ECO400 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Witam. Mam pewien dylemat. Czy wykłon silnika taki jak na zdjęciu jest odpowiedni czy raczej sporo za duży :?: Proszę o pilną odpowiedź. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 to jest w góre czy w prawo ? a może w dół?? To jest o wiele za dużo ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Dodaj że skrzydło jest wyżej Ja stawiam na to aby w ogóle go nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 to jest w góre czy w prawow górę i w lewo (patrząc od tył) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 zmniejsz o 1-2st. i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 zmniejsz o 1-2st. i będzie ok.jesteś pewien??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Możesz zapytać jeszcze kogoś innego ale ja zmniejszył bym o 1-1.5st. Będzie OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 To jest o wiele za dużo !A ja nie byłbym taki pewien. Po moich doświadczeniach z trzema EasyStarami (każdy inny napęd) i z latającym skrzydłem z napędem pchającym, powiedziałbym, że wstępnie wygląda OK. Moja rada: tak zrobić mocowanie silnika, by dość łatwo dawał się ten skłon i wykłon jeszcze zmienić. Przy takich własnych konstrukcjach najlepiej te kąty dobrać doświadczalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 tylko pomiędzy ES a moim modelem jest jedna różnica. ES ma silnik około 5cm nad skrzydłem a w moim modelu jest okn 2cm pod skrzydłem. Czy to ma jakiś znaczenie dla kąta silnika :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Z tego co kiedyś wyczytałem to oś silnika powinna przebiegać prawie w SC więc w tym przypadku było by odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 tylko pomiędzy ES a moim modelem jest jedna różnica. ES ma silnik około 5cm nad skrzydłem a w moim modelu jest okn 2cm pod skrzydłem. Czy to ma jakiś znaczenie dla kąta silnikaTo fakt :| Patrząc na Twoje zdjęcie jakoś tego nie zajażyłem :oops:Tu http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=881734 opisana jest fajna, nieco podobna konstrukcja ale z napędem ciągnacym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 http://static.rcgroups.com/forums/attachments/1/6/3/3/1/7/a1925637-151-F-Plane.png z tego co widzę to silnik powinien być bez żadnego wykłonu... tak :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Jak na moje oko skłon jest zbyt duży,myślę że wystarczyłyby 2-3*,ale nie dam sobie głowy uciąć,najlepiej tak zamontuj silnik,abyś mógł to regulować podkładkami i wtedy już sobie wszystko podczas oblatywania wyregulujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 SKŁON panowie, SKŁON! Wykłon jest na boki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjgajewski Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Z tego co kiedyś wyczytałem to oś silnika powinna przebiegać prawie w SC...Czy ktoś to potwierdzi? Czy rzeczywiście w każdym modelu tak powinien być dobrany skłon? Skłon silnika to kąt zawarty pomiędzy osią śmigła a osią podłużną kadłuba który to ustawia się w górę lub w dół w zależności od typu konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 ja kiedyś robiąc model "Ajoo" coś ala ES wyczytałem że w napędzie pchającym skłon ustawia się zależnie od "chyba" osi podłużnej modelu tj, jeżeli silnik jest nad osią to powinien być ustawiony do góry jak pod osią to w dół. Ale jaki napęd pchający będzie poniżej osi ?. najprostrzy sposób regulacji to mocowane silnika postopadle do osi modelu a ustawianie skłonu czy też wykłonu przy użyciu podkładek pod śrubki mocujące silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaper Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Mam pewien dylemat. Czy wykłon silnika taki jak na zdjęciu jest odpowiedni czy raczej sporo za duży :?: Według mnie - tak. Skłon powinien być raczej na zero a może nawet lekko w dół - zależy to jeszcze m.in od skosu (trochę też od wzniosu) skrzydła, mocy silnika, położenia środka ciężkości w pionie, profilu i 100 innych czynników. Jeszcze jedna uwaga - może to wina fotki (jeśli tak, to OK), ale śmigło wygląda na zamontowane w stronę ciągnącą. Do pracy pchającej trzeba je przekręcić krawędzią natarcia DO silnika. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Ale jaki napęd pchający będzie poniżej osi ?.W latającym skrzydełku, albo w FJ.Ja bym raczej nie patrzył na oś modelu, ale na środek oporu aerodynamicznego, albo inaczej punkt przyłożenia siły oporu. Wypada on zwykle w okolicach skrzydeł, ale niekoniecznie. Jeśli silnik jest np. powyżej tego punktu, to model będzie w locie miał tendencję do pochylania dziobu. W związku z tym skłon robimy tak, żeby temu zjawisku przeciwdziałać. A wielkość skłonu zależy od odległości osi śmigła od środka siężkości modelu. Czym bliżej, tym większy skłon. I zasada się raczej nie zmienia, czy to jest napęd pchający czy ciągnący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khertal Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Z tego co kiedyś wyczytałem to oś silnika powinna przebiegać prawie w SC...Czy ktoś to potwierdzi? Czy rzeczywiście w każdym modelu tak powinien być dobrany skłon? W tym temacie http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4073&postdays=0&postorder=asc&highlight=platforma+kralla&start=45 jest przypadek kiedy rzeczywiście najlepiej byłoby,żeby oś silnika przechodziła przez SC,ale tam sytuacja jest trochę inna niż tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Jeszcze jedna uwaga - może to wina fotki (jeśli tak, to OK), ale śmigło wygląda na zamontowane w stronę ciągnącą. Do pracy pchającej trzeba je przekręcić krawędzią natarcia DO silnika.masz racje śmigło jest założone odwrotnie. założyłem je tylko do zdjęcia. EDIT: zrobiłem dość proporcjonalny rysunek. Czarna kreska za skrzydłem to aktualne położenie śmigła a czerwona to taka jak moim zdaniem powinno być, czyli skłon 0* i wykłon w lewo 1,5* (patrząc od tył) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.