W latającym skrzydełku, albo w FJ.

Ja bym raczej nie patrzył na oś modelu, ale na środek oporu aerodynamicznego, albo inaczej punkt przyłożenia siły oporu. Wypada on zwykle w okolicach skrzydeł, ale niekoniecznie. Jeśli silnik jest np. powyżej tego punktu, to model będzie w locie miał tendencję do pochylania dziobu. W związku z tym skłon robimy tak, żeby temu zjawisku przeciwdziałać.

A wielkość skłonu zależy od odległości osi śmigła od środka siężkości modelu. Czym bliżej, tym większy skłon.

I zasada się raczej nie zmienia, czy to jest napęd pchający czy ciągnący.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co kiedyś wyczytałem to oś silnika powinna przebiegać prawie w SC...

Czy ktoś to potwierdzi? Czy rzeczywiście w każdym modelu tak powinien być dobrany skłon?

W tym temacie http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4073&postdays=0&postorder=asc&highlight=platforma+kralla&start=45 jest przypadek kiedy rzeczywiście najlepiej byłoby,żeby oś silnika przechodziła przez SC,ale tam sytuacja jest trochę inna niż tutaj.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedna uwaga - może to wina fotki (jeśli tak, to OK), ale śmigło wygląda na zamontowane w stronę ciągnącą. Do pracy pchającej trzeba je przekręcić krawędzią natarcia DO silnika.

masz racje śmigło jest założone odwrotnie. założyłem je tylko do zdjęcia.

 

EDIT:

zrobiłem dość proporcjonalny rysunek. Czarna kreska za skrzydłem to aktualne położenie śmigła a czerwona to taka jak moim zdaniem powinno być, czyli skłon 0* i wykłon w lewo 1,5* (patrząc od tył)

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.