Pawel_W Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Ważne jest wzmocnienie podwozia, i nie ma problemu ze smigłami 20 cali. Czyli rozumiem że podwozie "seryjne" tylko wzmocnione? Adam - gdzie mocowałeś regiel?
Adam B. Opublikowano 21 Września 2009 Autor Opublikowano 21 Września 2009 Adam - gdzie mocowałeś regiel?Regiel wisi sobie spokojnie w komorze za wręgą silnikową. U mnie specjalnie nie potrzebuje przy tym śmigle chłodzenia ale pewnie trzeba to będzie zmienić. Czy kolega "wotoma" mógłby zdradzić jak wygląda to wzmocnienie podwozia. Ja jakoś nie widzę przy tym prześwicie śmigła 20 calowego.
Pawel_W Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Mierzyłeś może prądy jakie są na tym śmigle? Chyba zaraz pójdę coś podłubać i podepnę EagleTree bo też mam 2 18" smigiełka i nie wiem czy nie szukać czegoś 20"... A chińczycy w HC jak na złość nie mają Turnigy elektryków 20x8-10, tylko jakiś dziwny rozmiar - 20x11... Wolę mieć raczej nadmiar ciągu a nie prędkości strumienia zaśmigłowego, więc wolałbym mniejszy skok... Tak przy okazji - jeden z ludków piszących recenzje "naszego" silniczka w HC mierzył prądy na 22x8 - wyszło raptem 65 czy 70A
Gość wotoma Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Adam, przepraszam ale chyba wprowadziłem cię w błąd. Podwozie nie jest fabryczne. Golenie podwozia są wymienione i zrobione z płaskownika duraluminiowego grubości 5 mm, i od okolic ośki kółka wyprowadzony jest w kierunku kadłuba (patrząc od dołu) wspornik zrobiony z drutu stalowego bodajże fi. 3 mm. Jedna strona zamontowana jest na sztywno przy osi koła, drugi koniec posiada "pętelkę", do tej pętelki zamontowana jest jednostronnie dobrana "orgnoleptycznie" sprężyna (średnia wartość rozciągania). Druga strona sprężyny posiada natomiast dłuższe ucho zamocowane do kadłuba. Wymagane jest niewielkie wzmocnienie w okolicach miejsc montażu. Takie rozwiązanie podwozia posiada z tego co pamiętam Piperek. Działa to tak, że po przyziemieniu następuje ugięcie goleni podwozia, co jest ograniczane rozciąganiem sprężyny i nie pozwala na rozjechanie się podwozia. Dodatkowo dość dobrze tłumi wszystkie drgania. Z tego co widziałem, i co można zaobserwować na filmach takie rozwiązanie pozwala na bezpieczne użytkowanie smigieł do 20 cali, po „twardszym” lądowaniu druciane by się rozjechało. Należy pamiętać że TelemaJster waży 6 kg, co jest już wagą słuszną a siły występujące znaczne, sam doświadczyłem, jak duże. W czasie jednego z holu po wyczepieniu coś strzeliło jak z bata, po wylądowaniu okazało się że zaczep zahaczył o wystająca na zewnątrz kadłuba antenę mojego odbiornika, oprócz tego że urwana została antena (na szczęście nie odlatywałem za daleko czyli dalej jak około 500 metrów :crazy: ) urwał się także zaczep, który był przywiązany na bezpieczniku o wytrzymałości 40 kg !!! Co do regla potwierdzam że leży w komorze zasmigłowej. Serdecznie Tomek
Pawel_W Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Należy pamiętać że TelemaJster waży 6 kg, Kurcze - liczyliśmy naszego i wychodziło nam koło pięciu... Adam, jak z tym u Ciebie?
Adam B. Opublikowano 22 Września 2009 Autor Opublikowano 22 Września 2009 U mnie wyszło 5300g (w zaokrągleniu ) ale i tak lata jak gazeta...
Pawel_W Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 No właśnie tak mi wychodziło z kalkulacji T dobrze że lata ja gazeta, ma duże modele holować Tylko to podwozie kurcze... Cytat z HC odnośnie śmigła 22": I have tested HXT63-54A (250 RPM/V) with big props in order to get a setup for 3D rather than speed. Result: I choose a 22*8" prop, 8S Lipo . Result is 50A, 1,4 kW Input. Prop 21*8 " Menz wood Lipos # U/Volt I/A 8S 28,2 45,0 Prop 22*8 " Menz wood Lipos # U/Volt I/A 8S 28,0 50,0 Po naszemu: Testowałem HXT63-54A (250 RPM/V) z dużymi śmigłami bo potrzebowałem raczej set-upu do 3d niż do prędkości. Rezultat: wybrałem śmigło 22*8", 8S Lipo . Rezultat to 50A, 1,4 kW na wejściu. Zapowiada się nieźle :]
Adam B. Opublikowano 22 Września 2009 Autor Opublikowano 22 Września 2009 Tylko to podwozie kurcze... Ja już kupiłem dwa kawałki drutu fi5mm Zrobię nowe podwozie i prawdopodobnie dodam także sprężyny pracujące przy lądowaniu na rozciąganie
Adam B. Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 Dziś sprawdziłem prądy - przy 8S i śmigle 18x8 na ziemi silnik brał 31A Takie śmigło to na pewno nie jest ostateczność.
Pawel_W Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Może faktycznie to co podają w komentarzach na HC - cytowanych przeze mnie - ma rację bytu? To byłoby piękne, bo i małe obciążenie lipoli i w reglu zapas... 50A i 22x8 - wygląda ciekawie
Adam B. Opublikowano 27 Września 2009 Autor Opublikowano 27 Września 2009 Ja jeszcze przetestuję 18x10 zanim zrobię nowe podwozie. Zrobię również testy w locie bo wattmeter, którego używam może latać w samolocie
Pawel_W Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 No ja mam EagleTree do 100A, tylko że na deansach... A puszczanie takiego napędu na deansach troche mi nie odpowiada
Adam B. Opublikowano 21 Października 2009 Autor Opublikowano 21 Października 2009 Obiecałem Pawłowi zdjęcia haka do holowania. Oto one: Gdyby były pytania to postaram się jakoś wyjaśnić.
Pawel_W Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 Dzięki Adam - u nas będzie trochę inaczej
Adam B. Opublikowano 22 Października 2009 Autor Opublikowano 22 Października 2009 Dzięki Adam - u nas będzie trochę inaczej Powiedz jak?
Tomek_W Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Dzisiaj mój Telemaster wreszcie wystartował . Właściwie to nie ma o czym pisać. Paweł, który wystąpił w roli oblatywacza po prostu wziął i poleciał... Polatałem trochę i ja i co mogę powiedzieć - lata super, zarówno powoli, jak i z większą szybkością, trochę mułowaty na lotki ,start bezproblemowy, lądowanie też. Jeśli jeszcze pogoda dopisze spróbujemy holi. Pierwszy lot na śmigle APC 16x10 drugi na Turnigi E 18x8 , na drugim znacznie lepiej. Uśmiechnę się do Pawła, jest trochę zdjęć (marnych- pogoda) i jakieś filmiki, może coś wrzuci po firmowych łączach, bo ta domowa " nerwostrada " może człowieka wykończyć. Pozdrawiam.
Pawel_W Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Ano wziął i poleciał. I już Na 16x10 szedł sobie spokojnie, na 18x8 juz niezłą świecą rwał do góry. Po locie ok. 6-8 minut w pakiety wlazło raptem... 1000mAh! Oj, będzie to śmigało... EDIT: rozwiązanie haka wygląda tak: A tu kilka zdjęć z oblotu Dla porównania kalibru - mam 188 cm wzrostu A tu filmik ze startu:
Tomek_W Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Zważyłem dzisiaj Telemastera dla zaspokojenia ciekawości - wyszło 5,4 kg. Uważam że jak na tej wielkości model to nie dużo. Obciążenie powierzchni płata ~ 55 g.
Adam B. Opublikowano 26 Października 2009 Autor Opublikowano 26 Października 2009 Gratulacje... a ja cierpię bo spaliłem regulator i czekam na coś nowego...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.