Skocz do zawartości

Ultimate 950mm rozpiętości-znowu elektryczny napęd


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki tu spokój, nananana ;)

 

Ultimate się okleja. Całkiem zgrabnie to wychodzi. Waga przed oklejaniem, nie wiem czy pisałem - 590g. Dojdzie podwozie, wyposażenie, maska i kabinka. Powinienem się zmieścić w 1200g do lotu, a wtedy będę miał fajnego funfly'a :)

 

Oklejanie folią z HC, pierwszy raz nią oklejam (wcześniej tylko testowałem) i jestem naprawdę zachwycony. Klei się przy niższej temperaturze niż Oracover, lepiej się naciąga, minus jest taki że kurczy się na tyle mocno (szczególnie niebieska) że potrafi wyginać elementy - widać to było szczególnie w przypadku statecznika poziomego. No i może jeszcze jeden minusik - Oracover można naprawdę mocno zgrzać, zanim zacznie się niszczyć, tu jest nieco gorzej - łatwiej przygrzać folę tak, że już się nie naciąga ale za to marszczy i niszczy. Mimo to, ocena za cenę: 10/10, łatwość oklejania 9/10, stosunek cena/jakość jakieś 15/10. Polecam bardzo mocno!

 

I na koniec foteczka :)

 

Dołączona grafika

 

EDIT:

 

Długo, długo nic się tu nie działo. No ale zacznie ;) Model jest oklejony, a ja właśnie czekam na stężenie żelkotu na formie maski :) Jak dobrze pójdzie jutro nastąpi uroczyste otwarcie formy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 5 miesięcy temu...

Jak tam Paweł Twój ultimate? Ja swojego zdjąłem z szafy i zacząłem przy nim dłubać. Chcę pokończyć te wszystkie niepokończone modele. Kiepsko mam z kabinką bo przerobiłem do Edge a Mirek nie ma kabinek od extry i zdaje się że nie będzie miał jednej na zbyciu.

Dorwałem rzuty ultimate 20-300 , i na ich podstawie mam zamiar wyrysować ultralekki model 1250mm . Co niektórych , słynnych już z powiedzonek "stery jak u trenera" informuję iż ster kierunku ma prawie 6dm2 więc takimi stwierdzeniami mogą narazić się na śmieszność :D

W każdym razie, model 1250mm , długość 1440 , waga nieokreślona, pow nośna (bez uwzględniania usterzenia) to 49dm2 (efektywna). Kierunek w pull-pull, konstrukcja- balsa, węgiel, balsosklejka 2,6mm. Reszta wyjdzie w praniu. Usterzenie będzie konstrukcyjne, całobalsowe, kesony w usterzeniu poziomym ażurowane a w stateczniku pionowym pełne z balsy 1,5mm. Kadłub z basloskiejki z minimalnym jej użyciem, większość wzmocnień z węgla 2,5x1,5mm. Maska silnika dwuczęściowa- będzie łatwiej wykonać kopyto i samą maskę. Model raczej będzie niekomercyjny- produkcja KIT-ów jest kompletnie nieopłacalna i szkoda sobie tym nawet głowę zawracać.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że będą profilowane stateczniki. Zapomniałem dopisać. Nie wiem czy wieksza od Haikonga bo tej firmy nie znam. Generalnie pow całkowita to 53dm2 ale około 4dm2 przypada w kadłubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem okazji latać dwupłatem ale z tego co rozmawiałem z osobami latającymi takimi modelami to nie ma efektu machania skrzydłami przy przeciągnięciu. Ponieważ wiem o tym z rozmów a nie z praktyki dlatego dokończę swojego ulta 106cm a tego 1250 po zaprojektowaniu wytnę i oblatam. Taki jest plan.

 

Wstępny projekt boczku, ażury są ogromne, najwiekszy prawie 190x120mm, nie obejdzie sie bez węglowych rozpórek. Tym razem pomyslę o przeniesieniu napędu SW za pomocą popychaczy węglowych. Odejdzie masa serwa z ogona. Relacji z projektowania nie będzie.

 

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.