Strus Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Witam! Ostatnio dowiedziałem się o dość nietypowym paliwie do silników modelarskich... a mianowicie benzyna bezołowiowa 95 i olej do dwusuwów (lub rycynowy). Stosunek 30 do 1... czy to jest możliwe? Pytam gdyż jeśli to możliwe to po kiego grzyba wydawać 120 zł na paliwo modelarskie jak pójde na BP i kupie zwykłą benzyne za 20 zł, w domu zrobi się mieszankę i silnik też będzie działał... Trochę szkoda mi silnika na testy (stary ruski MDS ale w dobrym stanie..) więc pytam... Proszę o pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Próbuj, próbuj .... A potem czytaj, czytaj, czytaj, .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 po 1 to bedzie benzynka do silnikow benzynowych a nie zarowych co najwyzej piłe se na tym uruchomisz... a po2 jak wyzej... czytaj,czytaj,czytaj i wujek :google: ci pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Zaoszczędzisz stówę którą będziesz sobie mógł do nowego silniczka dołożyć.... Polecam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 co najwyzej piłe se na tym uruchomisz...Może i tak ale typowo modelarski silnik też będzie pracował ,gdy świeca będzie cały czas grzana ,a paliwo 50 % bezołowiowej + 50 modelarskie daje równomierną pracę silnika bez podgrzania ,ale obniża moc silnika o około 25 %. Lecz zmiejsza temperaturę zapłonu ,zmniejsza zużycie paliwa ,ale odważyłem się próbować to na wysłużonym mvvsie 2,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strus Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Hm... Z tych paru postów mogę wywnioskować że to idiotyczny pomysł... Ciekawi mnie jednak jedna rzecz... gdybym go już uruchomił na takim paliwie to co by się stało temu silnikowi??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Od samego odpalenia nic się nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strus Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 no ok...a jak by dalej pracował to co??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=19811 <- czytaj tutaj, wszystko zostało powiedziane w linku w moim poście w temacie z tego oto linku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 http://www.allegro.pl/item733423037_paliwa_i_smary_w_technice_miniaturowych_silnikow.html Zainwestuj w literaturę. Na pewno wyjdzie to na zdrowie Twoim silnikom :wink: :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Poczytaj bo był link do innego forum gdzie ktoś przerabiał silnik na benzyne a właściwie nic nie było do przerabiania tylko tam była jeszcze inna mieszanka chyba i świeca ciągle była podtrzymywana i była podana temperatura silnika i obroty. Obroty spadły chyba o 200rpm a temperatura UWAGA NA BENZYNIE SPADŁA O KILKA STOPNI ! Silnik wypalał zbiornik w ciagu 10min na żarówce a na benzynie bak starczał do 20min. ale były problemy z podciśnieniem podczas akrobacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strus Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 hm...robi się coraz ciekawiej chętni posłucham jeszcze kilku opini a potem sam spróbuje z tym paliwem... z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc Mam jeszcze jedno pytanko...Jest to silnik MDS 61 (10ccm).. jaka świeca będzie najlepsza do tego silnika na zwykłe paliwo modelarskie a jaka na kombinowane paliwo??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Przeczytaj ten wątek z mojego linku. Dopiero później zadawaj pytania. Ten MDS 10 masz z rurą rezonansową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof21 Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witaj A da się . z tym ,że dla mniejszych silników (poniżej 10 cm3) to technologicznie trudne. Poprostu "gaźnik" w silniku żarowym jest za prosty do benzyny - pasowałby taki co pracuje jak w piłach spalinowych Bezpływakowy . Ja czyniłem próby z komorą wyrównawczą o małej pojemności w osi rozpylacza i różnie było (statycznie nieźle - a w ruchu jak sie uda raz dobrze a czasem zacięcie a wlocie to oznacza "klopsy" w samochodzie gitara najwyzej stanie :mrgreen: ) Ale mieszanka 50/50 wypada nawet nieźle. Tylko żarzenie na stałe zależne od obrotów by było wskazane. Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.