wojcio69 Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 Witam Koledzy pomóżta, bo mój stary łeb już nie chłonie nowej wiedzy. Ło co loto? Chcę ustawić sobie na tej aparaturze (SANWA RDS 8000) tak zwanego butterfly'a czyli po naszemu motyla. Nagrzebałem tak: 1. Lotki na dwóch kanałach (2 - od lotek i 6 od klap) co by dało się je ustawić różnicowo zgodnie z instrukcją. 2. Klapy pod kanałem podwozia z ustawieniem EPA 50% Jak ustawie na P-F EPA na 100% do góry i w dół to lotki działają jako klapy, jak ustawie im rewers to chodzą przeciwstawnie. Jak tu ustawić motyla? A może na tej aparaturze się ni da? Dzięki za konstruktywne informacje.
Andych Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 Skąd ja to znam? Nie widziałem twojej aparatury i nie wiem czy masz w niej profil szybowcowy, ja w swoim DX7 niestety nie mam, więc już drugi rok walczę, aby osiągnąć zadowalające efekty. Na początku trochę się obawiałem Falcona, więc kombinowałem z ustawieniami klap na przełącznikach, aby silnik pozostał na dzwigni gazu, ale to ślepa uliczka. Co prawda miałem proporcjonalne opuszczanie klap, ale motylka mogłem załączyć tylko dla jednej pozycji i to dwoma przełącznikami, groziło to zbyt dużym stresem przy lądowaniu, dlatego używałem tylko w krytycznych sytuacjach jak warunki były takie że lotnisko trzeba by przedłużać. Obecnie silnik poszedł na przełącznik a motylek po ludzku na dzwignię i w końcu przestało mi przybywać siwych włosów. Wiem, że w Twoim wypadku wiąże się to z koniecznością przełożenia dłoni z dzwigni sterującej, ale wystarczy początek manewru zaplanować parę metrów wyżej, aby ustawić motylka odpowiednio do panujących warunków (siły wiatru) i potem spokojnie schodzić już do lądowania.
buwi777 Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 Zmień kanały lotek. Na jednym przełączniku w tym modelu - "to se ne da - panie Havranek "
wojcio69 Opublikowano 16 Września 2009 Autor Opublikowano 16 Września 2009 Witam Jurek chylę czoło przed Twoją pomysłowością. Było tak: Lotka lewa pod kanał 2 (od lotek) i prawa pod 6 (od klap) co pozwalało na ustawienie w AL-DIF różnicowego wychylenia lotek (-50%) oraz użycie lotek na przełączniku 3-pozycyjnym od klap jako klapolotek. Klapy na kanałe 5 (od podwozia) z ustawieniem EPA 50%. W tym ustawieniu klapy szły w dół i lotki na drążku normalnie a na przełączniku klap w dół. Teraz jest tak: Lotka lewa pod kanał 6 (od klap) i prawa pod 2 (od lotek). Nadal mam różnicowe wychylenie lotek ale różnicowość jest w drugą stronę, czyli max w dół i 50% w górę. W ustawieniach AL-DIF zmieniłem -50% na +50% i jest OK. Po włączeniu przełącznika klap lotki wychylają się do góry. Klapy tak jak były na kanale 5. Niedogodnością jest to, że aby włączyć motyla muszę puścić drążki i włączyć przełącznikiem po lewej stronie aparatury klapy i drugim przełącznikiem po prawej stronie aparatury lotki (jako klapy wychylane do góry).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.