Skocz do zawartości

Kangaroo Graupnera - przeróbka na turbine spalinową


Leda_g

Rekomendowane odpowiedzi

To moze od razu pomysl o turbince Jet Joe- podstawowa wersja juz od 700 dolarow

Jet Joe

Niestety te turbiny mają adekwatną cenę do jakości , ja osobiście ich nie polecam ,lepiej dołożyć i kupic coś używanego np. JETCAT-a. Wcześniej warto zapytać Tomka Kicińskiego o obecną cenę turbin GTM . W tym miejscu pochwalę sie swoim nowym nabytkiem Sim JetDołączona grafika

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ebay to jedyne zródło na używanego jeta.Pare lat temu kupiłem tam używanego Franka TJ 67 silnik wypracował u mnie ok. 16 godz. bez żadnych problemów ,sprzedałem go nastepnie koledze...Odnośnie Twojego "kangura" ,który latał wcześniej w Częstochowie :wink: ,myśle ze to najlepszy wybór na trening przed jetem, jego nastepca Hot Spot jest mniej przyjemny w pilotażu ...

p.s Odcinek rurki z anodowanym na czerwono radiatorem w Twoim modelu to moja robota ;D

 

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przez zimkę przeróbka modelu na napęd elektryczny...

Czytając Twój temat o przenośnym lotnisku znalazłem link do Hot Spota w wersji elektrycznej:LINK

I wszystko świetnie, tylko brak wycia EDF (o dźwięku prawdziwej turbiny nie wspomnę) - normalny odgłos śmigła (w locie) psuje wszystko.

W swoim projekcie nie pokręcisz śmigłem szybciej niż 8000obr/min ( a tyle osiąga ten z linku).

Myślałeś o tym, czyli o wyższych obrotach na mniejszym śmigle (czyli minimum obrotów w locie takie jak u nich maximum :roll: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając Twój temat o przenośnym lotnisku znalazłem link do Hot Spota w wersji elektrycznej:LINK

I wszystko świetnie, tylko brak wycia EDF (o dźwięku prawdziwej turbiny nie wspomnę) - normalny odgłos śmigła (w locie) psuje wszystko.

W swoim projekcie nie pokręcisz śmigłem szybciej niż 8000obr/min ( a tyle osiąga ten z linku).

Myślałeś o tym, czyli o wyższych obrotach na mniejszym śmigle (czyli minimum obrotów w locie takie jak u nich maximum

Masz rację, ale wcale nie zrezygnowałem z turbiny spalinowej ani też tym bardziej Jet.

Nie chcę tego spalinowego silnika zajechać w tym modelu (wole go wpakować do czegoś gdzie go nie będzie widać z turbiną (MIG-15 lub ISKRA)

A ten Kangaro ma służyć do nauki wlatania się takimi modelami, a jako że trochę mam elektryki i mniej jest zabawy przed startem z modelami elektrycznymi to tak zdecydowałem że przerabiam go na taki napęd, przy okazji doprowadzając go do możliwości zamontowania prawdziwej turbiny. Trochę trzeba przerobić tył modelu.

Silnik elektryczny zamontowany bedzie na mocowanej do łoża wieżyczce.

inna sprawa że silniki elektryczne inaczej sie zbierają z mocą jak prawdziwe turbiny i boje się nabrać niezdrowch nawyków przy lataniu.

Co do samego napedu to nie myślę o biciu rekordów prędkości, dobieram raczej pod przyszłe potrzeby (aby to wpakować potem w jakiś duży model)

 

A na turbinach Jet też można latać wolno. Nikt nie powiedział że musze od razu bić 250km/h i rozwalić model. To nie na początek (za droga zabawka)

 

A na taki gwizd turbiny trochę musze poczekać (myslę że na wiosnę coś konkretnego sie urodzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inna sprawa że silniki elektryczne inaczej sie zbierają z mocą jak prawdziwe turbiny i boje się nabrać niezdrowch nawyków przy lataniu.

Odnośnie akceleracji (przyśpieszenia) turbin to nie odbywa się to liniowo ,obecnie produkowane mają ok 3s do 50%obr. i ok. 1s od 50%obrotów do max. Raczej nie lata się na minimum ale zawsze czas zwłoki trzeba brać pod uwagę

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie produkowane mają ok 3s do 50%obr. i ok. 1s od 50%obrotów do max. Raczej nie lata się na minimum ale zawsze czas zwłoki trzeba brać pod uwagę

Dlatego zastanawiam się czy nie zamontować jakiegoś spowalniacza na gazie, przy lataniu na elektryku.

Bo jak przesiąde się na turbinkę to mogę się czasami zdziwić :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.