Skocz do zawartości

problem z podłączeniem aparatury


szaro

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no na symulatorze to już bardzo dużo latałem :-), zamówiłem wersję z lotkami i będę robił bez wzniosu... teraz tylko czekam na kuriera :D

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Latanie na symulatorze - a latanie w realu to dwie różne bajki.Jeżeli nie masz nikogo do pomocy to skrzydło zrób ze wzniosem 4 - 5 stopni tak jak ma wicherek , bez lotek.Model jest wtedy stabilny i łatwiejszy w prowadzeniu . Jak się nie będą myliły kierunki w locie , to rozcinasz skrzydło zmieniasz wznios na 2 stopnie i dorabiasz lotki . Lub można kupić dwie pary skrzydeł.

Opublikowano

Witam, model dostałem wczoraj a dziś przystąpiłem do budowy ;)

 

obecnie mam zamontowane 2 serwa (lotki, wysokość) wzmocnione skrzydła i zrobiony ogon, jedyne czego brakuje to zamontowanie silnika regulatora i ustawić popychacze.

 

I właśnie z tym ustawieniem silnika jest problem. mam przykręcony silnik do sklejki ale nie wiem pod jakim kątem go ustawić (ile podkładek)

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Nie rób wzniosu :D chociaż jestem mało zaawansowanym modelarzem , to jednak wiem, że ze wzniosem (i bez lotek) się zanudzisz.

I wcale nie prawda, że symulator i rzeczywistość to dwie różne bajki. Ja katowałem symulator przez ładnych pare godzin przed oblotem mojego depronowego górnopłata ( bez wzniosu- spore lotki). Przy oblocie oczywiście duży stres , ale jak juz był w górze..... mmmm.... niezapomniane uczucie. Po 2 minutach lotu bawiłem się nim po prostu. Beczki, pentle, lot na plecach bez problemu. Tylko lądowanie nie celne, ale bezpieczne.

Tylko jedna uwaga, najlepiej oblatuj z kims doświadczonym, to naprawde pomaga. Taka osoba przed startem sprawdzi wyważeniem, rewersy, ciąg silnika itp. no i podczas lotu będzie Ci podpowiadać ( a to naprawde dużo daje).

 

Pozdr. Piotr

Opublikowano

wielkie dzięki :) , moje skrzydła są już bez wzniosu ale nie wiem tylko jak ustawić silnik (ile podkładek i do którego mocowania)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Parę stopni w dół i w lewo. A najlepiej sprawdź w temacie o tym modelu, lub instrukcji (destrukcji xD) :)

 

EDIT:

OCZYWIŚCIE MIAŁO BYĆ Z PRAWO. Sorry, pomyłka ( i to nie mała :P ) Tak to jest jak się piszę posty na szybko w szkoe :P

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej... studia się zaczęły no i widać sporo czasu mi zajęło mi wszystko :> jedyne co mi zostało to akumulatorki, obloty planuję na najbliższy weekend.

 

WAGA MODELU (bez aku) 240 GRAM

SILNIK + REGULATOR (śmigło z zestawu) http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4852

MODEL http://www.cyber-fly.pl/produkt-795.html

 

Więc pytanie jaki lipol wstawić (tzn. napięcie i pojemność) tak by dobrze latał modelik :>?

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano

Przy czym ja bym w tym modelu brał jednak 2S, lepiej latać jak na trenerka przystało ( Wolno, statecznie) i długo, niż szybko i nerwowo - od tego są akrobaty.

 

Na 3S czyli 11,1V będzie bardzie żwawy zaś na 2S czyli 7,4V będzie mniej żwawy. Proste :?:

No właśnie nie do końca, bo jak weźmie te 3S to tak nie będzie latał na więcej niż 1/2gazu - więc na jedno wyjdzie :P :P :P

Opublikowano

Może inaczej na 2s będziesz miał mniejsze obroty silnika niż na 3s. Aby osiągnąć ta sama moc z pakietu 2s i 3s musisz pobrać większy prąd z pakietu 2s. Wynika to ze wzoru P=U*I

 

gdzie P - moc

I - prąd

U - napięcie

Opublikowano

Wszystko się zgadza, tylko ja zakładam że to modelarstwo będzie się posuwać i w przyszłości rozwijać np. akrobaty czy szybowce itp. Nie będzie potrzeby kupować mocniejszego pakietu, a prędzej czy później to nastąpi :P . Na 2S poszaleć się nie da. Ale zrobisz jak chcesz :wink: .

Opublikowano

Może inaczej na 2s będziesz miał mniejsze obroty silnika niż na 3s. Aby osiągnąć ta sama moc z pakietu 2s i 3s musisz pobrać większy prąd z pakietu 2s.

Błędne założenie bowiem prąd jest wartością ograniczającą silnik. Na pakiecie 3s moc maksymalna zatem będzie wyższa... tyle że ważna jest jeszcze sprawność całości napędu :)

 

Na 2S poszaleć się nie da. Ale zrobisz jak chcesz :wink: .

Skąd takie doświadczenia :)

 

To tak nie jest że zawsze 3s będzie lepsze od 2s. W każdym modelu istnieją kryteria doboru napędu. Napęd dobiera się w taki sposób aby pracował efektywnie, nie powodował trudności i co najważniejsze nie pogarszał właściwości lotnych modelu.

 

Należy zauważyć że silnik posiadany przez szaro ma 1400kv czyli nie tak mało. Oznacza to że z pakietem 3s silnik będzie rozwijał wysokie prędkości obrotowe co nawet ze śmigłem o skoku 4 cali będzie powodowało powstawanie dość znacznej prędkości strumienia zaśmigłowego. To dobry wybór dla szybszych modeli typu np. warbird ale Piper szybko latać chyba nie musi :) Zastosowanie w tym przypadku pakietu 3s będzie niosło za sobą konieczność zastosowania śmigła o mniejszej średnicy aniżeli w przypadku pakietu 2s - to po to by utrzymywać prąd pobierany przez silnik na podobnym poziomie w obu przypadkach i nie większym niż maksymalny dopuszczalny dla silnika. Śmigło o mniejszej średnicy wytwarza mniejszy ciąg statyczny aniżeli większe przy tych samych obrotach więc to nie jest tylko tak że "będziesz latał na małym gazie". Przy pakiecie 3s w sytuacji kiedy potrzeba ciągu napęd nie tylko będzie ten ciąg wytwarzał ale także produkował nie korzystnie wysoką prędkość strumienia. W tego typu modelach (Park Flyer) często pojawiają się wówczas "nerwowe" reakcje na stery. Nie trzeba chyba dodawać że prędkość kosztuje i tu zaczynają się "sypać" całkiem niepotrzebnie dodatkowe ampery z pakietu.

 

W tego typu modelu, silnik jaki posiadasz będzie zdecydowanie efektywniej pracował z pakietem 2s i większym śmigłem. Większe śmigło i niższe obroty to także zysk w postaci wyższej sprawności napędu. Pakiet 2s będzie także dobry dla tego silnika w przypadku kiedy następne wykorzystanie napędu będzie w modelu typu Park Flyer czy ShockFlyer (tu uwaga dla filipa który twierdzi że na 2s nie poszalejesz :) ). Nad 3s zastanawiaj się wówczas kiedy w przyszłości planujesz wykorzystać napęd w szybszych modelach, deltach, latających skrzydłach i innych szybciej latających wynalazkach :)

Opublikowano

(tu uwaga dla filipa który twierdzi że na 2s nie poszalejesz ).

No tego rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę.

 

Zwracam honor wszystkim którzy latają na 2S :wink: :mrgreen:

Opublikowano

Zwracam honor wszystkim którzy latają na 2S :wink: :mrgreen:

Teraz napisałeś tak jakby Ci którzy latają na 2s byli jakimiś "hardcorowcami" :wink:

 

Zauważ że silniki różnią się od siebie (ta sama konstrukcja, wielkość, waga) wartością kv czyli ilością obrotów na każdy volt zasilający. W nazwie silnika jest nawet tylko jedna inna literka lub cyfra na którą rzadko zwraca uwagę początkujący modelarz.

 

Zobacz na tej stronie sklepu HobbyKing:

 

Zestaw pierwszy z brzegu z silnikiem TowerPro BM2408-21T kolegi szaro i któryś z dalszych zestaw z silnikiem TP BM2410-08T. Niby wszystko wygląda tak samo ale ten drugi silnik ma tylko 860kv - typowy wolnoobrotowy motorek do modeli ParkFlyer. I w tym wypadku normalnym będzie zastosowanie pakietu 3s do modelu Piper bowiem ten silnik będzie kręcił podobne obroty na pakiecie 3s jak silnik kolegi szaro na pakiecie 2s. Więc i podobna moc napędów (przy innych typach zasilania) a jeśli moc podobna tylko napięcie inne to i Ampery inne :) Łatwo się domyślić że silnik szaro będzie w tym przypadku bardziej obciążany, także regulator i pakiet :)

 

Zauważ że zastosowany może być w obu przypadkach różny pakiet ale efekt końcowy taki sam (efekt w postaci właściwości lotnych modelu). Wybór w silnikach jest spory i spokojnie można wybierać silnik, typ zasilania, śmigła, regulatory do swoich potrzeb a na decyzje mogą wpływać jeszcze takie kryteria oprócz sprawności napędu w danym typie modelu jak: waga napędu, długotrwałość lotu a nawet taki szczegół jak ilość obsługiwanych serw w modelu! nie wspominając o cenie zestawu :)

Opublikowano

Błędne założenie bowiem prąd jest wartością ograniczającą silnik. Na pakiecie 3s moc maksymalna zatem będzie wyższa... tyle że ważna jest jeszcze sprawność całości napędu :)

 

Tyle, że mi chodziło o to aby z pakietu osiągnąć ta samą moc trzeba pobrać większy prąd niż z pakietu 3s.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.