Skocz do zawartości

Jaki model na drugi samolot?


markac

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Znudziła mi się już moja Cessna TW-745, chociaż jeszcze nią polatam, póki jest w dobrym stanie, ale szukam już coś innego, bo brakuje mi lotek. Myślę, że może to być także górnopłatowiec rekreacyjny i najczęściej polecanym jest MiniMag, ale jest bardzo podobny do tego, który mam teraz, więc pewnie nie będzie mnie tak już cieszył jego wygląd.

Podwozie wygląda tak samo kiepsko i pewnie się wygina przy każdym lądowaniu.

Szybowce na razie mnie nie pociągają, bo są zbyt monotonne i nie nadają się do niskich lotów, a lubię samolotem nisko latać :) Dobrze, żeby chociaż trochę wyglądał jak prawdziwy samolot, czyli jakaś makieta?

 

PS. Przerobienie obecnego samolotu jest niemożliwe, mimo, że same lotki można zrobić.

W zestawie były serwa 5-żyłkowe i do tego odbiornika nie podłączę 3-żyłkowych, chyba, że są jakieś przejściówki o których nie wiem, ale wolałbym już tego samolotu nie modyfikować.

Do nowego samolotu będzie już oczywiście nowa aparatura i cała elektronika.

Opublikowano

Raczej trener. Akrobat zostawię sobie na koniec. Jakoś nie pociągają mnie te sprasowane styropiany z bebechami na zewnątrz, więc musiałbym tutaj od razu rzucić większą kasą na coś z balsy i spalinkę, ale najpierw chcę dość sporo potrenować. Odpowiadając na pytanie, tak chce kupić gotowca, lub prawie gotowca, ale na pewno nie budować od podstaw wg. planów. Jeszcze nie czas na to i nie mam zaplecza. Wystarczającą przyjemność sprawia mi samo latanie.

 

PS. Ale ze mnie esteta :)

Opublikowano

Brakuje mi informacji czy wolisz spalinę, czy elektryka, więc mam 2 propozycje:

at 40l - miałem okazję tym latać i nie powiem - fajnie to lata. Troszkę inaczej niż trenerek, a cenowo atrakcyjnie.

yak 54 epp - mam od niedawna i bardzo sobie chwalę. Model + osprzęt zamknął mi się w 100$(bez odbiornika), a lata kapitalnie. Wbrew pozorom nie jest to deskolot, tylko normalne profilowane skrzydło i pełny kadłub.

Opublikowano

dukeroger, będę miał jednak trudny wybór, ale dobrze trafiłeś. Spodobał mi się Spitfire http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6365 , ale trochę się boję, że za szybko... Mam złe wspomnienia z Corsair F4U, a ten ze styropianu nie jest i po upadku raczej na miejscu ciężko będzie naprawić. Rozsądek mi mówi, że powinienem jeszcze zaczekać z nim.

 

A co myślicie o Soaraction EP ARF ?

Opublikowano

To ja już bym wolał MiniMag'a model sprawdzony, od renomowanej firmy, a w tej samej cenie

Tylko, że MiniMag jest zrobiony pod silnik szczotkowy i trzeba zrobić łoże, a z lotkami też chyba trzeba coś przerabiać. Nie za bardzo rożni się od mojej Cessny, a odmiana jakaś by się przydała :)

Opublikowano

Nic z lotkami nie trzeba przerabiać, a jeśli chodzi o silnik, to jeśli się kupie odpowiednie też nie trzeba kombinować tylko na oryginalnej wrędze zamontować. Model jest naprawdę ŚWIETNY, A nawet zrobienie łoża to jest 1 wieczór roboty.

Opublikowano

Soaraction - konstrukcja balsowo - sklejkowa -> zalezy jaki z ciebie kozak ale jak sie dopiero uczysz i to ma byc trener to EPP chyba jednak lepsze, kilka razy mi nieposzlo i krecik byl a szkody daje sie naprawic w kilka minut.

 

Dragonfly jest z EPP, model jest dosc ladnie wykonany i fajnie sie zachowuje w powietrzu. Ja wyposazenie zestawialem z PerfectHobby i jest to przyzwoity komplet. 15min latania na lipolku 1250mAh. Jak cos moge ci tu wypisac taki zestaw. Obciazalem go do tego kamerka CamFlyOne2 i bez trudu sobie z nia radzi.

 

Co do pomyslu Spitfire'a - IMO zapomnij o tym, to nie jest model do uczenia sie, ogolnie samoloty mysliwskie sa srednio wybaczajacymi konstrukcjami, nie powstaly do latwego pilotazu, oczywiscie model sie znaczaco rozni o pierwowzoru ale pewnych rzeczy sie nie przeskoczy (bo nie przypominal by model pierwowzoru).

Opublikowano

Zdecydowałem się na MiniMaga. Prosiłbym o informacje jakim silnikiem (inrunner czy outrunner) zastąpić standardowy Permax 400, bo nie mam zielonego pojęcia, jakie będzie mocowanie w tym modelu i jaki typ silnika zastosować. Parametry silnika sobie już sam dopasuję :)

 

Aktualizacja.

Zamówiłem już regulator do silnika szczotkowego. Nie moglem już dłużej czekać, bo od dwóch tygodni szukałem modelu, a i Zima niedługo :) Na ten sezon powinno wystarczyć :wink:

Opublikowano

Na 400 model też super lata. Ja w swoim wstałem bezszczotkę tylko dlatego, że skrzywiłem wał... Silnik to outrunner, innrunery mają za wysokie KV. W swoim miałem silnik 3530C i uważam, że przedobrzyłem. Silnik o rozmiar mniejszy byłby idealny. (2217 też może być) Oczywiście ja mówię tylko o silnikach Turnigy, bo na takich latam

Opublikowano

Z czego jest w końcu zrobiony Minimag? Piszą, że z Elaporu (EPP). Na forum spotykam się z informacją, że to nie EPP. Kupiłem klej do klejenia EPP i teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem? Czy może powinienem kupić klej CA do styropianu? :x

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.