Skocz do zawartości

Jak zaprogramować regulator DUALSKY?


Mirosław Smuda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Od niedawna jestem w posiadaniu EGPro. Po złożeniu modelu przyszła kolej na zaprogramowanie regulatora obrotów (Dualsky XC 2512 BA) - i tu pojawia się problem. Po włączeniu nadajnika (Graupner MX 12, 35MHz) i podpięciu pakietu do regulatora pojawia się krótka melodyjka, następnie 3 x bip, po czym cosekundowe bip trwające już stale, któremu towarzyszy drgnięcie śmigła. Regulator nie przechodzi w tryb programowania oraz ustawiania max. wychyleń drążka przepustnicy.

Próbowałem już:

- ustawiania drążka przepustnicy na max. i min. przed podpięciem pakietu

- ustawiania trymera drążka przepustnicy na max. i min.

- zmiany rewersu dla tego kanału

- podłączania pakietu przy wpiętych i wypiętych serwach w odbiorniku (Graupner R 700)

- pakiet naładowany w pełni tj. 12,6V (Li-Pol, 3S, 2200mAh)

- solidne połączenia typu banan i DEANS

- przemierzyłem uzwojenia silnika; pomiędzy dowolnymi z trzech wyprowadzeń silnika opór

jest jednakowy 0,4 Ω , wnioskuję, że silnik jest OK (3f,Dualsky XM 3530 CA-12)

- zakręcenie śmigłem nie uruchamia silnika, więc to nie brak jednej z faz

Dodam jeszcze, że odbiornik działa (serwa chodzą jak należy), a zatem i zasilanie z BEC regulatora jest OK (logiczne).

Co o tym sądzicie? Czy problem jest po stronie regulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witaj Mirosław

jeśli jeszcze aktualne ?

Też mam podobny regler i miałem takie problemy. Wcale instrukcja którą miałem nie rozwiązała tego. Ilość bipów to chyba tylko dla melomanów jest do policzenia ???

Ale mam dla Ciebie rozwiązanie --- rewelacyjny programator-czytnik Xcontroller DUALSKY ProgCARD, co ważne jest niedrogi, około 25zł

Ja dopiero po jego podpięciu ustawiłem to co chciałem !

pozdrawiam

zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedź, ale rozwiązaniem okazało się podpięcie BEC regulatora na kanał przepustnicy w odbiorniku. Wcześniej miałem go podpięty na gniazdo BATT w odbiorniku (czyli na gniazdo, do którego podłącza się -jak sądzę- akumulator zasilający odbiornik w wersji szybowcowej - gdy nie ma regulatora obrotów). Silnik ruszył jak należy.

Programowanie regulatora wykonałem z nadajnika w oparciu o instrukcję, którą można znaleźć w wersji polskojęzycznej na stronie sklepu NASTIK. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.