Mirosław Smuda Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 Witam wszystkich! Od niedawna jestem w posiadaniu EGPro. Po złożeniu modelu przyszła kolej na zaprogramowanie regulatora obrotów (Dualsky XC 2512 BA) - i tu pojawia się problem. Po włączeniu nadajnika (Graupner MX 12, 35MHz) i podpięciu pakietu do regulatora pojawia się krótka melodyjka, następnie 3 x bip, po czym cosekundowe bip trwające już stale, któremu towarzyszy drgnięcie śmigła. Regulator nie przechodzi w tryb programowania oraz ustawiania max. wychyleń drążka przepustnicy. Próbowałem już: - ustawiania drążka przepustnicy na max. i min. przed podpięciem pakietu - ustawiania trymera drążka przepustnicy na max. i min. - zmiany rewersu dla tego kanału - podłączania pakietu przy wpiętych i wypiętych serwach w odbiorniku (Graupner R 700) - pakiet naładowany w pełni tj. 12,6V (Li-Pol, 3S, 2200mAh) - solidne połączenia typu banan i DEANS - przemierzyłem uzwojenia silnika; pomiędzy dowolnymi z trzech wyprowadzeń silnika opór jest jednakowy 0,4 Ω , wnioskuję, że silnik jest OK (3f,Dualsky XM 3530 CA-12) - zakręcenie śmigłem nie uruchamia silnika, więc to nie brak jednej z faz Dodam jeszcze, że odbiornik działa (serwa chodzą jak należy), a zatem i zasilanie z BEC regulatora jest OK (logiczne). Co o tym sądzicie? Czy problem jest po stronie regulatora?
MiQ27 Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 Co o tym sądzicie?Przeczytaj instrukcję
z.nicgorski Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 witaj Mirosław jeśli jeszcze aktualne ? Też mam podobny regler i miałem takie problemy. Wcale instrukcja którą miałem nie rozwiązała tego. Ilość bipów to chyba tylko dla melomanów jest do policzenia ??? Ale mam dla Ciebie rozwiązanie --- rewelacyjny programator-czytnik Xcontroller DUALSKY ProgCARD, co ważne jest niedrogi, około 25zł Ja dopiero po jego podpięciu ustawiłem to co chciałem ! pozdrawiam zbyszek
Mirosław Smuda Opublikowano 13 Października 2009 Autor Opublikowano 13 Października 2009 Dzięki za podpowiedź, ale rozwiązaniem okazało się podpięcie BEC regulatora na kanał przepustnicy w odbiorniku. Wcześniej miałem go podpięty na gniazdo BATT w odbiorniku (czyli na gniazdo, do którego podłącza się -jak sądzę- akumulator zasilający odbiornik w wersji szybowcowej - gdy nie ma regulatora obrotów). Silnik ruszył jak należy. Programowanie regulatora wykonałem z nadajnika w oparciu o instrukcję, którą można znaleźć w wersji polskojęzycznej na stronie sklepu NASTIK. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.