Ada- Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Witam Szukam planów prostego w budowie trenerka pod silnik 10cm. Pozdrawiam
instruktor Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 "prostego w budowie trenerka pod silnik 10cm" moja rada zmniejsz nieco ten silnik i będzie łatwiej
Ada- Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Tylko taki mam :rotfl: Silnik zrobił jeden lot w elektrycznym modelu zefirka Krótki lot, zawrót w miejscu i na prostej pękło skrzydło :mrgreen: To jak? Znajdzie się coś? Rozpiętość ok. 1.5m będzie ok?
Łukasz K. Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 pod silnik spalinowy to jakis piperek ponad 2 m
karlem Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Ada$, Nie, nie będzie ok. Pełnokrwiste akrobaty na silnik .61 miały rozpiętość ok 1600-1650 mm. Ten silnik jest za duży/mocny, bo musiałby to być trener ok. 2 m rozpiętości, czyli dużo materiału, duża bezwładność modelu = większe szanse na wglebienie. Co to za silnik? Może spróbuj w dziale giełda zamienić go na coś mniejszego 3,5 - 6,5 ccm.
Slawek_9000 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 nie ma za mocnych silników :devil: Ada$, jak chcesz możesz wziąć ode mnie kadłub do Canary40, to duży trenerek , dorobisz mu skrzydła na 1,60-1,70 i będziesz miał fajny model do latania na początek. Kadłub jest cały dobry, z popychaczami, nie ma tylko przedniego kółka (poszło do cessny), ale możesz przerobić na 2 kołowe podwozie co nawet na trawę jest lepsze. IMHO trenerka trzeba kupić, nie warto go robić, bo po 10 lotach przestanie ci wystarczać, jak masz coś robić to już jakąś akrobatkę tylko nie 3D ale klasyczną, tym się też lata nieźle może nawet lepiej niż trenerkiem.
Jano Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Napisz co to za silnik "marka".Zgadzam się z Sławkiem byle nie był za ciężki. Może mógłbym wymienić się z tobą mam na zbyciu osmaxa 46la który wypalił z 4l paliwa i latał w trenerku, w tej chwili jest na zapasie.Jeśli Twój silnik jest droższy od mojego mogę ewentualnie dopłacić.Do Twojego silnika ten trener jest w sam raz. http://www.nastik.pl/phoenix-trainer-p-1464.html Jeśli chcesz budować sam to musiałbyś zrobić podobny.(wymiary)
Ada- Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Dziękuje za zainteresowanie się tematem. Silnik to ASP który wbrew pozorom dobrze chodzi. Z śmigłem 12x6 utrzymał 1.8kg model na 1/3 gazu :crazy: Na kupowanie modelu nie mam funduszy. Prawde mówiąc nie mam pojęcia jak wystrugać samolot z sterty balsy a potem okleić go folią :oops: Myślałem o czymś z depronu i szybkim klejeniu tego klejem na gorąco. Panie Sławku, chętnie przyjme taki kadłub lecz do łodzi mam prawie 200km :| można by to jakoś wysłać? oczywiście pokryje wszystkie koszty... Wymiana silnika na mniejszy niech pozostanie ostatecznością...
Jano Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Musisz się zdecydować.Jak chcesz spalinę(10ccm) to zapomnij o depronie.Jak chcesz depron to zapomnij o spalinie.Zaglądnij do działu elektryki tam znadziesz coś dla siebie,jak chcesz zbudować coś z pianki.
karlem Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 nie ma za mocnych silników Święte słowa :wink:
Slawek_9000 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 z kadlubem jest tak: szukasz połączenia PKSu z Łodzi do Twojej miejscowości, i ja nadaję na dworcu a Ty sobie odbierasz, to jest tanie i pewne, ze nic się modelowi nie stanie. Do paczki mogę włożyć resztki skrzydeł , żebyś wiedział jak mniej więcej ma wyglądać to co chcesz zrobić. Od biedy , może byś to nawet i naprawić, przy odrobinie pomocy jakiegoś modelarza. W tzw międzyczasie musisz sobie zrobić warsztacik, czyli poczytaj na forum co będziesz potrzebował (deska, papier ścierny na klocku, nóż i szpilki to minimum). co do szczegółów- PW
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.